Antwoorden gegeven door: jacoby
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 19, 2006 om 11:43VODAFONE!!!!
Beste Sabrina,
Mijn ervaringen met Vodafone zijn praktisch hetzelfde als de jouwe. Ook ik heb thuis (zowel binnen als buiten!) zeer slecht bereik. Een fatsoenlijk gesprek voeren is niet mogelijk. Een paar km verderop gaat het wel goed, dus aan het toestel of SIM-kaart ligt het niet. Vodafone zegt dat volgens hun metingen het bereik goed is en verwijzen naar hun (zeer eenzijdige) voorwaarden waarin staat dat ze het bereik niet kunnen garanderen. Zo lust ik er nog wel een paar! Zou je bijvoorbeeld ook een TV kunnen verkopen en in je voorwaarden uitsluiten dat het toestel überhaupt beeld geeft??
Ook ik overweeg naar de geschillencommissie te stappen, maar zou eerst willen weten of deze dan niet reageren met zoiets als "dan had u maar beter naar de voorwaarden van Vodafone moeten kijken". Als dit nl. het geval is dan vind ik dat zonde van de €35 klachtengeld. Misschien kan de ombudsman nog soulaas bieden.
Ondertussen ga ik maar zoveel mogelijk mensen waarschuwen tegen Vodafone.
Succes met je strijd.
Groeten,
Jaap
-
Feb 19, 2006 om 11:27T-Mobile oplichters
Beste Melvin,
Als je overstapt naar een andere provider, zou ik zelf niet (meer) naar Vodafone gaan. Ik heb recent een Vodafone abonnement afgesloten en vooraf laten checken of het bereik bij mij thuis goed zou zijn. Volgens de klantendienst van Vodafone zou het bereik voldoende zijn en bovendien kreeg ik bij BelCompany zgn. Netwerk Tevredenheidsgarantie, waarbij ik binnen 2 maanden van provider zou kunnen veranderen als ik niet tevreden zou zijn over het bereik. Nou "mooi" niet dus. Het bereik bij mij in de wijk is zeer slecht (ook buiten!); het lukt niet om een fatsoenlijk gesprek te voeren. Een paar km verderop gaat het wel goed. Terug dus naar BelCompany. BelCompany zegt dat Vodafone eerst toestemming moet geven en Vodafone zegt dat volgens hun meting het bereik voldoende is. M.a.w. zowel BelCompany als Vodafone laten je bij klachten gewoon in de kou staan. Hun devies is "niet zeuren en gewoon betalen".
Mijn advies is dus: sluit geen abonnement af bij Vodafone. Eerdere ervaringen met KPN en Telfort (pre-paid) zijn goed. Nooit problemen gehad met het bereik.
Groeten,
Jaap