Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: jajon
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 20, 2010 om 11:43TankstationsBeste ricardo1970,
Je leest waarschijnlijk mijn eerste inzending niet goed, hierin schrijf ik dat ik bijna 80.000 km per jaar rijd. ik tank 3 x per week. Dus je zult begrijpen dat ik een redelijke kennis heb van hoeveel ik tank. en als ik dan 147 x per jaar de verwachte aantal liters tank en 3X een extreem afwijkend aantal liters tank dan durf ik met zekerheid te zeggen dat van dit tankstation de pompen niet goed zijn geijkt. -
Nov 2, 2010 om 09:45TankstationsIk ben blij dat er een discussie ontstaat door dit voorval.
Ik heb in ieder geval actie ondernomen en het verantwoordelijke ijkbedrijf worden de pompen die ik heb aangegeven opnieuw gecontroleerd.
Ben zéér benieuwd naar de uitslag.
Ik weet niet waarom Ron530 steeds probeert om de verschillen te verdedigen t.o.v. de pomphouders, maar ik weet zeker dat de pomp in Medemblik afwijkt.
Ik hoop dat meerdere mensen hun tankgedrag gaan controleren, want als er gerommeld kan worden met geijkte pompen dan moet dit zeker aan het licht komen. De brandstofprijzen zijn sowieso altijd onderwerp van gesprek.
Als er op deze manier gesjoemeld wordt met kortingen is er toch reden om dit aan de kaak te stellen. -
Oct 12, 2010 om 19:54TankstationsHallo Ron,
een jerrycan zal ongetwijfeld niet exact 10 ltr zijn en is niet geijkt, dus is geen wettelijk bewijs.
Je moet echt een geijkte inhoudsmaat hebben, en dan nog met een notaris erbij o.i.d.
Ik gok erop dat NMI hierop iets onderneemt, en anders hoop ik dat Kassa hier onderzoek naar doet. -
Oct 12, 2010 om 17:55TankstationsHallo JScholtes.
De sticker van NMI staat inderdaad op de pomp. Dit tankstation is 1/2 jaar geleden helemaal vernieuwd en onbemand geworden. Maar ik weet zeker dat er iets niet klopt. Ik heb mijn reactie ook al doorgegeven aan NMI en BP.
BP geeft reactie dat de pomp is geijkt maar de tank niet. De tank zou deze keer iets verder leegereden zijn. Verder verwijzen ze naar de ijking en zeggen dat het dus onmogelijk is dat ik minder volume krijg.
NMI heeft nog geen reactie gegeven. -
Oct 12, 2010 om 14:51TankstationsInmiddels heb ik opnieuw getankt bij dit tankstation. Nu bij een andere pomp, want het kan zijn dat een pomp niet goed is afgesteld.
Bij pomp 03 hetzelfde verhaal, ook hier krijg ik zeker 10% minder dan de pomp aangeeft. met een prijs van 1,11 p/ltr. is de korting van 12 ct. dus simpel verdwenen. Je lokt mensen naar de pomp maar laat ze in principe meer betalen dan bij een bemand station met bruto prijzen. -
Jul 8, 2004 om 16:39Fabricagefout
Het lijkt me niet dat deze storing te maken heeft met het kraatje, maar zeker ben ik ook niet. Mijn probleem is inmiddels ook verholpen, de installateur heeft het kraantje vervangen, maar de kosten heeft hij voor eigen rek, genomen. bij valliant willen ze van niets weten over vergoeding. de installateur heeft heel veel toestellen van dit type gratis verandert, dit verdient wel een pluim.
ook de leverancier van het water wil niets weten van verantwoordelijkheid.
-
Apr 16, 2004 om 13:09Fabricagefoutnog even een reactie op uw antwoord: Momenteel is mijn installateur met Valliant in de slag om de kosten alsnog vergoed te krijgen, hij heeft diverse van deze toestellen geplaatst, en geeft aan dat hij het niet kan maken om zijn klanten hiervan niet op de hoogte te stellen, asl er een geval zou komen dat het kraantje gaat lekken kan hij moeilijk tegen z'n klant zeggen dat had ik wel kunnen weten. Maar ook de installateur kan niet al deze toestellen gratis aanpassen. Dus de bal ligt weer even bij Valliant. Als er weer meer bekend is zal ik dit hier melden, vr. gr. Jan Jonker
-
Apr 16, 2004 om 13:09FabricagefoutHet gaat inderdaad om het kraantje voor de warmwatertoevoer, Ik heb contact gehad met Vaillant klantenservice, hier is overleg geweest met interne afdelingen, daaran ben ik teruggebeld met de mededeling dat de kosten voor het vervangen voor rekening van de consument zijn, ze zeggen: het is een probleem dat alleen in nh voorkomt en het is niet zo dat je het onderdeel moet vervangen, het kan alleen preventief zijn, omdat er gevallen zijn geweest waar het kraantje is gaan lekken of barsten, dan lekt het op je elec. install. en dan zullen de kosten voor rep. ongeveern 800 euro zijn. dus is het in het voordeel van de consument als je het laat vervangen, voor € 70 euro ben je dan uit de gevarenzone.