Antwoorden gegeven door: jan4072
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 20, 2009 om 14:26Aanpassen datum vliegticketHallo Fianne,
Omdat geboekt is via cheapticket neem ik aan dat ze niet met een budget airline (Bijv Ryanair, Easyjet etc) gevlogen is. Over het algemeen hebben die zeer schappelijke prijzen om datums, de persoon van de ticket enz te wijzigen. Als ze een vlucht heeft met een van de grote airlines (KLM, Lufthansa, BA, Airfrance enz) dan heeft ze een veel groter probleem. Tickets zijn vaak niet aan te passen of tegen hele hoge kosten die wel EUR200,- kunnen bedragen. Meestal is het ook zo dat bij dit soort maatschappijen het goedkoper is om een retour te boeken dan een enkele reis. Je leest het goed. De tarieven van de lijndienst maatschappijen zijn zo corrupt dat een retour boeken goedkoper is dan een enkeltje. Van de retour ga je dan uit eindelijk maar de helft gebruiken. Ga eens naar het vliegveld en kijk welke maatschappijen naar europa vliegen en voor hoeveel geld. -
Aug 2, 2009 om 08:22Ryanair
Gallito,
Vergeet ook niet de retour boardingpass te printen en mee te nemen. En ook het "document" dat je opgegeven hebt bij het boeken. Dus als je bij het boeken je paspoort nummer hebt opgeven zorg dan dat je dat bij je hebt.
-
Aug 2, 2009 om 08:10Ryanair
Reachtie op vincent1,
Je moet inderdaad zorgen dat je zelf je boardingpass print. Als zij dat voor je doen cost dat extra. Dat is vrij normaal tegenwoordig. Ook mijn telefoon, electriciteitsrekeningen enz moet ik tegenwoordig zelf uitprinten want een papieren versie kost extra.
Op de bevestiging die je direct na de boeking ontvangt staat direct onder de tijden met grote en dik gedrukte letters dat je enkele dagen voor vertrek je boarding pass moet uitprinten en meenemen. Bovendien krijg je enkele dagen voor vertrek ook nog netjes een herinnering van je boekeing toegezonden. Dat doet geen enekle andere maatschappij) en ook daarin wordt duidelik vermeld dat je de boarding pass zelf moet uitprinten. Niks kleine letters of zo gewoon in hele duidelijk taal. Bovendien heeft Ryanair freeseating dus bij Ryanair geen toeslagen om aan het raam te zitten e.d. Bovendien mag je als handbagage 10kg meenemen aan boord waar dat bij andere maatschappijen slechts 5kg is. Bij onze vrienden van Airfrance/KLM al eens EUR7,- per kg extra moeten betalen op een vlucht via Parijs naar Bangkok.
Ik vind het zeer terecht dat mensen die extra bagage hebben zelf voor die extra bagage moeten betalen. Valt direct op met hoe weinig bagage de mensen dan in eens op vakantie kunnen. Evengoed gisteren met bagage terug gekomen van Bratislawa voor all in EUR41,- (dus EUR21,- voor mijn ticket en EUR20,- voor de bagage). Ik had ook EUR278,- kunnen betalen met de KLM maar dan moet je wel 3 uur van te voren op schiphol zijn (Weeze lukt met 1 uur ook wel) dan kost het parkeren op Schiphol ook nog EUR28,- extra waarvoor je dan ook nog zelf met je bagage in en uit de shuttle bus moet zeulen.
Kortweg Besparing 2uur tijd op heenreis, EUR231,- op ticket, EUR28,- op parkeergeld en 1 uur sneller weer in auto bij terug keer.
-
Aug 2, 2009 om 07:41Ryanair
Ik betwijfel het of uw verhaal klopt. U schrijft dat u bagage afgegeven hebt. Dan zal uw bagae niet aan boord gegaan zijn want een vliegtuig (van welke maatschappij ook) mag niet vetrekken zonder de bijbehorende pasagiers. Waarschijnlijk is het zo dat u te laat was met het afgeven van de bagage om die nog aan boord te krijgen. Omdat de bagage niet aan boord is gekomen mocht u er ook niet aan boord. de pasagiers na u hadden of de bagage eerder ingecheckt of hadden geen bagage en mochten daarom wel mee.
Dat u 1.40 uur in de rij heb moeten staan bij Ryanair om de bagage af te geven kan ik ik mij ook niet voorstellen. Ik kom 10 tot 15 keer per jaar op weeze en heb nog nooit in de rij gestaan. Bent u niet een uur later aangekomen dan u dacht of hebt u zich opgesteld achter een groep mensen die helemaal niet aan het inchecken was omdat ze al klaar (in de rij) staan voor de volgende vlucht.?
-
Jul 10, 2009 om 13:22Is vorige versie van overschreven file nog terug te vindenIk weet niet hoeveel emails je krijgt. Maar je zou collectief een email kunnen sturen aan iedereen met het verzoek om de email correspondentie (inkomend en uitgaand) van de bewuste periode nogmaals naar jouw op te sturen.
-
Oct 24, 2008 om 18:48Is dit allemaal wel mogelijk?Volgens mij maken juillie een vergissing met de vliegvelden. Dusseldorf waar Airberlin op vlieg is niet het Niederrhein waar Ryan air op vliegt maar Dusseldorf airport. Dus kon Airberlin jullie wel meenemen naar Lufthafen Dusseldorf maar niet naar jullie airport Niederrhein/Weeze. Bovendien doen airlines dit (het overnemen van passagiers van andere maatschappijen) alleen met schriftelijke toestemming van julie oorspronkelijke (Ryan Air) maatschappij.
Ik vind trouwens 180 GBP nog niet eens zo slecht. Had een soortgelijk probleem met de KLM en die vroegen direkt €750,-
-
Oct 24, 2008 om 18:38Is dit allemaal wel mogelijk?