Antwoorden gegeven door: jappie10
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 18, 2005 om 22:40Medion MD41859 MiniDVCamcorderBij camcorders hoor je vaak een zoemend geluid. Dit is het "motortje"van eht apparaat. Bij concumentenmoddellen van panasonic en jvc hoor je dat ook vaak op de achtergrond bij opnames. Als het echt hard zoemt, is het niet goed. Maar alleen duurdere modellen hebben dit niet. Je kunt het voorkomen door een externe microfoon op de camcorder aan te sluiten (als dat kan). Dan heb je dat niet.
-
May 30, 2004 om 12:27Bellen in het buitenland
prepaybellers moeten wat extra's doen om vanuit het buitenland naar nederland te bellen. KPN Bellers bijvoorbeeld toetsten *100* voor een gebeld nummer. Wellicht dat bij Vodafone ook een extra handeling moet gebeuren.
Als je prepaid belt, moet de provider eerst in Nederland "opzoeken" of er nog voldoende beltegoed is. Pas dan wordt de verbinding gelegd. Zo'n *100* code zorgt er dus voor dat een kpn of vodafone weet dat u voldoende tegoed heeft.
-
May 30, 2004 om 12:24Hi abbonnement Bellen in buitenland appart verekend?
Ik vind je verhaal een beetje vreemd. Zelf werk ik als verkoper in een Primafoon. Belminuten zijn nooit geldig in het buitenland. Bellen in het buitenland is namelijk aanmerkelijk duurder dan bellen binnen Nederland. KPN en Orange bieden ook abonnementen aan met tegoeden zoals Orange Free en KPN Mobiel Plus. Alles wat je met de aansluiting doet, valt dan binnen de bundel. Natuurlijk is het zo dat bellen in Zuid Afrika je tegoed sneller doet slinken dan bellen in Nederland. Bij je HI Simkaart en op folders in de winkel staat overigens wel vermeld wat wel en niet binnen de bundel valt.
Tarieven staan nooit in de algemene voorwaarden vermeld. Het is erg kostbaar om deze voorwaarden aan te passen mochten er zich wijzigingen voordoen.
Als laatste is het altijd handig om je verkoper te vragen wat wel en niet binnen de bundel valt, hoe lang zo'n tegoed/minuten geldig is, of starttarief wordt gerekend, of je per seconde betaalt etc, etc. En dan pas tekenen.
-
Apr 22, 2004 om 11:25Geld terug
Formeel hoeven ze niets meer voor u te doen alhoewel ik het minderjarig aspect wel vind wegen.
Ik werk zelf in een telefoonwinkel. Bij ons is het binnen 8 dagen ruilen of geld terug. Als de telefoon kapot is, dan doen wij dit ook. Wat ik echter in het verhaal mis is het feit of die telefoon door uw dochter kaduk is gemaakt of dat het een fabrieksfout betreft. Bij het eerste snap ik het standpunt van de Belcompany, bij de tweede situatie zou ik het gewoon omruilen.
-
Apr 22, 2004 om 11:16OpzegtermijnAls je een contract aangaat met een bedrijf dan heb je ALTIJD te maken met een opzegtermijn. Over de lengte van het opzegtermijn kunnen we een grote discussie beginnen, maar daar heb je nu eenmaal voor getekend bij de aanschaf van je mobieltje. Het kan nog veel erger! Internet providers zoals Planet Internet werken met jaarcontracten. Wil je na een jaar opzeggen, dan kom je erachter dat men niet maandelijks verlengd maar JAARLIJKS! Ik bedoel maar.
-
Apr 22, 2004 om 11:13Emailen per mobiele telefoon
Wanneer wel e-mail en MMS?
MMS en e-mail werken het beste op geprefrabiceerde toestellen per netwerk. Dat houdt in dat I-mode toestellen prima kunnen mms'en en e-mailen net zoals dat bij Vodafone live toestellen e.d. kan.
Wat kan wel en niet met gprs en e-mail?
Kpn boodt via de dienst Internet Everywhere toegang tot mobiel internet via PDA en laptop. Zo zou u bijvoorbeeld via WEBMAIL van compuserve mailtjes kunnen ontvangen en versturen. Toegang direct op een apparaat (PDA/Mobieltje/laptop) voor email via outlook bijvorobeeld was niet mogelijk. De internetprovider dient het ophalen en verzenden van email via gprs te ondersteunen. Voor alsnog doet alleen KPN dochter XS4ALL dit.
Waarom geen e-mail met uw motorola?
Nu met de motorola V600 zit u met hetzelfde probleem. Uw provider compuserve biedt geen "eigen oprit" aan op de GPRS snelweg. Zij onderteunen geen email via GPRS. U zou alleen via XS4ALL dit kunnen doen. De helpdesk van XS4ALL ondersteunt dit ook.
Probleem met dit soort technologieen is dat de mobieltjes vaak hun tijd ver vooruit zijn terwijl de service providers (internet en mobiel) nog niet zover zijn.
Probeer dus altijd uw wensen goed uit te leggen aan de service providers. Bij KPN hadden ze u dan een NEC I-mode e.d. geadviseerd. Ik noem maar een voorbeeld.
-
Apr 16, 2004 om 11:53adsl en de telefoon?????Dit kan aan drie zaken liggen
- je splitter is kapot. Voor 10 euro bij de computerwinkel heb je een nieuwe
- er is een telefoon voor de splitter aangesloten (denk eraan, de tweede wandcontactdoos bijvoorbeeld in de slaapkamer zit dus ook voor de splitter)
- de bekabeling die is gebruikt is plat en langer dan 10 meter. Indien dit het geval is, vervang deze dan voor ronde utp cat 5 kabel. krijg je de ministekkers er niet op? Koop het pakket aansluitpakket huiscentrale bij de primafoon.