Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: jayand73
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 14, 2023 om 17:48Onredelijk en onbillijk winkelverbod AH aan hoog bejaarde zonder uitlegBeste mensen dank voor jullie reacties en meningen.
Ik heb vandaag een zeer goed gesprek gehad met de AH manager. Wij hebben geconstateerd dat we, (de manager, de man, de medewerkster en ik), samen tot een gepaste oplossing kunnen komen. Het is fijn om te vernemen dat de AH manager hier tijd en moeite in wil steken. Mijns inziens is het belangrijkste dat wij in de huidige samenleving met elkaar in gesprek blijven om zo excessen te voorkomen of op te lossen. Nogmaals dank en beter nieuws hadden we niet kunnen krijgen! :) -
Aug 13, 2023 om 19:18Onredelijk en onbillijk winkelverbod AH aan hoog bejaarde zonder uitlegDank voor alle reacties. Even voor de duidelijkheid ik ben er zelf niet bij geweest. Ook heb ik de beelden niet gezien. De politieagent die toevallig in de buurt was wel en die was ook aanwezig toen het winkelverbod werd uitgereikt. Ik ga mede uit van zijn bevindingen hierin. En het verhaal van de man, maar dat is natuurlijk niet objectief en die neem ik ook niet mee in mijn vraag. Mijn vraag was alleen, kan een manager "zomaar" zonder wederhoor gelijk een winkelverbod opleggen, zonder eerst een waarschuwing te geven voor iets onschuldigs of een misverstand. Want dat was het toch echt. Objectief beoordeelt door de politieagent, die de beelden tot 3 keer heeft gezien. De medewerkster en de man kennen elkaar, dus zo raar is het niet als je dan iemand even bij wijze van grap groet op die manier. Ik vind het nogal overtrokken om iemand dan gelijk weg te zetten als crimineel of mishandelaar. Het zou redelijk zijn als er was uitgelegd wat nou precies de klacht was geweest. Dat is gewoon niet gedaan en niet duidelijk. We kunnen nu alleen maar speculeren wat de reden van de klacht is geweest en kunnen niet naar een oplossing of verontschuldiging toe werken. Elk geschil heeft natuurlijk 2 kanten, maar dan moet wel beide kanten gehoord worden, alvorens er een straf wordt opgelegd. Ik wacht de reactie van AH af en ik denk ook echt dat zij er redelijk in zullen staan om een oplossing te zoeken voor het geschil. Nogmaals dank voor jullie input, maar het was niet mijn bedoeling om hier een hele discussie op te starten, meningen genoeg zo blijkt. Ik vroeg alleen
maar wat hulp of informatie hoe je dit goed zou kunnen oplossen voor alle partijen. -
Aug 13, 2023 om 08:55Onredelijk en onbillijk winkelverbod AH aan hoog bejaarde zonder uitlegDe medewerkster geeft totaal geen reden op of er sprake is van vernedering of letsel. De manager ook niet. De politieagent ziet niets meer dan een onschuldige tik/groet. De medewerkster loopt wel na een paar minuten op de grond gezeten te hebben, mank weg op de camera, maar heeft geen letsel, want het was echt niet meer dan een schouderklop. Er is ook geen bezoek gebracht aan de huisarts of SEH. Iedereen die op de grond zit om vakkken te vullen heeft even moeite met opstaan. (vraag me af of dat sowieso toegestaan is volgens de ARBO-wet). Ik begrijp dat het anders ervaren kan worden, echter gelijk een winkelverbod voor 12 maanden voor een schijnvertoning aan iemand die niet nog veel maanden voor zich heeft,....vind ik echt onevenredig. Tevens omdat er niks onderbouwd wordt en geweigerd wordt om in gesprek te gaan of om een excuses te aanvaarden. Als er nou sprake was van diefstal of mishandeling o.i.d., dan kan ik het nog begrijpen, maar dit slaat echt nergens op. De manager had kunnen volstaan met een waarschuwing.