Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: jodelie
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 28, 2012 om 13:01POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?TREND SPRAY: Ik vind het ten eerste geen discussie omdat U niemand zult vinden die het niet met U eens is.
De postbezorging is al een paar jaar onder de maat.
JO: Laten we het dan maar geen discussie noemen, maar een dialoog, uitwisseling van gedachten. Je noemt een aantal redenen waarom de postbezorging sinds de privatisering van “De Post” al jaren onder de maat is. Ik ben het wederom met jou eens.
TREND SPRAY: Dat er veel fout is gegaan kan ik wel begrijpen. Fouten zijn voor een groot deel ontstaan, door de loonkostenbesparing " de postbode nieuw stijl", de z.g. postbezorger in te voeren.
JO: En hebben al die kosten “besparingen” en reorganisaties er toe geleid dat de postbezorging:
A) Goedkoper werd? Of in elk geval niet duurder? Dat valt te bezien!
B) De service voor de klant is toegenomen? Sinds 2008 (?) zijn veel brievenbussen (ik schat de helft) verdwenen!
C) Er meer concurrentie kwam van andere postbezorgers? Ik en bijna niemand (in Nijmegen) kan mij de namen van die concurrerende postbezorgers noemen!
Lang leve het vrije markt denken, de privatisering!
Zie ook mijn FACEBOOK GROEP: “EURO`S & TREURO`S, economie voor iedereen.
Mvg. Jo Ruijters -
Jul 26, 2012 om 08:25POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=trend spray schreef op donderdag 26 jul 2012, 08:13]Ik heb mij ongeveer 2 jaar lang intensief "bezig gehouden" met een ongeveer 7 tal organisaties/instanties, die gevaarlijk bezig zijn.
Daarom heb ik niet veel meegekregen van wat er voor de rest in Nederland en daarbuiten gebeurd is.
Hier kun je lezen wat er na mei 2011 is veranderd.
Vóór mei 2011 had TNT (nu post.nl) al "zelfstandige ondernemers" in dienst. Deze moesten b.v.,volgens de regels van TNT, 2 maal een pakket bij de mensen aanbieden. Waren ze niet thuis en kon het niet bij de buren afgeleverd worden, moest dat pakket terug naar het postkantoor gebracht worden. Voor een niet afgeleverd pakket kreeg de "zelfstandige ondernemer" NIETS betaald!
De bijdragen van Tdehond zijn bijna geheel correct. Als ik vanavond tijd heb kan ik het nog wel wat aanvullen.
Als de informatie die ik gehoord heb juist is, wil de OPTA de oude kwaliteit van de postbezorging terug, door betere arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers van wat nu Post.nl heet.
Wederom bedankt voor jouw heldere, nuttige bijdrage aan de discussie!
Mvg. Jo Ruijters -
Jul 26, 2012 om 06:49POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=trend spray schreef op woensdag 25 jul 2012, 23:48]PTT werd TPG (PTT+TNT).
Niet veel later kozen ze i.v.m de naamsbekendheid onder de naam TNT verder te gaan.
En volgens mij is TNT (niet zo lang geleden) Post.nl geworden.
Ze maken het de consument met hun naamsveranderingen niet gemakkelijker op. TPG heeft ook ooit bestaan.
POST.NL bezorgt post die door de brievenbus kan. TNT bezorgt de pakketten. En TNT heeft zelfstandige ondernemers in dienst! Welke reorganisaties, naamsveranderingen staan ons nog te wachten? Lang leve C & A, de HEMA, Philips etc.
Mvg. Jo Ruijters -
Jul 25, 2012 om 19:49POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=kamphuysen schreef op woensdag 25 jul 2012, 18:29]Het barst van de kleine postkantoortjes, allemaal gerund door zelfstandige sigarenboeren enz. het barst ook van de postbezorgers in de straat soms wel drie verschillende kleuren kleren aan, het barst dus van de vertroebeling dus dan is het toch niet zo gek en vreemd dat het dan ook barst van de foutjes?
Voor klachten kan je bellen naar leeuwarden centrale post dienst klachten!
Wie bezorgt er naast POST.NL en TNT nog meer de post? In Nijmegen ken ik alleen de POST.NL en TNT. Waarom maken die anderen geen reclame? Draait de zaak te goed?
Mvg. Jo Ruijters -
Jul 25, 2012 om 10:56POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=consumentje2011 schreef op woensdag 25 jul 2012, 10:37]PostNL kan gewoon doen en laten wat het wil.
Het bedrijf acht zich totaal onaantastbaar.
Al zo lang als ik in mijn huidige woning woon wordt de aan mij geadresseerde post met regelmaat bezorgd op een verkeerd adres.
Daarnaast vind ik met dezelfde regelmaat post van deze personen in mijn brievenbus.
Hoe kan dit toch maar steeds gebeuren?
De enige overeenkomst tussen de beide adressen is het huisnummer.
Verder een andere naam.
Een andere straat.
Een andere postcode.
Moet simpel zijn toch?
Nee dus!
Al in 2001, het was toen bijna een wekelijks gebeuren dat er verkeerd bezorgd werd, diende ik bij dit bedrijf een klacht over de bezorging in.
Als antwoord kreeg ik een standaardbrief met de boodschap dat het allemaal veel beter zou gaan worden.
Het is ook een tijdje beter gegaan.
Ik zeg beter en dus niet goed.
Maar sinds postbesteller geen beroep meer is maar een vakantiebaantje is het weer helemaal mis.
Kort geleden heb ik dus weer geklaagd bij PostNL.
Met het bericht wat ik terug kreeg wenste ik nu geen genoegen meer te nemen.
Het bleek namelijk wederom hetzelfde standaard berichtje te zijn als eerst.
Men zou het doorgeven aan de betreffende afdeling en alles zou dan beter worden.
Ik vroeg naar de mogelijkheid om tegen deze klachtafhandeling in beroep te gaan en kreeg een adres in Leeuwarden.
Klacht erheen gestuurd en gisteren kwam het antwoord.
Precies dezelfde standaardtekst als die ik per mail al meermalen mocht ontvangen.
Mijn vraag over een klachtenprocedure werd compleet genegeerd!
Toevallig werd ik gisteren ook nog teruggebeld door iemand van PostNL.
Ik had namelijk op hun site na hun verzoek ook een enquête ingevuld over de klachtafhandeling.
Onnodig te vertellen dat ik daar niet te best over was te spreken.
De dame die ik aan de lijn had vertelde mij wat ik inmiddels al wel kon dromen.
“We gaan het aan de afdeling doorgeven en het gaat allemaal beter worden.”
Helaas voor haar had ik een dag ervoor mijn post weer op het andere adres op moeten halen.
Dat het allemaal beter zou worden kon ik dus echt niet geloven.
Toen ik haar vertelde dat dit al wel 15 jaar gebeurde kreeg ik natuurlijk onmiddellijk het verwijt om de oren dat ik dat niet elke keer gemeld had.
Dan hadden ze er namelijk “al veel eerder iets aan kunnen doen”.
Dat ik niet elke keer zit te wachten op een standaard briefje wilde ze maar niet begrijpen.
Toen ik haar nogmaals vroeg naar een goede klachtenprocedure vertelde ze me dat ik kon schrijven naar de toezichthouder.
Maar, zo vertelde ze mij er direct bij: “Dat had absoluut geen zin, want in PostNL is volgens de voorwaarden toch niet aansprakelijk voor poststukken die niet geregistreerd staan”.
Vergis ik mij hier of is dit gewoon SCHAAMTELOOS!
Ligt het allemaal aan ons en moeten we voortaan zelfs onze kerstpost aangetekend gaan verzenden?
Staat er in diezelfde voorwaarden dan niet dat PostNL zorgvuldig moet omgaan met onze post.
Post is toch iets waar we op moeten kunnen vertrouwen?
Onze post is toch wettelijk beschermd?
Wat houd die bescherming dan eigenlijk in?
Ik zie Rutte ’s nachts toch echt niet in zijn bedje woelen omdat ik mijn post niet krijg zoals het hoort.
Eigenlijk interesseert dit niemand, heb ik de indruk.
Als er maar braaf postzegeltjes geplakt worden.
Want o, o, o,!
Als we dat vergeten dan krijgen we toch heus met strafport te maken hoor!
Bedankt voor jouw heldere, onthullende reactie!
Vrije marktwerking is NIET altijd goed voor de consument. Zie mijn Facebook GROEP: "Marktfundamentalisme" >>
https://www.facebook.com/groups/412604898789906/?bookmark_t=group
Mvg. Jo Ruijters -
Jul 2, 2012 om 09:35POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 21:46]Een vakbond hebben ze ook niks aan, die doet ook niks, want diezelfde vakbond heeft ook ingestemd om alle fulltime postbodes eruit te werken!
hereistom,
Als dit inderdaad zo is, ik neem aan dat je weet waarover je het hebt, dan is dat een zeer slechte zaak! En ik ben het met jou eens dat bij POST.NL de vaste banen niet hadden mogen verdwijnen, want:
Je moet de werknemers zekerheid bieden, de zekerheid van een vaste baan.
Immers:
1) Dat inspireert en motiveert mensen meer dan het idee om ieder moment ontslagen te kunnen worden.
2) Is beter voor de gezondheid van de werknemers. Onzekerheid geeft langetermijn stress en die is, zoals onderhand iedereen kan weten, slecht voor je gezondheid.
3) Dat houdt de deskundigheid “binnen de poort”.
4) Etc.
Het uiteindelijk resultaat van “FLEXNEDERLAND” , flexibele banen? Wat merk je er als consument van, want om DE CONSUMENT moet het gaan?
Vroeger had je één bedrijf dat ging over de post, telegraaf en de telefoon, de PTT.
Ik ben zo “jong”, dat ik nog heb meegemaakt dat je één vaste postbode (zo heten die vroeger !) had. Nu zie je steeds nieuwe gezichten, nieuwe bedrijfsnamen, nieuwe logo`s etc. Nederland splitst zich op, Nederland fuseert, Nederland staat op zijn kop, etc.
Ergo: Verwarring alom!
En om mijn antipoden wat wind uit de zeilen te nemen: Het ligt niet aan mijn leeftijd dat ik moeite heb met deze gang van zaken. Want als ik mijn oor te luister leg dan hoor ik veel gekerm en geklaag over “FLEXNEDERLAND” .
Waar de ECHTE oorzaak ligt van dit alles? Bij de dames en heren politici! Met name bij de “MARKTFUNDAMENTALISTEN”. Op mijn Facebook site heb ik een GROEP aangemaakt met die titel. Daar kan men eventueel deze dialoog voortzetten. Ik wil nl. HIER niet OFF TOPIC gaan!
Wat ik hierboven over POST.NL beweer geldt mutatis mutandis ook voor veel andere bedrijven.
Mvg. Jo Ruijters
© Nijmegen, 02-06-12, Jo Ruijters -
Jul 1, 2012 om 19:09POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 18:53]Ok, ik vermoede al zoiets, hier geen probleem met de pakketbezorging van TNT, die jongens doen het uitstekend!
De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald! ;-)
Eindelijk een INHOUDELIJKE reactie, hereistom ! Ik citeer jou:
"De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald!"
Daar kunnen ze wel iets aan doen, nl. lid worden van een VAKBOND.
Ik heb postbodes daar eens op aangesproken, maar die vinden dat "zonde van het geld."!
Tja, wat moet ik daar op antwoorden? Dikke bult, eigen schuld? In het Engels noemt men dat: "Penny wise, pound foolish" bezig zijn!
Mvg. Jo -
Jul 1, 2012 om 17:52POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=zoekster schreef op zondag 1 jul 2012, 17:24]@hereistom.
Jodelie heeft inmiddels alweer een beetje vrede met Post.nl gesloten, dus heeft hij geen belang meer bij kritiek op Post.nl. Daarom verwijst hij naar TNT.
Zo zit jodelie in elkaar, denkt vanuit zijn eigen straatje. Mocht je nog wat te melden hebben over ING phishing mails, dan is hij helemaal weer je maatje.
Rijmt ook nog!
ZOEK JE ZELF ZUSTER !
Zoek je zelf zuster.
Want wie lust er
Nou toch pap
Van jouw "geestige" drab
En als moed hebt
En niet alleen HIER mept
Ga dan naar mijn Facebook site
Daar kun je met open vizier
Alles kwijt
Je bagger, maar ook je plezier
Tot daar en niet hier!
Zie je zo!
De groeten van Jo!
© Nijmegen, 01-07-12, Jo Ruijters
En nu weer ON TOPIC: Probeer bij het onderwerp te blijven, jongens & meisjes, boeren & buiten-, en binnenlui!
GRT. JO -
Jul 1, 2012 om 17:41POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 16:15]Jo,
haal geen oude koeien uit de sloot die al uitgebreid op een ander forum besproken zijn. :)
Ik wou dat ik NIET "Twee hondjes was, want dan konden we samen spelen. " : vrij naar Godfried Bomans.
En nu weer "ON TOPIC" : Met TNT heb ik o.h.a. zeer goede ervaringen.
Jo -
Jul 1, 2012 om 16:09POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?[quote=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 08:39] Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen!Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “
Good heavens. Dat heeft u toch al uitgebreid op een ander consumenten forum besproken?
Misschien meer iets voor facebook o.i.d.?
Hond, Bemoei je met je eigen zaken!
JO