Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: joep873
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 14, 2014 om 11:31Bestelling geretourneerd, webwinkel weigert retourOeps, en nu schreef ik het zelf verkeerd op.
Als de winkel het herroepingsrecht vooraf niet expliciet heeft uitgesloten, dan is er WEL herroepingsrecht voor de consument. -
Oct 14, 2014 om 11:25Bestelling geretourneerd, webwinkel weigert retourWimmi20, zo moeilijk is het allemaal niet. Als er voor een artikel geen herroepingsrecht is dan moet de winkel dat duidelijk vermelden. Dat hebben ze zelf ook nog eens in hun voorwaarden gezet, wat niet vreemd is omdat het is overgenomen uit (oude) modelvoorwaarden van thuiswinkel.org.
Er moet dus eerst duidelijk zijn of de winkel het herroepingsrecht vooraf expliciet heeft uitgesloten, zoniet dan is er geen herroepingsrecht, zowel volgens de wet als volgens de eigen algemene voorwaarden. -
Oct 13, 2014 om 13:40Bestelling geretourneerd, webwinkel weigert retourZe zetten zelf in hun voorwaarden:
"Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld."
U beweert dat nergens stond vermeld dat het niet geretourneerd kon worden. Dan is het makkelijk; wijs ze op hun eigen voorwaarden. -
Mar 4, 2014 om 20:04Geen tvkabel en telefoonlijn aanwezig[quote=1953 schreef op dinsdag 4 mrt 2014, 02:15]
Ja, daar moet bij Online ook nog rekening me houden dat er sowieso 2x8mb (televisie & telefonie)van de totale snelheid afgaat, dus blijft er weinig internetsnelheid over.
Onzin. Telefoon kost een paar kb/s dus vrijwel niets, en tv gaat bij Online via Digitenne dus gaat helemaal niet ten koste van internetcapaciteit. -
Feb 28, 2014 om 22:32Geen tvkabel en telefoonlijn aanwezigOnline is niet verplicht om een ISRA-punt voor je te regelen, alleen KPN is dat. Een erfenis uit het verleden toen KPN de monopolist was en de kleintjes ook een kans moesten krijgen.
Als er geen ISRA-punt is mag Online je gewoon weigeren als klant.
Als Online je ISRA-punt niet niet wil regelen en je wilt toch een Online-abonnement dan kun je bij KPN een BelBudget-abonnement afsluiten voor €12.25 per maand. KPN legt dan een telefoonlijn aan waarop je daarna een Online-ADSL-abonnement kunt aanvragen. Na een jaar kun je je BelBudget-abonnement dan opzeggen. -
Jan 2, 2013 om 22:09kpn biedt coulance regeling aanOpzoeken van het oude contract of oude voorwaarden hoeft niet want daar staat het niet in.
KPN heeft een paar jaar geleden de algemene voorwaarden voor zakelijke klanten op dit punt gewijzigd zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven. Dat zal ook wel de reden zijn dat dit tamelijk hoge coulancebedrag wordt geboden. -
May 27, 2012 om 14:49opzeggingIk ken jouw voorwaarden niet, maar de standaard-actievoorwaarden van Caiway houden in dat je bij verhuizing naar een plaats waar ze niet kunnen leveren je contract niet hoeft af te maken, maar dat je wel de apparatuur die je gratis hebt gekregen moet afbetalen.
-
May 6, 2011 om 23:18pensioen[quote=sunas schreef op vrijdag 6 mei 2011, 14:18]Op "mijn pensioenoverzicht" staan niet alle bedrijven waar pensioen is opgebouwd, hier kan je dus niet alles op vinden.
Het hangt van de bedrijven af of ze zich hierop aanmelden, is dus moeilijk om het uit te vinden.
Dat is onjuist, pensioenuitvoerders zijn verplicht om hieraan mee te doen. Als er eentje niet bijstaat dan betekent dat dat er ergens iets fout zit. -
Nov 8, 2010 om 20:04Afronden belminutenAls je de spraakverwarring tussen Felix Meurders en Neelie Kroes bedoelt: nee, het is niet zo dat afronding op minuten niet zou mogen, dus dat is geen reden om een abonnement te mogen opzeggen.
-
Nov 8, 2010 om 18:36Ongevraagd contract Greenchoice[quote=1paul schreef op maandag 8 nov 2010, 17:24]Is dit iemand die alleen negativiteit wilt lezen of zo??
Feit is dat patriciabk een negatieve ervaring heeft met Greenchoice.
Een antwoord dat Greenchoice zo'n goede club is maar dat een anoniem callcenter het fout heeft gedaan klopt gewoon niet; zo'n callcenter werkt namens Greenchoice, dus de fout valt wel degelijk Greenchoice aan te rekenen.