Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: john.h
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 17, 2011 om 20:05HI (KPN) hoge telefoonrekening door internetGoedenavond, wij hebben eenzelfde soort probleem met Hi/KPN;
Mijn vrouw heeft voor mijn zoon in juni 2009 een Hi bel/sms 15 zónder internet abonnement afgesloten. Tot vorige maand geen enkel probleem mee, ieder maand werd keurig 15 euro afgeschreven. Nu heeft mijn zoon van zijn spaargeld op 27 januari 2011 een Iphone 3g gekocht omdat dit handiger was dan steeds een mobieltje en zijn Ipod mee te nemen. Wij hebben in huis een draadloos internet, want ook de ipod had een wifiverbinding. Nu zie ik gisteravond op mijn bankafschrift dan er een bedrag van 1100 euro is afgeschreven op het gsm abonnement van mijn zoon??? Na een telefoontje met Hi, zegt de juffrouw aan de telefoon dat er gebruik is gemaakt van mobiel internet??, terwijl wij daar geeneens een abonnement voor hebben. De Iphone werkt ook met wifi, dus hebben wij bij aanschaf van de iphone de beveiligingscode van de modem in de telefoon gezet en we hadden direct verbinding. Het ergste is dat dit bedrag in de periode vanaf de aanschaf tot 5 februari jl. verbruikt is, dus je kan wel nagaan dat er nog zo'n rekening aankomt omdat ik het pas 16 februari "ontdekte". Mijn zoon ging er vanuit dat de Iphone altijd via wifi verbinding zocht, dus was zich van geen kwaad bewust.
U begrijpt dat wij dit geld niet zomaar kunnen ophoesten, maar we konden wel het bedrag in termijnen betalen. Hoe kan dat want deze facturen worden automatisch geincasseerd. Er was niets aan te doen. Bij Hi is er totaal geen begrip voor de situatie en men laat liever een scholier van 15 jaar emotioneel gebroken achter, die even 1100 euro moet ophoesten, hoe??? waardoor ook de thuissituatie er niet beter op wordt, want dan kunnen de ouders ervoor opdraaien.
Wie heeft een antwoord of suggesties?
Gr. J.