Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: joopsomeren
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 18, 2013 om 15:30het oerwoud van scootmobielennou, 12 km per uur llijkt me toch geen overdreven snelheid.
-
May 18, 2013 om 13:56het oerwoud van scootmobielenMet veel interesse ook de laatste reacties gelezen. Heel wat meer nuttige informatie en adviezen uit dit soort blogs verkregen. Iedere keer weer stuit je op zeer gekleurde informatie van leveranciers en importeurs. Bij nogal bedrijven laat de service ook veel te wensen over. In de grantieperiode rekenen van € 60.- voorrij kosten was bij de aanschaf van de laatste scootmobiel ook al een tegenvaller.Oplossen van fabrieksgebreken kost je dan bij 3 bezoeken zo al € 180.- Tel uit je winst. Nog steeds zijn sommige gebreken niet opgelost, maar...uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.
Veelal is men volledig afhankelijk van dit vervoermiddel om zelfstandig sociaal te funktioneren. Bij sommigen bedrijven is een wachttijd van 14 dagen om tot reparatie over te gaan de gewoonste zaak van de wereld.
De suggestie om een dagkilometerteller te monteren werkt perfect.In mijn geval een draadloos exemplaar. Een groot probleem blijft, dat als de capaciteitsmeter nog de helft aan vermogen aangeeft, je dan nog de helft over zou hebben van nog te rijden kilomers. Volstrekt onwaar. Met een beetje geluk hoogstens nog 20 % van dit fictieve restcapaciteit.
Steeds meer en meer ouderen zullen van dit vervoermiddel gebruik gaan maken. Nu maar hopen dat de technische ontwikkeling en betrouwbaarheid ook evenredig toeneemt. Je geen halve ingenieur moet zijn om uit de technische gegevens een keuze te kunnen maken. Velen met mij zijn nog steeds uiterst onzeker of bij een ritje de terugweg nog wel wordt gehaald. Zoals hier te lezen hangt dat van zoveel factoren af.
Maar vooral ook een landelijk onafhankelijk keurmerk zou al veel narigheid voorkomen. -
Dec 17, 2012 om 02:06het oerwoud van scootmobielenBinnen ons zorgcomplex met medekneusje ( onze zelfspot met een vleugje homor ) die een lang arbeidsleven achter de rug hebben, het merendeel a-technisch en te goed van vertrouwen. Soms tegen beter weten in, nog geloven in de goedheid van de medemens.
Terzake, in hoeverre heeft de gewichtsbelasting van de scootmobiel invloed op de actie-radius. Nou weet ik, dat als je een ( vracht) auto zwaar overbelast, het brandstofverbruik ( energie) schrikbarend toe neemt. In hoeverre geldt dat ook voor de scootmobiel?
Nog een vraag, twee verschillende importeurs/leveranciers brengen onder een geheel andere naam een scootmobiel op de markt die indentiek lijken. De Trisco en een karretje via een bedrijfje in NH met de typenaam Oblix. Beide met een CE certificaat wat dat ook waard moge zijn.Weet iemand wat het max. toelaatbare gewicht is van de oblix? De werkelijke gemiddelde aktie-radius zonder de gladde praatjes van de verkopers, want één ding is zeker...daar klopt niets van!
Het probleem bij de oblix is ook dat er geen dagteller op zit. Dus puur gokken wanneer je rechts omkeer moet maken richting huis. Volgens de jonge monteur met weinig feeling in dit vak, kan je dit doen met GPS, I-pad, I-phone, kan je dat eten?
Al via dit vraag & antwoord al gigantische veel nuttige info ontvangen. Wie kunnen antwoord geven op het voorgaande. Bedankt alvast. -
Dec 16, 2012 om 17:54het oerwoud van scootmobielenEn zo komt voor ons steeds meer nuttige info voorbij. En bedankt voor de klikbare link. Verwoed biljarter maar...van een "keu keurmerk" ook nog nooit vernoemen. Toch bedankt!
In iedergeval moge duidelijk zijn, dat er veel, heel veel "kaf onder het koren"zit. Inmiddels zelf ook al weer 10 dagen vervoerloos. Na zeuren en aandringen komt de leverancier dan nu eindelijk woensdag langs. En dan praten we over een scootmobiel van 2 maanden oud..uhhh...jong.De meeste lotgenoten willen niet afhankelijk zijn van hun kinderen, die het veelal te druk hebben met het eigen gezin en twee verdienen. Blijkbaar beseffen dit soort bedrijven niet hoe afhankelijk een grote groep is van deze voorziening. Na de mooie verkoop praatjes, aanschaf en forse betaling(en) ben je bij een aantal leveranciers goed de pineut. Allereerst denk je ligt aan kij, maar als je de betrokken blog's leest is het voor heel veel mensen een compleet rampenplan.
Na dat de zoveelste keer de ANWB te hulp schoot, mijnheer die accu's zijn minstens 3 jaar oud..uhhhh op een nieuwe scootmobiel van 2 maanden oud? Oh ja ..uw batterij meter geeft 80 % lading aan , maar met mijn meter slechts 20% lading. Een uniek geval? Was het maar waar.
Inmiddels erachter dat net als mijn buren, de nieuwe scootmobiel van chinese makelij is. Niets tegen chninezen, integendeel, eten regelmatig chinees, niets mis mee, maar....met dit karretje wel.
Blijk je ook nog diverse typen accu's te hebben. Iets van lithiumbatterijen en meer technische hoogstandjes. Nou kom daar maar uit.
Kortom, denk weleens aan de goeie ouwe tijd, een auto, een brommertje, maar ..... veroordeeld tot een karretje waar je iedere keer maar hoop, dat je het huis weer haalt. -
Dec 16, 2012 om 12:47het oerwoud van scootmobielenBedankt voor ook de vrij technische info. Zaken die een leverancier toch eigenlijk moet mede delen. Een mede lotgenote( 82 jr) heeft zo 12 km. van huis met lege batterijen stil gestaan doordat de buiten temperatuur slechts 3 graden was. Wist zij veel. Heeft toen ruim twee uur op een fietspad stil gestaan waarbij vele fietsers voorbij kwamen zonder hulp te bieden. Uiteindelijk bood de passerende politie hulp.
Dit is een ander probleem, een maatschappelijk probleem. Ikke, ikke en de rest kan ....! Normen en waarden die vervagen. Is mijn zaak niet.
Gemakshalve heeft de leverancier er toen maar nieuwe batterijen ingezet. De voorgaande waren nog geen jaar oud. Hup 450 euries van de AOW.
Waarom verwijt men ouderen niet mee te gaan met hun tijd. Zich eerst goed laten voor lichten, voor lichten door wie? , een leverancier met euro tekens in zijn ogen?!
Opgegroeid in een tijd dat TV, wasmachine en computers niet bestonden. GPS, I-pods en meer abacadabra.
De scootmobiel is voor de meest kwetsbare gehandicapte medemens een zegen, althans dat zou het moeten zijn.He[aas, er zijn teveel leveranciers, bedrijfjes die op een afschuwelijke manier ge- en misbruik maken van de onwetendheid, goedertrouw van deze grote doelgroep.
Overal is een keurmerk voor, is het geen tijd dat ze deze branche eens gaan schoonvegen!!!! -
Dec 15, 2012 om 20:13het oerwoud van scootmobielenLijkt mij een verstandige suggestie. Maar....misschien zijn er wel anderen die hun ervaringen positief danwel negatief willen delen.