Antwoorden gegeven door: josb
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 17, 2019 om 13:43Algemene voorwaarden dhl
DHL heeft vandaag toegegeven dat ze fout zaten! Schade wordt vergoed.
Het heeft me ongeveer 10x mailen met een medewerker gekost die maar bleef verwijzen naar teksten op de website maar t kwartje lijkt gevallen te zijn dat de website geen onderdeel is van de overeenkomst -
Dec 11, 2019 om 15:12Algemene voorwaarden dhl
Hoe het pakket beschadigd heeft kunnen raken is mij niet bekend. DHL betwist ook niet dat het onvoldoende verpakt zou zijn.
de munten zijn ook niet gebroken, de plastic capsules die de munt beschermen zijn gebarsten doordat er waarschijnlijk iets zwaars op is gevallen. Daardoor zijn ze niet meer luchtdicht verpakt waardoor ze van 75 euro verzamelaarswaarde naar 15 euro zilverwaarde (schrootzilver) gaan.
ik ben overigens geen ondernemer, weet niet hoe jullie daar bij komen. Ik snap dat er hier vrijwilligers zijn met goede bedoelingen maar t valt me wel op dat er vrij ongenuanceerd wordt geschreeuwd dat het mijn fout is/ ik het niet goed gelezen heb/ik de boel verkeerd heb verpakt. Dhl geeft zelf aan dat het pakketje voldoende was verpakt en dat de extra voorwaarden van de website niet in de algemene voorwaarden staan, toch roept iedereen dat het wel zo is en dat ik het had moeten lezen.
het gaat mij om het feit dat een bedrijf extra voorwaarden op een website zet die NIET in de algemene voorwaarden staan en vervolgens zegt dat ik dan maar de hele website moet doorpluizen. Dat is niet het idee van een algemene voorwaarden. -
Dec 10, 2019 om 21:09Algemene voorwaarden dhl
Ik heb net mail terug van consuwijzer. Zij geven aan dat dhl geen extra voorwaarden mag stellen op hun website die niet vermeld zijn in de algemene voorwaarden.
munten zijn correct verpakt geweest. Zaten in bubbeltjesfolie en doos was opgevuld met oude kranten.
het grootste probleem is dat dhl nergens bij aangesloten is. Ze geven op de website aan dat je een klacht kan indienen via ODR maar vervolgens geven ze aan niet aan het systeem mee te werken.
overigens stop ik hier met reageren. Ben er een beetje klaar mee om te reageren op iedereen die beweert dat het wel in de algemene voorwaarden staat (wat dhl zelf aangeeft dat niet zo is) / met algemene voorwaarden van dhl België/Europa/expres aankomt. -
Dec 10, 2019 om 18:37Algemene voorwaarden dhl@tijger
dat zijn de Belgische voorwaarden. -
Dec 10, 2019 om 18:17Algemene voorwaarden dhl
@maritas
dat zijn de Belgische voorwaarden, niet de Nederlandse.
nogmaals, dhl betwist ook niet of het in de algemene voorwaarden staat. Ze hebben ook aangegeven dat het er NIET in staat.
ze zijn alleen van mening dat het er niet hoeft in te staan omdat het op de website staat. -
Dec 10, 2019 om 18:07Algemene voorwaarden dhlOverigens heeft dhl al laten weten niet met ODR de klacht te willen oplossen. Ondanks dat het op hun website staan werken ze er niet aan mee (standaard beleid).
-
Dec 10, 2019 om 18:06Algemene voorwaarden dhl
Maritas:
dat is dhl expres, niet parcel. Zijn 2 verschillende organisaties met allebei hun algemene voorwaarden.
Nogmaals: dhl parcel betwist ook niet of het wel of niet in de algemene voorwaarden staat. Het staat er ook volgens hun NIET in -
Dec 10, 2019 om 17:56Algemene voorwaarden dhl@lotjegetikt. Wat je stuurt zijn de Belgische voorwaarden
-
Dec 10, 2019 om 17:52Algemene voorwaarden dhl
https://www.dhlparcel.nl/sites/default/files/content/DOCS/aanvullende_voorwaarden.pdf
dit zijn de voorwaarden, geen vermelding dus.
dhl geeft t ook toe dat het er niet in staat. Ze zijn alleen van mening dat een webpagina met extra aanvullingen op de algemene voorwaarden rechtsgeldig is -
Dec 10, 2019 om 17:41Algemene voorwaarden dhlBeste Autorai1
de link die u stuurt staat op de website maar er staat niets over in de algemene voorwaarden. dhl geeft ook toe dat het er niet in staat. Ze zijn alleen van mening dat de website ook onderdeel is van de algemene voorwaarden