Antwoorden gegeven door: jupiler71
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 15, 2006 om 23:50Hoe haal ik mijn recht
Zoals U dit beschrijft is er sprake van een jaarcontract. Bepaalde campingen zijn niet het gehele jaar geopend. Dat betekend doorgaans dat U tijdens het seizoen op het camping mag verblijven en buiten het seizoen U enkel voor de stalling betaaldt.
Mocht het een camping zijn die daadwerkelijk het gehele jaar geopend is en de campinghouder U de toegang tot het terrein wil ontzeggen. dan dienen daar gewichtige redenen voor aanwezig te zijn. U dient daarvoor met de campinghouder rond de tafel te gaan zitten.
Meerdere campings zijn aangesloten bij een branche organisatie zoals bijvoorbeeld recon U kunt natuurlijk altijd bij een dergelijke organistatie informeren hoe een dergelijke procedure in zijn werking gaat.
Mocht U er niet uitkomen na advies van de brancheorganisatie en de dialoog met de campinghouder dan dient U de campinghouder alleerst in gebreke te stellen omdat deze de vigerende overeenkomst niet nakomt. U verzoekt daarin om een passende oplossing voor partijen.
Mocht de campinghouder niet ingaan op Uw inspanningen dan is het zeker raadzaam op een advocaat te bezoeken. Dit is het meest succsvol bij een camping die het gehele jaar geopend is, Bij een seizoensgebonden camping wordt U slechts tevreden gesteld met restitutie van het staangeld dan wel terugbetaling van het staangeld.
Juridisch advies inwinnen is mijnsinziens dan ook een pré.
Mocht U in Uw recht staan dan dienen de kosten gedragen te worden door de campinghouder, niet bij bemiddeling maar wel bij een eventuele procedure. De voorkeur wordt vandaag de dag echter gegeven aan mediation of te wel bemiddeling door een professional, die de rechtbak adviseren, doorgaans worden de kosten dan gedeeld.
-
Sep 15, 2006 om 23:08voorrijkosten
chello biedt hun consumenten de gelegenheid om vragen met betrekking tot hun dienstverlening via mail aan de servicedesk te stellen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat U eveneens via mail kan en mag reageren.
De vraag die interessant is, is of U een kopie van Uw E mailbericht van 8 september. Mocht U over dit bericht beschikken dan is thans niet aan de orde om voor die kosten op te draaien.
Bellen met een 0900 nummer is onredelijk bezwarend en kan derhalve dan ook niet slagen U hebt immers gebuik gemaakt van de correspondentie mogelijkheden met de servicedesk.
Mocht chello gaan dreigen met het betalen van die kosten bericht hun dan dat hun handelswijze onredelijk bezwarend is en dat U een eventuele procedure met vertrouwen tegemoet ziet. Voorts bericht U heb bog dat U overwegende de staffel incassokosten niet van plan bent deze te betalen maar U desgewenst aangaande deze kwestie met vertrouwen verweel zal voeren tijdens een gerechtelijke procedure.
Uiteindelijk is het enkel een Rechter die U daadwerkelijk kan veroordelen voor de kosten die gemaakt zijn maar in Uw casus zal de Rechtbank met plezier de vordering van chello van tafel vegen.
met vriendelijke groet,
Jupiler71