Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kalincka
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 5, 2014 om 16:33misbruik logo keurmerk webshop[quote=14peter schreef op dinsdag 5 aug 2014, 16:13][quote=service iwvmaa schreef op dinsdag 5 aug 2014, 15:59]Beste Kalincka,
Uit oogpunt van verdere verbetering en professionalisering van onze dienstverlening willen we toch nog graag reageren op de door jou gestelde vragen.
Zozo, een heel jaar na dato...
Beter laat dan nooit. En het bevestigt dat er binnen de communicatie met de klanten wat te verbeteren viel. Wij hebben de boete vorig jaar uiteindelijk maar betaald en de auto weggegeven. Nee niet via ikwilvanmijnautoaf natuurlijk. Wel een aantal keer mensen gewaarschuwd heel voorzichtig te zijn met dit bedrijf en met de "subbedrijven" die er aan hangen. Vanwege de manier van doen maar ook vanwege het misbruik van het logo. -
Aug 2, 2013 om 01:22misbruik logo keurmerk webshopKlopt helemaal Worst: voor die bemiddeling betaal ik geen cent. En de rechtmatigheid van de boete gaat onderwerp van verder gesprek worden. Dank voor je reacties. Ik neem aan dat de juridische overwegingen van KPN hierin verder geen discussiepunt hoeft te worden? Is tenslotte maar als voorbeeld van de ingewikkelde wetgeving op dit vlak genoemd. Ik wil daar verder niet op in gaan als je het niet erg vind.
-
Aug 1, 2013 om 22:31misbruik logo keurmerk webshopTja Worst... Al doende leert men hè :-)
Dat van die handelaar had ik ook overheen gelezen, staat er inderdaad. En dat van die telefoons... Dat heeft mijn zoon, winkelmanager van een kpnwinkel, mij verteld, tandenknarsend van frustratie omdat de klanten inderdaad een telefoon binnen een week terug kunnen brengen en dit soms dus ook doen, soms zelfs met een gebruiksspoor er op waardoor de winkel de telefoon aan de straatstenen niet meer kwijt kan. Klinkt inderdaad ongeloofwaardig, 't is raar maar waar.
Of die bemiddeling nou gelukt is of niet, dat is juridisch de moeite van het onderzoeken nog wel even waard. Jij en Dealerdirect denken van wel. Er is een contact tot stand gebracht die tot een transactie had kùnnen leiden maar daar niet toe geleid heeft. Dus word vervolgd. -
Aug 1, 2013 om 10:08misbruik logo keurmerk webshopHallo Tijger1,
Ja ook dat vluchtig; brengen tenzij er andere afspraken over gemaakt worden... Dus dan denk je in je vluchtigheid dat er een gelegenheid is in het proces om die andere afspraken te gaan maken. Helemaal niet onderzocht waar, op welk moment. Zoals ik al zei; goed van vertrouwen. -
Aug 1, 2013 om 00:01misbruik logo keurmerk webshopHallo Tijger,
Vluchtig doorgelezen. Onderaan de algemene voorwaarden stond het logo van stichting Keurmerk, dus dan denk je dat zit hier wel goed. Vooral dom dat we niet gecheckt hebben of ze ook echt wel waren aangesloten. Heel vaak positief zaken gedaan met bedrijven die dat keurmerk dragen. En eerlijk gezegd nooit eerder gecheckt of ze daar ook werkelijk bij aangesloten waren. Te goed van vertrouwen dus. Daar leert een mens van :-) zullen we maar zeggen. -
Jul 31, 2013 om 21:25misbruik logo keurmerk webshopHet ging even mis met mijn quote van Dearagain.
Jullie hebben inderdaad gelijk het gaat om koop op afstand.
Maar ik wilde reageren op het "tenzij de dienst direct aansluitend aan de opdracht is geleverd".
Daar kan een hoop discussie over gevoerd worden. De dienst is bemiddelen in de tot standkoming van een transactie. Die dienst is in die zin niet geleverd; er is geen transactie tot stand gekomen. En binnen de gestelde termijn hebben we aangegeven ook niet meer van die dienst gebruik te willen maken.
Verdere toelichting? Het bekende verhaal wat op diverse fora terug te vinden is rondom Dealerdirect.
Geheel verblind door beloftes als "gratis" en "vrijblijvend" melden wij een auto te koop te hebben die om verschillende redenen niet meer kan rijden (zowel autotechnisch als verzekeringstechnisch). Dit is keurig en heel duidelijk vermeld in de advertentietekst. We accepteren een bod dat belachelijk laag is, maar zijn al lang blij dat we iemand blij kunnen maken en ook blij dat we er zelf niets meer mee hoeven te doen. Dan blijkt dat de bieder een handelaar is en zowel de bemiddelaar als de bieder melden dat wij verplicht zijn volgens de algemene voorwaarden van de bemiddelaar de auto te komen brengen.
In dezelfde algemene voorwaarden staat ook dat de aanbieder verplicht is de auto te komen afleveren, tenzij daar andere afspraken over gemaakt worden. Wij denken nog naief gebruik te mogen maken van het tenzij: dus van de mogelijkheid daar andere afspraken over te maken. Maar zowel de bemiddelaar als de bieder geven aan dat niet te willen.
Als gevolg daarvan gaat de transactie dus wat ons betreft niet door. Bemiddeling is niet gelukt; er is geen transactie tot stand gekomen. Dus betalen wij daar ook niet voor. Gelukkig was het gratis. Helaas was dat nogal misleidend, want er worden 300 euro aan kosten in rekening gebracht.
En dan is er dus een geschil. Maar gelukkig kunnen we dit geschil voorleggen aan de stichting webshop Keurmerk, veilig en betrouwbaar. Wat schetst onze verbazing: ik schreef het al in het eerste topic: Dealerdirect plaatst wel het logo van dit keurmerk en suggereert dus hierbij aangesloten te zijn, maar ze zijn daar niet bij aangesloten.
Ik zal inderdaad het juridisch loket ook bellen Zoekster. -
Jul 31, 2013 om 20:28misbruik logo keurmerk webshop[quote=dearagain schreef op woensdag 31 jul 2013, 20:08]*
*dan mogen er GEEN annuleringskosten in rekening worden gebracht (tenzij de dienst direkt aansluitend aan de opdracht al is geleverd) -
Jul 31, 2013 om 19:48misbruik logo keurmerk webshopHallo Diumenge,
Goede vraag. Veel mensen denken inderdaad aan (ongevraagde) huis-aan-huis verkoopacties als er over colportage gesproken wordt. Maar sinds 2001 is deze wet gemoderniseerd en aangepast aan de transacties van de moderne tijd.
Als je er meer over wilt lezen, zie:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Maar ook als je een bijvoorbeeld in een telefoonwinkel een telefoon met abonnement aanschaft, kun je je beroepen op deze wet en binnen een week je aankoop ongedaan maken. Maar dat dus geheel terzijde, meer bedoeld ter illustratie dat colportage nog al wat meer in houdt dan aan de deur verkopen. -
Jul 31, 2013 om 19:20misbruik logo keurmerk webshopHallo Valerius,
Dat zou natuurlijk het beste zijn, verder praten en er samen uitkomen. Helaas blijkt dat tot nu toe niet mogelijk... Nee de bedoeling van dit topic is het ontvangen van objectieve feedback over onze positie in dit geschil. Met mijn boodschap over ongewenste undercover reacties schep ik inderdaad wat verwarring. Misschien had ik dat er beter uit kunnen laten, daar heb je wel een punt.