Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kanaloa01
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 2, 2015 om 09:12Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapieelze30, Antonius Hypercare te Sneek heeft me zowel wat betreft de behandeling als de financiële afhandeling uitstekend geholpen.
Een betere voorlichting door Antonius Hypercare naar potentiële patiënten toe zou problemen hebben kunnen voorkomen maar in iedere organisatie gaat wel eens iets verkeerd, dus ook bij Antonius en dat is ze niet kwalijk te nemen. Het probleem ligt bij verzekeraars die niet duidelijk waren en nog steeds niet zijn, over de eigen bijdrage in een behandeling bij een NIET gecontracteerde zorgverlener. Lees de polis er maar op na, er staat nog steeds: "bij een niet gecontracteerde zorgverlener wordt TOT MAXIMAAL 75/80% vergoed".
Dus 10% is ook mogelijk. Navraag bij mijn (ex)verzekeringsmaatschappij geeft geen duidelijkheid, ze weigeren mij en mijn advocaat uitleg te geven over het hoeveel en waarom een heel beperkte vergoeding toegekend wordt. Als de vrije artsenkeuze nog meer beperkt wordt zal het alleen nog maar (veel)slechter worden. -
Dec 10, 2014 om 13:37Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapie
wij2011, geef me uw email adres of telefoonnummer svp. want ik heb inmiddels belangrijke informatie voor u. -
Dec 5, 2014 om 10:28Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapie
wij2011, Ik weet niet wanneer u de behandelingen in Sneek heeft ondergaan, maar omdat Sneek voor mij veel dichter bij was als het AMC heb ik natuurlijk voor Sneek gekozen. Het verschil aan reiskosten bedroeg €20,00 per dag en bedraagt dus over 40 behandelingen €800,00 die ik in feite heb uitgespaard door naar Sneek te gaan. Ook tegen mij is door Sneek gezegd "niet betalen" dus ik heb alleen betaald wat VGZ mij heeft vergoed. Normaal gesproken vergoedt VGZ 80% van de kosten bij een zorgverlener waar VGZ geen contract mee heeft, maar om onverklaarbare reden heeft VGZ mij niet meer vergoedt dan nog geen 60%. Zowel op vragen van de TROS, als op schriftelijke vragen van mijn advocate en van mezelf waarom dan geen 80% wordt vergoed, reageert VGZ niet. Wij hebben gesteld dat we ook door Sneek verkeerd zijn voorgelicht, maar ook dat het uiterst verwarrend is dat Sneek Ziekenhuis wel gecontracteerd is en Sneek Hypercare niet terwijl het op hetzelfde terrein achter de zelfde toegangsbomen is gesitueerd.
Helaas heeft de administratieve medewerkster van Sneek Hypercare in augustus een dodelijk verkeersongeval gehad dus de administratie was niet op orde. Misschien dat u nog eens contact moet opnemen met Sneek om het geval nog eens te bespreken, in mijn geval heeft Sneek het perfect opgelost.
Als u er meer van wilt weten kijk dan nog eens terug op uitzending gemist bij de TROS van, ik geloof nu 3 weken geleden op maandagavond bij TROS radar die er een uitzending aan heeft gewijd. Waarschijnlijk kunt u via de TROS ook wel mijn email krijgen of in ieder geval uw e-mailadres doorgeven, dan stuurt Tros het wel door.(even refereren aan het programma met datum) -
Oct 31, 2014 om 09:30Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapieIedereen bedankt voor haar/zijn advies en we zien wel waar het schip strandt.
Kort samengevat: Voor iedere behandeling (wel of niet onder de basis verzekering vallend ) schriftelijk toestemming vragen aan de zorgverzekeraar en goed opletten of je zorgverzekeraar wel of geen contract met de zorgverlener heeft, een en ander is ook afhankelijk van het soort polis dat je hebt. Er is, heb ik ervaren, vaak sprake van volstrekte willekeur omdat je als patiënt afhankelijk bent van de persoon die op dat moment je dossier behandelt.
3 Of meer mondelinge toezeggingen van arts, zorgverzekeraar, zorgaanbieder en noem maar een dwarsstraat op, zijn niets waard als het niet op schrift staat, behalve met getuigen erbij bij een rechtszaak. -
Oct 30, 2014 om 21:57Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapieTijger 1, zoals ik al aangaf, ik heb telefonisch advies gevraagd en gekregen omdat de website me weer terug verwees naar de telefonische helpdesk, dus ik was gedwongen het telefonisch af te handelen. Achteraf gezien had ik om een schriftelijke bevestiging van het gesprek moeten vragen, maar de vraag is dan of ze dat doen.
Als alle partijen waar ik mee te maken heb gehad me verzekerden dat de behandeling onder het basistarief valt mag ik toch aannemen dat het ook zo is. Het vreemde is dat het AMC nooit klachten of problemen heeft en mijn medepatienten hebben ook geen enkel probleem gehad.
Ik wacht het nog even af, want er kan een misverstand in het spel zijn of degene dioe het in behandeling heeft heeft er geen notie van wat hyperbare zuurstoftherapie inhoud en rommelt maar wat aan.
De Stichting in Sneek verteld me ook dat zij een heel andere ingang bij de zorgverzekeraars hebben als wij als burgers.
Volgens zeggen waren de problemen als ze er waren snel opgelost omdat er dan direct contact was met een deskundige, ik moet me behelpen met een werkneemster die er volgens mij ook niet erg van op de hoogte is. -
Oct 30, 2014 om 20:52Basisverzekering en Hyperbare zuurstoftherapieGompy2,
Bedankt voor het compliment maar de TR6 is inmiddels van eigenaar gewisseld en staat nu in Frankrijk.
Verder iedereen bedankt voor zijn advies.
Er is wat fout gegaan met verzenden maar in feite maakt mijn bericht niet zoveel uit, iedereen mag het lezen, verzekeringen hebben de macht en kunnen doen en laten wat ze willen.
Ongeacht de polis valt de behandeling onder de basisverzekering. De behandeling in Sneek is precies zo duur als in het AMC te Amsterdam waar VGZ wel een contract mee heeft, met het verschil dat de rit met de ziekentaxi naar Amsterdam €20,00 per dag duurder is, dat is over de hele behandelperiode €800,00
Het tragische is dat de dame die de administratie in Sneek verzorde kort geleden dodelijk is verongelukt, dus Sneek zit met een probleem omdat ze verder niemand hebben die voldoende bekend is met dit soort problemen.
VGZ ontkent toestemming gegeven te hebben en verwijst naar haar site waarop ik had kunnen lezen of ze wel of geen contract met de Stichting in Sneek heeft.
Tik ik de gegevens in dan wordt ik terugverwezen naar de telefonische helpdesk, ik voldoe aan mijn verplichtingen maar omdat alles per telefoon gaat kan ik het niet bewijzen dat ik toestemming heb gehad. Op deze manier kun je overal onderuit als verzekering. Ze nemen de gesprekken op maar als je er naar verwijst hebben ze de gesprekken niet, was ook het geval bij de andere dame, ze heeft tijdstip en naam van de vrouw die haar te woord heeft gestaan, maar tevergeefs.