Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kilometervrij
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 7, 2011 om 11:14Kilometervrij.nlHier een reactie van kilometervrij. We komen in deze topic behoorlijk negatief in het licht. Dit is jammer en niet terecht omdat niet het hele verhaal doorgegeven wordt. Er zijn namelijk een paar dingetjes vergeten te melden. Een: Dat bij het in ontvangst nemen van de bus een voertuigconditierapport is opgemaakt met alle schades (oud en nieuw) en dat daar voor getekend is door de huurder en ook kilimetervrij. Twee: Dan worden de bussen na retourneren op de eerst volgende werkdag gecontroleerd door onze medewerkers en worden nieuwe schades indien aanwezig gelijk aangetekend op het voertuigconditierapport en aan onze administratie doorgegeven. Drie: Deze controleren of het inderdaad nieuwe schades zijn aan de hand van een aantal voorgaande voertuigconditierapporten. Als blijkt dat het inderdaad een nieuwe schade is, dan wordt er (indien van toepassing) een schadebegroting gemaakt bij een schadebedrijf vaak ondersteunt door een audatext rapport. Vier: Bij een ruitreparatie wordt in de regel €75,- euro aangehouden door de meeste ruitreparatiebedrijven maar omdat wij korting krijgen bij onze schadeherstellers, belasten we 60,- aan de huurders, wij hoeven tenslotte alleen schadeloos gesteld te worden. Vijf: Dat het transportkarretje (hondje) niet uit de auto is geweest kunnen we niet beoordelen maar wel dat er bij terugkomst één kunststof wieltje gebroken was. Hier hebben we inclusief het demonteren en monteren van het nieuwe wieltje 5,- euro voor in rekening gebracht. Zes: Ook zijn er zeker twee brieven aan de huurder gestuurd waarin zonder 'kleine lettertjes' uitgelegd is wat onze bevindingen zijn geweest en dat deze nieuwe schades tijdens de huurder z'n huurperiode ontstaan zijn. Zeven: Het resterende bedrag van de borg (350,- min 60,- min 5,- = 285,- euro) is naar de huurder overgemaakt.
Het is goed dat er forums of topics zoals deze bestaan, want het kan helpen diensten te verbeteren maar een verhaal heeft twee kanten en soms is de andere kant het juiste verhaal waarop gereageerd mag/moet worden.
Met vriendelijke groet,
Kilometervrij.nl