Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kimmelientje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 21, 2012 om 02:46Vergoeding fouten opticien[quote=zomerkoninkje schreef op dinsdag 15 mei 2012, 03:06][quote=kimmelientje schreef op dinsdag 15 mei 2012, 00:34]Een verkeerde sterkte kan geen letsel veroorzaken. Het kijkt misschien niet lekker, maar het is niet schadelijk voor de ogen!
Daarbij reageert de opticien/refractionist/lenzenspecialist op uw antwoorden. Als u tijdens een meting aangeeft dat een bepaald glas lekker kijkt, dan krijgt u dat glas. Daarbij wordt uw uiteindelijke voorkeur altijd gecheckt door nog 3 andere testen.
Het is een vraagstelling uit januari 2012!
U reageert hierop alsof u bij 'discussies' zit: "Wilde u reageren om te reageren"?
Voor ts destijds: waarom dan weer teruggegaan naar Hans Anders als deze opticiƫn onbetrouwbaar is in de kennis.
Door mijn reactie hoop ik dat men begrijpt dat het zinloos is om een schadevergoeding te gaan eisen in zulk soort gevallen. Want nogmaals: een verkeerde sterkte kijkt niet lekker, maar is niet schadelijk voor de ogen.
Daarbij reageer ik omdat ik wil reageren. Ik ben er niet op uit om een discussie aan te gaan, maar probeer informatie te geven waar men iets aan heeft. En of het nou een vraag is van afgelopen januari of van vorige week, dat maakt niet uit. Zolang deze vraag op deze site staat lezen mensen dit, en mag er op gereageerd worden. -
May 15, 2012 om 00:34Vergoeding fouten opticienEen verkeerde sterkte kan geen letsel veroorzaken. Het kijkt misschien niet lekker, maar het is niet schadelijk voor de ogen!
Daarbij reageert de opticien/refractionist/lenzenspecialist op uw antwoorden. Als u tijdens een meting aangeeft dat een bepaald glas lekker kijkt, dan krijgt u dat glas. Daarbij wordt uw uiteindelijke voorkeur altijd gecheckt door nog 3 andere testen. -
May 15, 2012 om 00:18Klacht aankoop brilGeachte Linda van Pearl,
Wat Pearl op z'n minst zou kunnen doen is inderdaad de kosten voor de nieuwe glazen voor eigen rekening nemen.
Misschien kan er ook gelijk gekeken worden waarom de glazen er blijven uitvallen? Hoe is de curve van het montuur ten opzichte van het glas? Hoe is het glas geslepen? Is het eventuele facet groot genoeg? Is het glas groot genoeg? Is de eventuele groef diep genoeg? Is de eventuele galerijdraad dik genoeg? Wat is de kwaliteit van het schroefdraad? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu heeft een verhaal twee kanten, maar meneer heeft een klacht, is daar blijkbaar meerdere malen mee terug geweest en is nog steeds ontevreden. De beste oplossing is om meneer zijn glazen te vergoeden. Zo stelt Pearl deze meneer misschien nog een beetje tevreden en behouden jullie misschien deze klant.
Met vriendelijke groet,
Kim