Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: klaag_meneer
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 5, 2015 om 20:23geen mails kunnen beantwoordenVoor het verzenden van uitgaande e-mail maak je gebruik van een SMTP server. Stel je hebt KPN en je zit op een KPN verbinding dan mag je hun SMTP server gebruiken zonder controle.
Wil je vanaf een Ziggo verbinding mailen via de SMTP server van KPN dan wil de SMTP server wel weten of jij een klant bent, door middel van je inlognaam/wachtwoord.Op de site van de provider staat vaak wel hoe je dit in moet stellen.
Al lijkt het mij niet verstandig dat je op het IP adres van je buurman zit, tenminste als je zelf een verbinding hebt liggen. -
Sep 5, 2015 om 20:20internetprovider zegt abonnement op ivm onvoldoende netwerkcapaciteit[quote=ron530 schreef op zaterdag 25 jul 2015, 11:45]Voor een adsl aansluiting is kpn verantwoordelijk, niet de gemeente of de provincie. Als uw huidige provider stopt met leveren dan zijn er andere providers die wel kunnen leveren.
Alle ADSL providers leveren via het kopernetwerk van KPN. Als er ook geen kabel is dan is satelliet (erg duur) of 4G nog de enige oplossing. Je kunt de providers niet verplichten je wel aan te sluiten. -
Sep 5, 2015 om 20:16mobielOp basis van je omschrijving en wat je probeert te uploaden is het lastig te zeggen. De melding dat de server niet beschikbaar is betekend precies wat er staat de server is niet beschikbaar.
Dit kan komen doordat je geen internet verbinding hebt of dat de server offline is (storing of uitgeschakeld). -
Sep 5, 2015 om 20:09dubbele kosten adsl?Je hebt niet dubbel betaald. De dienst die je afneemt is ADSL van KPN dit bestond uit twee delen:
1. DSL lijn via KPN
2. Internet toegang via provider
Je betaald dus maandelijks aan KPN voor de toegang en aan Online voor het internet.
Indien je nog niet hebt opgezet kunt je het ook simpel testen, vul in je modem bij de inlognaam kpn@kpn.nl en je zult zien dat je nu een vangpagina krijgt van KPN. Je provider wordt namelijk bepaald op inlognaam.
KPN is dus geen partij en Online kan dit abonnement voor je opzeggen, ook het KPN deel. -
Oct 28, 2014 om 09:11Bij DAS werken.....Je kunt ook gewoon betalen dan krijg je DAS niet aan de lijn....
-
Oct 28, 2014 om 09:10Famed (nota afhandeling)[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 3 jun 2014, 18:34]Wegens de soms verkeerde bezorgde post en daarom boete weiger ik nog langer een Famed Tandarts of andere hulpverlener te bezoeken.
Een boycot van deze service/incasso firma die wel erg lastig werkt is het beste.
Naast Uw post voor oude bewoners waar ze niet op reageren is het bij een fout bezorgde of niet bezorgde, komt steeds vaker voor dankzij Post NL....
En U krijgt dan de boete/verhoging omdat je niet kan bewijzen of het bezorgd is.
Dus zoek een Famed vrije tandarts en zeg op wegens deze reden!
Er zijn al genoeg klachten of deze....
Buren kregen pas 6 weken later een brief maar waren toen 3 weken op vakantie en moesten toen binnen 14 dagen betalen.
Dus wegens te laat sturen waren zij ook wanbetaler, maar als ze 6 weken wachten......
Ook de buren hebben daarom nu mijn Tandarts die zeer tevreden is met de extra klanten in deze krappe tijden...
Als je een brief van de belastingdienst mist dan krijg je ook een boete. Zo vaak komt het niet voor dat PostNL de brieven niet bezorgen en dit is natuurlijk ook niet het probleem van Famed.
Je krijgt altijd een factuur en herinnering, is wel heel vreemd als ze beiden niet bezorgt worden, zou dan eens melding maken bij PostNL.
Famed kan hier uiteraard niets aan doen. Wanbetalers gebruiken de meest flauwe smoesen.
Zelf nog nooit problemen met Famed gehad. Verhaal van je buren klopt ook niet, je krijgt factuur en daarna herinnering en dan moet je binnen 14 dagen betalen, doe je dit niet dan ben je wanbetaler. -
Oct 28, 2014 om 09:06knoth.nl incasso"Het zou gaan om een domein naam die ik daar nog actief zou hebben (normaal gesproken word dit automatisch opgeheven als je niet meer host ervaring vanuit andere hosting partijen). Oke goed kan gebeuren"
Dit is niet echt gebruikelijk, je dient de dienst zelf op te zeggen. Immers kan een hostingprovider niet bepalen of je het domein niet meer wilt gebruiken, als ze hem vrijgeven is de kans groot dat hij daarna door een opkoper wordt geregistreerd.
1) Waarom heb je mijn hier nooit over gebeld op mijn mail adres dat 4 jaar bekend staat in jullie systeem en wij altijd mail contact hebben gehad op dat mail adres
Waarom heb je je adres wijziging niet doorgegeven? Een bedrijf hoeft je niet te mailen?
2) Waarom heb je mij nooit hier over gebeld?
Waarom zouden ze voor EUR 18,00 bellen, weet je hoeveel dit kost?
3) Waarom heb je nooit een persoonlijke brief gestuurd?
Omdat je schijnbaar nooit je nieuwe adres hebt doorgegeven?
Incasso van EUR 80,-- bij een vordering van EUR 18,00 zijn niet realistische. Je kunt dit narekenen op http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50.
Daarnaast kan een incasso bureau niet je huis leeghalen via een deurwaarder. Eerst moet de vordering naar de rechtbank en daar kun jij vertellen waarom je niet betaald hebt en dat het bijvoorbeeld niet eens bent met de kosten van EUR 80,00 (betaal wel nu direct die EUR 18,00 aan de schuldeiser, dus niet incassobureau).
De kans is zeer klein dat het incassobureau voor een dergelijk laag bedrag naar de rechtbank gaat, dus ga onderhandelen. De maximale incasso kosten bij een bedrag van EUR 18,00 zijn EUR 40,00.
Succes.... -
Oct 27, 2014 om 19:56Internet aangeboden wat niet geleverd kan worden[quote=audb schreef op maandag 27 okt 2014, 15:39]Al woon je naast de centrale zelfs dan krijg je nooit 100 Mb dat komt omdat je de "lijn" deelt met een heel hoop andere gebruikers.
Pas al geen enkele gebruiker op de lijn zou zitten dan kan je het maximale er uit halen maar dat is een unicum die echt nooit gaat gebeuren.
Overigens is de kabel en glasvezel net zo mooi verhaal maar ook daar is het meer beloften dan werkelijk krijgen.
Als je naast de centrale woont behaal je gewoon de maximale snelheid van VDSL het delen van de lijn speelt al lang geen rol meer en zorgt bij Vectoring juist voor een snelle verbinding.De afstand naar de centrale speelt wel een grote rol. Ik zit zelf op 600m en haal 80Mbit/s via VDSL/Vectoring haalde zonder Vectoring rond de 50Mbit/s.
Bij glasvezel is de snelheid vast, je krijgt 100Mbit/s of 500Mbit/s. Je lijn deel je niet met andere. Bovenstaande dat het "meer beloften dan werkelijk krijgen" is bij glasvezel niet van toepassing.
Bij de kabel ligt dit anders daar deel je de coax kabel wel en kan het voorkomen dat als je buren flink downloaden je minder snelheid krijgt. Al is dit theoretische zo en in de praktijk komt het veel minder voor.
De link http://www.providercheck.nl/postcodecheck is realistische voor de aangegeven providers. Telfort levert wel VDSL maar hun maximale abonnement hierop is 50Mbit/s. Tele2 /Vodaphone leveren dergelijke snelheden ook nog niet. De snelheid is van de KPN test houdt geen rekening met je interne bekabeling maar is erg betrouwbaar omdat er een erg nauwkeurige berekening achter zit, helaas is de site die dit netjes uitlegde door KPN offline gehaald.
-
Oct 26, 2014 om 20:31Internet aangeboden wat niet geleverd kan worden[quote=gompy2 schreef op zondag 26 okt 2014, 10:12][quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 09:59]
Heel vreemd dat xs4all gompy2 een snelheid van 100 Mb biedt.
Probeer maar.
Klik-> X$4ALL
Postcode 2645GW, huisnummer 2, mijn overburen.
Afstand:± 4769 meter
Je zit mogelijk 4769 meter van de centrale, maar in je straat staat een straatkast waarop VDSL beschikbaar is, hierdoor zijn snelheden tot 100Mbit/s mogelijk via VDSL2.
Zie ook: http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm
De snelheid valt bij XS4ALL dus binnen het abonnement wat loopt van 50 tot 100Mbit/s. Er is dus geen sprake van misleiding, de snelheid klopt gewoon maar je hele verhaal van de afstand niet.
P.S. Op een dergelijke afstand levert KPN geen ADSL meer omdat de snelheden niet meer van deze tijd zijn. -
Oct 26, 2014 om 20:26Overstappen Ziggo naar Caiway"Ik ben van mening dat Cogas zijn klanten niet kan verplichten over te stappen van Ziggo naar Caiway. Wij hebben in ons land vrijheid van keuze in de providers"
Die vrijheid heb je volgens de overheid ook, je kunt overstappen naar de verschillende ADSL/VDSL providers die via het kopernetwerk hun diensten leveren. Daarnaast staat het Ziggo (of welke provider vrij) om hun eigen netwerk aan te leggen.
Ziggo deelt hun netwerk ook niet met andere het kabelnetwerk is gesloten. Cogas wilt als netwerkbeheerder innoveren door te investeren in glasvezel. Ziggo wilt dit niet en mede daarom is het contract beëindigd.
Persoonlijk ben ik erg voorstander voor het openstellen van het kabel netwerk voor alle providers. Helaas is dit ook niet als eis neergezet bij het samenvoegen van Ziggo/UPC die een groter markt aandeel hebben dan KPN die wel verplicht is hun netwerk te delen.