Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: knotskabouter
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 20, 2011 om 14:27Auto APK keuringAls de auto door de RDW wordt goedgekeurd hoef je, bij een bona fide garage, niets te betalen. Ook als de auto door de RDW wordt afgekeurd zou ik niets betalen want tenslotte heeft de keurmeester van de garage zijn werk niet goed gedaan (waarom anders een 'afkeur' door de RDW ?). Maar er zijn altijd beunhazen die een gokje wagen en hopen dat er geen steekproef komt en als dat toch gebeurt de klant laten betalen. Geloof ook niets van die bedrijven die een APK aanbieden voor b.v. € 15.00. Wedden dat ze iets vinden waardoor ze de prijs kunnen opschroeven ? Overigens bestaat er ook de mogelijkheid, dat als een garage uw auto afkeurt u zelf de RDW kunt vragen te 'herkeuren'. Net zoals dat bij een normale steekproef mag u dan niets meer aan de auto (laten) doen in afwachting van de RDW keurmeester. Maar ik ken garages die ook dit aan hun laars lappen en in afwachting van de APK keurmeester nog snel even iets repareren. Met alle risico vandien want als ze betrapt worden kunnen ze meteen het bordje "APK Keuringsstation' van de muur halen en de betreffende (garage)keurmeester kan zijn pasje voor minstens 6 maanden inleveren.
-
Aug 26, 2011 om 14:46Meer dan 50% maandrente op krediet?U maakt een denkfout. U vergelijkt het rentebedrag met het afgeloste bedrag en komt dan uit op 50% rente maar dat is natuurlijk niet waar. Zoals anderen al schreven moet u uitgaan van het openstaande bedrag en dan berekenen wat de rente is en dat zal echt niet meer zijn dan 18% op jaarbasis.
-
Aug 5, 2011 om 15:38Tevredenheidsgarantie BlokkerMet stijgende verbazing heb ik de vraag en alle reacties gelezen en ik moet iedereen mijn complimenten maken die met zoveel geduld geprobeerd heeft deze eigenwijze dame uit te leggen dat en waarom zij ongelijk heeft. Linda2cute zou eigenlijk linda2pigheaded moeten heten. Tegen alle gewaardeerde respondenten zou ik willen zeggen: count your blessings viz that this foolish goosling is not your partner.
-
Feb 23, 2011 om 14:00droger gekocht bij It's en betaald, wat nu[quote=boxtelnaartje schreef op woensdag 23 feb 2011, 13:37]Het is natuurlijk zéér onverstandig om het gehele aankoopbedrag te voldoen als het produkt nog niet is geleverd.
Ik betaal altijd bij levering zo kan er nooit iets fout gaan, gaan ze failliet dan is er niets aan de hand kan je gewoon naar een andere winkel.
Maar aangezien het kwaad al is geschied, zou ik ingaan zoals hierboven al vele keren is vermeld op het aanbod van Expert.
Jammer dat het allemaal zo is gelopen voor je, het kost je toch weer geld.
Er bestaan wel degelijk wettelijke regelingen die de leverancier de mogelijkheid biedt een aanbetaling te verlangen. Maar, als hij dat wil. óf probeer daar onderuit te komen óf hou die zo laag mogelijk. En anders: zoek een winkelier die geen aanbetaling verlangt.
Dus mensen betaal altijd bij levering, aanbetaling kunnen ze je niet verplichten!!!
Willen ze geen kant uit, zeg dan dat je naar een andere zaak gaat, dan draaien ze wel bij. -
Feb 23, 2011 om 13:56tandartsenIk ben het toch niet met iedereen eens. Inderdaad mag een tandarts iemand als zijn 'reguliere' patient weigeren maar als iemand met hevige pijn zich meldt heeft hij/zij net als iedere andere zorgverlener de plicht hulp te bieden. Tegen flinke kosten welliswaar die stevig kunnen oplopen en vaak contant betaald moeten worden. Mijn tandarts, die mij naar volle tevredenheid al 26 jaar en minimaal 2 keer per jaar controleert of behandelt heeft voor patienten die hun afspraken niet nakomen altijd een forse 'no show' rekening in petto, die natuurlijk nooit betaald wordt maar hem voor 99,9% de zekerheid biedt, dat dit soort mensen zich ook nooit meer melden. Dus die hoeft hij niet meer te weigeren, ze komen vanzelf al niet meer. Een bezoek aan de tandarts is nooit iets prettigs waar men weken van tevoren al op verheugt maar ik ga twee keer per jaar welgemoed op controle. Als kind heb ik ooit eens, dankzij een lummel van een tandarts, een zware kaakontsteking gehad. Misschien alle reden om nooit meer naar een tandarts te gaan. In tegendeel: liever 10 minuten vervelend gepruts in je mond dan urenlang stevige kiespijn en juist op die momenten ('s nachts - in het weekend - met feestdagen) dat een tandarts vinden een hels karwei is. Met helse pijn. Nee, dank u !...
-
Feb 23, 2011 om 13:41DHL laptop kwijtgeraakt[quote=swat1500 schreef op woensdag 23 feb 2011, 01:14]Acer is verantwoordelijk voor de correcte verzending van uw laptop naar het door u opgegeven adres. Komt de laptop niet aan en raakt deze zoek bij UPS dan zal Acer aan u uw schade moeten vergoeden. Acer zal vervolgens de schade die zij aan u vergoed hebben moeten claimen bij UPS.
Ik vermoed derhalve dat UPS aan de hand van uw antwoord een vergoeding betaald aan Acer en dat u een vergoeding zal gaan ontvangen van ACer.
Inderdaad. De verzending c.q. het transport van Acer naar uw adres is geheel de verantwoordelijkheid van Acer en die moet u schadeloos stellen en hun eigen claim indienen bij UPS of DHL. Het komt anders te liggen als u Acer expliciet aangeeft dat zij de zending met een door u aangewezen vervoerder moet versturen maar ik neem aan dat in dit geval hiervan geen sprake is. Maar Acer zal zich wel in allerlei bochten wringen om hier onderuit te komen maar laat u zich niet met allerlei smoesjes afpoeieren en eis schadevergoeding, dan wel eenzelfde laptop. -
Feb 23, 2011 om 13:30droger gekocht bij It's en betaald, wat nu[quote=edwardus schreef op maandag 21 feb 2011, 22:26]Van faillissementen heb ik niet veel verstand, maar volgens mij is de droger niet meer per se onderdeel van de failliete boedel, het is volledig betaald en daarmee eigendom van de klant. Meld je in ieder geval bij de curator.
Helaas: alles wat zich in het pand van de failliete partij bevindt is onderdeel van de failliete boedel. Om maar één voorbeeld te noemen: o.a. de belastingdienst heeft het z.g. bodemrecht. Voor kwaadwillenden zou het erg gemakkelijk worden om een ge-antidateerd koopcontract op te stellen met een. z.g. contante betaling om zo goederen aan een faillissement te onttrekken. Daarom is het raadzaam als er een mogelijk faillissement dreigt en er is nog geen uitstel van betaling aangevraagd te zorgen, dat de goederen die verkocht/gekocht zijn zo snel mogelijk af te leveren. In dit licht zou het doen van een aanbetaling een hachelijke zaak zijn. Hoewel ook daarvoor wettelijke regels bestaan: hou die in elk geval zo laag mogelijk tot b.v. een soort handgeld van een bescheiden bedrag. Als je toch iets geheel of gedeeltelijk betaald hebt is de curator de enige die je kan 'redden' maar de belastingdienst, UWV, banken zijn schuldeisers die als eerste in aanmerking komen voor een regeling en degene die misschien lang gespaard heeft om een dure aankoop te doen staat achter in de rij en vaak met lege handen. In het geval je de mogelijkheid krijgt om goederen, die al betaald zijn, alsnog in bezit te krijgen tegen 50% van de oorspronkelijke prijs is een zure appel maar ik denk, dat dit nog altijd beter is dan dit te weigeren en dan met lege handen te komen staan. Dan zul je toch ergens anders hetzelfde apparaat moeten kopen tegen de volle 100%. Dus in principe ga je nu dus voor 50% het schip in en anders voor 100%. Helaas.... -
Feb 22, 2011 om 16:45Kieskeurig weigert mijn review te plaatsenHet weigeren of verwijderen van een review is echt niet alleen voorbehouden aan Kieskeurig. Ik heb ooit een review geplaats op de site van bol.com en terwijl ik keurige bewoordingen te kennen had gegeven, dat de betreffende film ("Leon", waarin een 12 jarig meisje met de hoofdrolspeler, de prima filmster Jean Reno, dood en verderf zaaiend door het leven gaat en aan het eind van de film ook nog eens met hem naar bed wil, hetgeen overigens niet gebeurd) mij bar tegenviel was de review sneller verwijderd dan dat ik hem had kunnen schrijven. Men verwacht alleen maar positieve reacties en zit bepaald niet te wachten op een negatief oordeel. Niet best voor de verkoop.
-
Jan 28, 2011 om 13:50hoe kom ik van mijn huisdierenverzekering afIk wil echt niemand afzeiken maar waarom vraag je informatie over een dergelijke verzekering als je (nog) geen hond hebt. Op die manier kun je natuurlijk overal en voor alles informatie aanvragen. Het lijkt mij, dat je je ernstig verveeld en daarom dit soort informatie opvraagt. Met alle gevolgen vandien want die verkopers zijn zo gemeen als het water diep is. Bovendien bestaat er nog zoiets als 'kopen op afstand' waardoor je binnen de gestelde termijn van deze ongein af kunt komen. Als ik jou was zou ik maar geen offerte voor een Ferrari 458 Callenge vragen want voor je weet staat zo'n bolide voor je deur.