Antwoorden gegeven door: krisjeb
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 20, 2012 om 12:35Storting van een geldbedrag[quote=bowman schreef op maandag 20 feb 2012, 12:05]Hmm.. vreemd verhaal. Het laatste cijfer van alle rekeningnummers is namelijk altijd een controlegetal (meestal modulo-11, voor de kenners).
Als mevrouw alleen het laatste cijfer verkeerd heeft opgegeven, was de betaling zeker door de bank geweigerd.
Dat is slechts gedeeltelijk waar, want dit geldt alleen voor bankrekeningnummers van 9 of 10 cijfers en niet voor (oud-)Postbank girorekening nummers, dus geldt niet voor alle rekeningnummers. -
Dec 14, 2011 om 15:31Gebeld door bandjeNee hoor, denk echt dat er via een computer gebeld is. Ik ken het ook en omdat ik er toen net bij Kassa en/of Radar wat van gelezen/gehoord had, heb ik meteen opgehangen zonder nog iets te zeggen. De horror verhalen zijn inderdaad dat als je een keer bv je naam zegt en "ja" zegt, dat je gemonteerd wordt in een fake verkoopgesprek en ineens iets "gekocht hebt" wat dan keurig op tape staat. Dus hoe vervelend ook, als het je overkomt, gewoon ophangen. En andere mensen hiervoor waarschuwen, bv via media als het Kassa forum; goed bezig! :-)
-
Dec 7, 2011 om 13:32Bol.com[quote=zwemmer schreef op woensdag 7 dec 2011, 13:19]
@corpe. Zulke problemen horen niet voor te komen. Ze komen dan ook verhoudingsgewijs weinig voor.
Eens dat dit verhoudingsgewijs weinig voorkomt (onze ervaringen zijn normaliter prima). Keerzijde is echter wel dat het bol.com proces er mede daarom niet op ingericht is (zei de bol-medewerker zelf) als het wel een keer fout gaat. Met als gevolg dat bij een per ongelukke fout de ontvangende partij hemel en aarde moet verzetten om geen incasso op z'n dak te krijgen. Dus ben het eens met Corpe dat bol.com coulanter mag zijn, als zowel koper als verkoper bevestigen dat er iets mis is gegaan. En hoop natuurlijk dat ze duurzaam hun proces aanpassen zodat dit voor iedereen (koper, verkoper, bol) beter gaat lopen als het weer eens voorkomt. -
Dec 7, 2011 om 12:13Bol.com[quote=kuiken2 schreef op woensdag 7 dec 2011, 06:32]Ik wou jullie laten weten dat de verkoper contact heeft gezocht.
Hij heeft als oplossing aangeboden dat ik het boek niet hoef terug te sturen.
Wat mij betreft is het nu opgelost.
Let goed op, dat is het dus mogelijk NIET! Check goed met Bol.com (en laat dit bevestigen!) dat je niet hoeft te betalen, en dus ook geen herinnering en later aanmaning ontvangt. Wij hadden het ook prima geregeld met de verkoper, maar het proces van bol.com is niet ingericht voor niet-levering. Hoop dat het goedkomt voor je, maar ons heeft dit nog veel moeite met bol zelf gekost... Succes! -
Dec 7, 2011 om 12:11Bol.comWij hebben recent (maand terug) ook een tweedehands boek besteld maar een heel ander boek ontvangen. Is eigenlijk hetzelfde als hier; je verwacht een bepaalde editie in een bepaalde staat, en die is het niet. Onze acties om dit recht te zetten deel ik graag met jullie:
- verkoper gemaild dat we het boek niet ontvangen hebben en dat ie als ie wil z'n verkeerde boek mag komen ophalen maar dat wij geen retourzending gaan doen
- verkoper via mail laten bevestigen dat hij de fout heeft gemaakt en dit doorgestuurd naar bol.com (heeft ie keurig gedaan)
- bol.com laten bevestigen dat wij niets hoeven te betalen
So far so good, maar toch betalingsherinnering (contact opgenomen, wordt rechtgezet) en aanmaning met dreiging deurwaarder ontvangen van bol.com.
Weer gebeld met de klantenservice (uiteraard een betaald nummer) en die wilden niet helpen en ook geen klacht registreren.
Via Twitter met hashtag #bol.com zwaar geklaagd, waarna het webcare team van bol.com via twitter verzocht de klantenservice te bellen; wij hebben via twitter laten weten dat die het niet willen oplossen en zij ons maar moeten bellen.
Uiteindelijk heeft Bol.com ons gebeld en is het naar tevredenheid opgelost, namelijk we hoeven niet te betalen (logisch), hoeven niets retour te sturen (logisch) en worden niet meer aangemaand (logisch, tot nu toe is dat ook zo).
Kortom mijn tip: regelen met Bol.com zelf en goed laten bevestigen per mail, en als het niet lukt via Twitter keihard klagen met hashtag, want het webcare team let tenminste wel op.
PS Normaal altijd goede ervaring hoor met Bol.com, alleen jammer dat sommige tweedehands aanbied pipo's er een potje van maken waar je als koper dan last van hebt.
Veel succes! -
Sep 15, 2009 om 10:45'Extreem' energieverbruik, wat nu?
Beste Willem,
Dank voor je uitvoerige reactie en je suggestie om energieverbruik op die manier te meten. Deels ben ik het met je eens als je stelt dat elektrisch verwarmen duur is, want dat hangt van je verwarmingssysteem af.
Wat ik jammer vind, is dat je focust op het verbruik van schoonzus. Ik stel volgens mij duidelijk dat een normaal jaarverbruik voor hun situatie rond de 5000 kwh zou moeten liggen. (60m2 appartement, normaal geïsoleerd, buiten wassen en drogen geen energievreters, nauwelijks thuis.) Jij focust je vervolgens op de verwarming, die in de periode van ruim 3 maanden waar een verbruik van 4800 kwh is geweest geen moment heeft aangestaan.
Kun je met me meedenken over de reden dat er zo'n piek in het verbruik kan zijn in die periode? Want elektrische verwarming of niet, 4800 kwh in ruim 3 zomermaanden is gewoon niet normaal. Een normaal verbruik geeft ongeveer een voorschot van 100 euro per maand. Met hun jaarverbruik van ongeveer 11.000 kwh zou dat 240 euro per maand zijn. Voor een appartement van 60m2, geloof jij het?
-
Sep 14, 2009 om 23:28'Extreem' energieverbruik, wat nu?
Verwarming via reguliere radiatoren, water daarvoor wordt elektrisch verwarmd, geen vloerverwarming. Bovendien is het zo dat de verwarming in de piek van de zomermaanden met 4800 kwh niet aan heeft gestaan.
Heeft iemand een gedachten over de bijna zeker wietteelt bij de buren als in mogelijkheid van aftappen...?
-
Sep 14, 2009 om 16:34'Extreem' energieverbruik, wat nu?
Hoi, dank!
Nou maak ik wel zelf een foutje; ze hebben natuurlijk geen combiketel (want geen gas) maar elektrische ketel of wat dan ook voor het douchewater en verwarming. Met nadruk dus geen combiketel...
-
Sep 14, 2009 om 16:30'Extreem' energieverbruik, wat nu?
Hoe kunnen ze mogelijkheid tot aftappen of lekken onderzoeken? Dat is onder meer de kern van de vraag. Tip tot nu toe is groepsgewijs en daarna per apparaat te meten en de stroommeter in de gaten te houden.
Qua jaarverbruik; 3500 kwh is normaal als je zowel elektra als gas hebt in een gemiddeld gezin, maar dat is hier niet het geval. Nogmaals, betreft alleen elektra met tweeverdieners die nooit thuis zijn. Zoals eerder gesteld is een normaal verbruik voor hun in mijn ogen 4000 a max 5000 kwh. Echter het zit op (afhankelijk van hoe je extrapoleert al dan niet met verwarming etc) op 9000-13000 kwh.
Graag aanvullende input over aftappen, lekken, en meten. Dank.
-
Sep 14, 2009 om 14:17'Extreem' energieverbruik, wat nu?
Ik stel in mijn vraag ook dat ik weet dat 5000 een normaal verbruik is voor alleen elektra voor zo'n appartement. Hoe verklaar je dat in ruim 3 zomermaanden tijd er 4800 kwh wordt verbruikt? Opgeteld met de eerste maanden zitten ze dan dus op 8800 kwh per jaar.
Verder, het betreft een appartement van 60m2 voor een stel dat nauwelijks thuis is. Zoals ik al stelde, max 5000 kwh voor dat huis is normaal. En het loopt dus nu, afhankelijk van die onverklaarbare zomerpiek, op naar 8800 tot 14.000, dus laten we het middelen op 11.500 kwh voor een normaal geïsoleerd appartement voor tweeverdieners die nooit thuis zijn.
De tip van het per groep en mogelijk per apparaat binnen die groep gaan we zeker uitvoeren, dank alvast voor die tip!