Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: lennartvandam
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 1, 2011 om 10:21Leveringsprobleem Mammoet WonenGoedemorgen,
Zojuist nog even contact met CBW opgenomen maar weten nog niks meer. Had verwacht dat er gisteren meer info zou komen, maar is helaas nog niet gekomen.
Zelf is het CBW geen schuldeiser, omdat hun betaling in orde is. Zijn er al mensen bezig om een faillisement aan te vragen via de rechter? Ik heb zelf helaas geen rechtsbijstand verzekering, dus ik moet het doen met een curator zodra die is aangesteld.
Wel contact gehad met 1 van onze leveranciers, en onze stoelen staan al klaar. Helaas kunnen we dit nog niet afhandelen.
Mammoet wonen en Hoogland wonen zijn aangesloten bij het CBW trouwens. Dit heb ik zojuist nagevraagd.
Succes allemaal! -
Aug 26, 2011 om 21:38Leveringsprobleem Mammoet WonenGoedenavond allemaal,
Ik heb het e.e.a. nagevraagd op mijn werk omdat wij ook regelmatig met faillisementen te maken hebben. Het CBW is er om ons te helpen in deze situatie. Hun zouden bemiddelaar moeten zijn, en handvatten moeten aanreiken wat wij het beste kunnen doen.
De situatie is op dit moment, dat er niks gebeurd. Zodra er surséance van betaling bekend is of een faillisement dan komt er actie in de zaak. Als er serseance van betaling is houdt het in dat er een bewindvoerder is die de zaak bekijkt of dat het bedrijf nog enigzins kans maakt om aan de betalingsverplichtingen te doen. Als dat zo is krijgt het bedrijf hiervoor even de tijd, als dit een kansloze situatie is wordt hij gelijk failliet verklaard.
BIj een faillisement wordt er een curator aangesteld. De belastingdienst krijgt als eerste zijn centjes. Als het zo is dat er bijv. een levering in een magazijn staat, dan mag je geluk hebben en kun je met een contante betaling je spullen komen halen. Na de belastingdienst kijkt hij verder welke schuldeisers er zijn.
Navraag bij mijn baas leert dat je al met een groepje van bijv. 5 consumenten al een faillisement kan bewerkstellen. Dit vraag je aan bij de rechter en verloopt ook met advocaten. De kosten hiervoor die gemaakt worden komen bij de aanvragers te liggen (ons dus). Het kan zo zijn, maar dat weet ik niet zeker dat bijvoorbeeld het CBW dit soort kosten op zich neemt. Mocht dit niet het geval zijn, zouden bijvoorbeeld alle kosten gedeeld kunnen worden door ons als aanvragers.
Via mijn werk hebben we goed contact met een advocatenkantoor en is het faillisement zo geregeld. Gezien de kosten wacht ik liever even af totdat dit is aangevraagd, of iemand moet even informeren bij het CBW of hun dit opzich nemen, of eventueel je rechtsbijstandverzekering.
Aangezien iedereen andere berichten hoort van het CBW zou ik voorstellen om nog hooguit een week af te wachten gezien berichten van leveranciers die contact opzouden nemen met ons, en dat het woensdag of donderdag failliet verklaard zou worden. Als er volgende week nog niks duidelijk is, hoop ik dat iemand ondertussen contact heeft gehad met het CBW over de voorwaarden waarbij hun ons kunnen helpen/bemiddelen voor het aanvragen van een faillisement.
Ook zou ik graag in contact komen met iemand die nog de ''geneve lijn'' heeft gekocht :)
Voor de rest, hou de moed erin. Blijf je info posten en lekker bij het CBW info opvragen!
Succes allemaal en een ''goed'' weekend! -
Aug 25, 2011 om 11:17Leveringsprobleem Mammoet WonenGoedemorgen allemaal.
Zo te horen zit iedereen in hetzelfde schuitje, ik had al een slecht gevoel bij deze zaak en dit blijkt helaas ook nog uit te komen.
Toen ik gisteren wilde bellen naar de status van mijn order kwam ik erachter dat er iets niet helemaal klopte. Toen ik vervolgens op deze site kwam bleek het al duidelijk te zijn.
Ik heb bij mijn verkoop een ''smerige'' aanbieding gehad van een v/d verkopers in Mijdrecht om hem wat prive geld toe te sturen zodat wij extra korting zouden krijgen. Hier natuurlijk niet op ingegaan, maar ik heb wel het prive nummer van deze verkoper toen die tijd gehad. Nadat ik direct naar Mammoet wonen in Woerden ben gereden gister, waar het uiteraard dicht zit heb ik hem direct opgebeld. Hij vertelde mij dat hun allemaal thuis zitten en een brief hebben gehad. Ze weten niet wat er precies aan de hand is of hoe het verder gaat.
Bij onze koop in Mijdrecht hebben wij de eigenaar nog gezien, onze gladde verkoper feliciteerde hem toen met zijn nieuwe aanwinst van een boot. Vinden we waarschijnlijk allemaal niet zo heel vreemd? Jonge man van 30-40 jaar. Vanmorgen het CBW nog gebeld, eigenaar is spoorloos. Ze weten niet of er schuldeisers zijn op dit moment, of de rede van sluiting. Mij werd aangeraden, mocht deze uitzichtloze situatie een tijd zo blijven om met meerdere consumenten hun faillisement aan te vragen.
Wat ook bij ons heel raar was, is dat wij in Woerden de ''Geneve'' lijn erg mooi vonden en graag wilden kopen. Dit was daar blijkbaar niet meer mogelijk. Toen wij naar Mijdrecht zijn gegaan kregen wij te horen dat dit wel gewoon degelijk besteld kon worden. UIteindelijk deze serie besteld.
De verkoper die ik gesproken heeft, vertelde mij dat MDR meubelen uit Belgie hun leverancier is. (via google kom je op een website waar die lijn tussen staan onder een andere naam). Ik heb direct die leverancier gebeld, mammoet wonen zegde de jongeman aan de telefoon wel wat, maar daar deden ze al even geen zaken meer mee vanwege het financiele plaatje, dat het niet klopte. Hoogland wonen zei hem echter niks.
Ik zou eigenlijk iedereen willen oproepen om zoveel mogelijk bij elkaar te blijven op een forum en informatie te delen. Zo kunnen we elkaar helpen en kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen. Samen sta je sterker dan alleen. Mocht iemand anders een forum hebben of probeer iedereen hierheen te halen zodat we gezamenlijk actie kunnen ondernemen.
Succes allemaal en blijf je info posten.
Groetjes Lennart