Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: librachick
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 29, 2011 om 16:19Wat te doen tegen Fiad incasso?Ik wil wel als extra informatie er bij zetten dat ik alle papierwerk heb bewaard mbt deze zaak. Dus heel veel zwart op wit heb staan, daarnaast de voorwaarden zijn veranderd. Want je had eerder ook meerdere mogelijkheden om het op te zeggen.
Denk dat ik het zoals ik al eerder aangaf gewoon laat voorkomen. Er zijn genoeg met dergelijke ervaringen van kinderfun én Fiad incasso en gezien alle papierwerk heb ik genoeg bewijzen om aan te tonen dat zij degene zijn die verkeerd bezig zijn vooral met name het te hoge bedrag wat geeist wordt. -
Jan 29, 2011 om 16:14Wat te doen tegen Fiad incasso?[quote=stacey schreef op zaterdag 29 jan 2011, 16:04][quote=librachick schreef op zaterdag 29 jan 2011, 15:58][. Dus laat ik het rustig voor komen mocht ik een dwangbevel krijgen. want leg met alle plezier uit hoe de vork in de steel zit aan de rechter.
Hoe ga je aan de rechter uitleggen dat je niet volgens de voorwaarden hebt gehandeld dan ?
--Ik wil opzeggen. Hoe kan ik dit doen?
U kunt alleen schriftelijk opzeggen d.m.v. de roze kopie bon of een brief met uw gegevens. Dit kunt u het beste aangetekend doen, maar middels een gewone postzegel komt uw opzegging ook goed aan.--Kinderfun
--Indien niet 1 maand voor het verstrijken van de contract periode schriftelijk is opgezegd, loopt het abonnement automatisch voor 3 maanden door. Bij betalingsachterstand wordt de levering van de bladen stopgezet, de kosten van incasso zijn voor rekening van de abonnee.--Algemene Voorwaarden
Allereerst gaat het mij niet op die kleine 24 euro want dat is wat dan open zou moeten staan. Het gaat er mij om dat ze niks hebben laten horen, en als je het van originele bedrag moet uitgaan dat het bedrag dus never nooit op E. 414.80 uit zou moeten komen. Verzeventienvoudigd dus!
Ik heb bevestiging gekregen van ons telefoongesprek. En dat het abonnement per direct waren opgezegd. En als het zou zou zijn dat het door zou lopen zou ik nog een kwartaalpakket moeten ontvangen van ze, hebben ze nooit gestuurd.
Daarnaast zijn de algemene voorwaarden dus wel veranderd dan in de tijd dat ik lid was van kinderfun. Want toen kon je het ook telefonisch opzeggen, daarnaast was het een beginnende onderneming. -
Jan 29, 2011 om 16:06Wat te doen tegen Fiad incasso?[quote=vladja schreef op zaterdag 29 jan 2011, 16:02]Wat staat er in de bevestiging?
Vladja
'Na telefonische communicatie is uw abonnement per direct opgezegd. '
Is een van de zinnen wat er op staat. het kwam er op neer dat het gewoon is opgezegd. Was een standaard brief.
Maar sowieso na 12 maanden met een brief komen een aanmaning waar dus E. 60,85 op staat en dat er diverse herinneringen zijn gestuurd die ik dus nooit heb ontvangen.
Fiad incasso beweerd ook dat er een deurwaarder aan mijn deur is geweest, wat dus nooit het geval was geweest. -
Jan 29, 2011 om 16:01Wat te doen tegen Fiad incasso?[quote=lottesanne schreef op zaterdag 29 jan 2011, 15:58]Als je het lidmaatschap mondeling hebt opgezegd, heb je een probleem. Het is dan nu jouw woord tegen die van Kinderfun dat één van hun medewerkers de opzegging zou regelen. De bewijslast hiervan ligt bij jou. Dit soort dingen moeten nu éénmaal schriftelijk en bij voorkeur aangetekend worden opgezegd. Dat is voor jou het enigste bewijs. Laat je wat dat betreft de kop niet gek maken door invalide. Jij staat gewoon heel zwak. Hoe langer je wacht met betalen, hoe hoger de incassokosten en wettelijke rente worden. En laat je het op een deurwaardersbeslag aankomen ben je nog duurder uit omdat dan de kosten van de deurwaarder en de gerechtelijke kosten moet worden betaald. Wel zou je van Fiad Incasso een specificatie van de kosten kunnen eisen. Want er zijn wel grenzen aan de incassokosten.
Ik heb een bevestiging gehad en kinderfun was gestopt met versturen van hun rommel, daarnaast heb ik een van de eigenaren van kinderfun gesproken.
Ik sta dus niet zwak nu ik er aan denk daarnaast klopt die verhouding van hoofsom en uiteindelijke bedrag totaal niet. Verzesvoudigen minimaal is volgens mij eerder afpersen dan dat ze daadwerkelijk zich aan wettelijke incassoregels houden. -
Jan 29, 2011 om 15:58Wat te doen tegen Fiad incasso?[quote=pino123 schreef op zaterdag 29 jan 2011, 14:25]Heb jij een bevestiging gekregen dat het abonnement inderdaad is opgezegd?
Ander szal het een moeilijk verhaal gaan worden!
Nou ik heb wel een bevestiging gekregen van het telefoongesprek en heb daarna geen kinderfun dingen meer ontvangen, dus vanuitgaande dat het goed zit, maar na een hele tijd pas een een of andere brief te ontvangen dat ze alsnog 1 maand hebben gerekend, en dat dus is opgelopen vind ik niet kunnen, en bel ik krijg ik een voice mail, en dus mail ik en fax ik en daar heb ik als antwoord een malafide incassoburo die nergens op reageerd alleen eens in de zoveel tijd een brief sturen en dan het bedrag zo hoog maken dat het volgens mij zelfs niet eens mag wettelijk gezien dan, Ik vind zoiets niet kunnen. En volgens mij klopt er ook helemaal niks van. Dus laat ik het rustig voor komen mocht ik een dwangbevel krijgen. want leg met alle plezier uit hoe de vork in de steel zit aan de rechter. -
Jan 21, 2011 om 15:54dure sms[quote=edwardus schreef op vrijdag 21 jan 2011, 15:43]FAIL!!
Ga voor de zekerheid ook maar niet opwaarderen voordat je er van af bent, want dat tegoed verdampt onmiddellijk.
Nou heb dat dus wel moeten doen, want moest STOP smssen.
Kreeg uiteindelijk 2 dagen later een bevestiging dat het gestopt was.
Als je niet opwaardeerd zou je alsnog die smsjes krijgen en dus veel meer beltegoed te kort hebben op je pre pay kaart.
BTW je kan dus ook via de site zelf stop zetten maar dan duurt het stukken langer met alle gevolgen van dien... dat je buiten de €.18,- in een keer ook weer €.13,50 kwijt bent.
Ja stomme actie geweest, les weer geleerd, never nooit meer met dat soort idiote sms acties mee te gaan doen, want je wordt leegetrokken aan alle kanten. Wel vind ik dat alle providers een blokkade op deze sms systemen moet doen.
IQ test kan je ook via internet zelf doen zoals die van BNN. Maarja wat dit sms foutje van me was mijn onbedwingbare nieuwsgierigheid. ;) -
Jan 21, 2011 om 14:12dure sms[quote=barthobraat schreef op vrijdag 17 dec 2010, 20:56]Goedendag,
Via de site van de Meppeler courant klikte ik 12 dec. een "banner" (blauwe) aan om een IQ-spelletje te doen. (Hoe slim ben jij?)
Nadat ik dat doorlopen had moest ik OK naar nummer 2334 sms-en. Ik had nog 7,50 euro op mijn beltegoed, maar dat was in een mum van tijd gereduceerd naar 0,72.
Voor de volledigheid mag u weten dat ik per 3 maanden 10 euro spendeer aan prepaid. Telfort gemaild of ze mij mijn verbruik konden opgeven. Geven geen antwoord.
Ik kon wel zien dat de adresbalk aangeeft: oranjino.com
Makkelijk verdiend en graag m'n geld terug, Er stond vooraf niet vermeld hoeveel de kosten zouden zijn.
Wat vindt u?
mvrgr.
Braat, Meppel
Voor de grap heb ik een IQ test gedaan blijkt via oranjino.com te zijn. Er stond online dat het €.4,50 zou kosten voor uitslag. Dus ik eerst mijn pre pay beltegoed controleren en had nog iets meer dan €.17,50 beltegoed. 'Ach een keertje voor de lol, kost'maar' €.4,50' dacht ik nog, naïef als ik was.
Ik stuurde dus ok naar het sms nummer 2334 en er onder stond €.13,50 per week zou kosten voor totaal 3 smsjes. Ik dacht nog nou ik zet toch stop neer als ik die €.4,50 had betaald en uitslag had gekregen. Ik kreeg dus totaal 8 smsjes achter elkaar en voor ik stop kon smssen controleerde ik mijn beltegoed en bleek €.1,44 tekort aan beltegoed te hebben dus moest het eerst opwaarderen voordat ik stop kon smssen.
Ik heb een klacht bij ze ingediend over de gang van zaken en dat ik akkoord was gegaan met die €.4,50 En dat ik resterende geld terug zou willen hebben.
zij hebben als antwoord gegeven dat die €.4,50 inschrijfkosten zouden zijn, en dat het totaal met €.13,50 zou zijn. want zou ingeschreven staan voor een sms dienst die €,13,50 per week zou kosten voor 3 smsjes per week.
Ik heb totaal 8 smsjes van ze gehad. 3 gerelateerd aan die IQ test en 5 smsjes die er niks mee te maken hadden (dus de 3 smsjes per week in een keer op een dag gekregen) dus heb sowieso 2 smsjes te veel gehad, en blijkt het dus niet zoals in de voorwaarden dat het 3 smsjes per week zou zijn maar dat je alles in een keer ontvangt blijkbaar, en dat is niet iets wat in de voorwaarden staat.
Ik heb dus totaal €.18,- uitgegeven aan een sms dienst voor alleen 'voor de lol'een antwoord wilde weten. Er nioet van uitgaande dat je in één keer €.18,- kwijt bent.
Geld krijg ik niet terug, maar de service is ook bagger.
Want toegeven dat ze hier fout mee zitten kan je vergeten.