Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: longstelts57
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 17, 2011 om 13:29harde schijfHoi,
Helaas heb ook ik kunnen ervaren hoe het is om een LaCie Grand 1 TB te hebben die na 3 maanden de geest heeft gegeven.
De service qua vervanging of reparatie is geen probleem. Maar wat betreft de data...? Geen dekking hoe dan ook. Stond op punt om back-up te maken, maar de HD werd zonder enige aanleiding op de bewuste zondagmiddag niet meer herkend. Alle opties uitgeprobeerd maar helaas zonder succes. Veel muziekopnemen die uniek zijn, zijn hiermee verloren gegaan. Super balen dus. Stap nu over naar NAS systeem met twee schijven van elke 2TB om dit soort zaken in toekomst te voorkomen. Les die ik geleerd heb?? Maak wekelijks back-up van hetgeen je dierbaar is. Enig recht op kostenloze datarecovery is slechts voor de rechter uit te vechten en in 99% van de gevallen verliest de consument het door nalatigheid. In alle redelijkheid en billikheid wordt hiertoe besloten. Ik heb mijn les geleerd hieruit en die is: Ik koop geen LaCie rommel meer en maak wekelijks back-up. Wat Media markt betreft; tja, laat dat ieder voor zich maar uitmaken. Ik pleeg er nog 1 bezoekje en dat is om mijn koopovereenkomst te beeindigen. Met andere woorden: Ik wil mijn geld terug.
Voortaan verzamel ik eerst goed alle informatie alvorens ik ooit nog eens iets aanschaf bij dit bedrijf. Zij weten het zelf namelijk niet. Verkopen kunnen ze als geen ander, maar enige kennis moet je niet verwachten van ze. Hoop hiermee een bijdrage geleverd te hebben in keuze maken van data opslag en back-up belang.
Groet,
Hans