Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: luckeyluc
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 13, 2014 om 21:47vervangen laptopAangezien dell alle laptops zelf bouwt verwachte ik dezelfde laptop met alleen andere hardware aan de binnenkant.
Ik had eerst een l502x en daarvoor terug heb ik de l521x gekregen. Dat het dus om een ander model ging is mij nooit door gegeven.
Hoe gaat zo'n second opinion in zn werk? zitten hier kosten aan verbonden en zo ja zijn die voor mij? -
Jan 13, 2014 om 15:12vervangen laptopNog steeds geen succes helaas, Dell legt alle schuld bij mij.
Voor het probleem met de boxjes krijg ik deze reactie:
Over het akkoord gaan -> Als u voor de machine betaalt en als u het systeem in ontvangst neemt accepteert u de computer. U accepteert dan hoe het systeem op dat moment is. Zoals mijn colega Rob ook reeds eerder vermeld heeft is hier niet iets aan te doen.
Ook bij de barst blijven ze volhouden:
Over de Barst -> De materialen van een laptop worden zo gebouwd dat ze tegen behoorlijk gebruik bestand zijn. Vanuit zichzelf zal er in het materiaal van een scherm niet zelf een scheur kunnen onstaan. Dit houd in dat een scheur door een externe factor beinvloed is. Ik heb de foto nogmaals door een leidinggevende laten bekijken en nogmaals was het antwoord hetzelfde.
Ik ben het met beide nogsteeds niet eens.
Toen ik de doos met de laptop aan nam was ik nog niet op de hoogte dat er een ander model in de doos zat, als ik dit had geweten was ik bij het weten van de verschillen hier ook niet bij akkoord gegaan.
Ook bij de barst blijf ik alleen een "het is jouw schuld" krijgen van een medewerker. In hoeverre kan ik er van uit gaan dat dit betrouwbaar is er professioneel is naar gekeken?
Bedankt! -
Dec 30, 2013 om 20:18vervangen laptophet gaat dus om de eerste 6 maanden na aankoop.
Ik heb een foto opgestuurd en op grond hiervan hebben ze gezegd dat het door eigen schuld kwam.
Hier neem ik sowieso niet genoegen mee aangezien dat wel heel makkelijk gezegd is.
Dus ik verwacht minstens een rapport door een deskundige of ze repareren de laptop gewoon. -
Dec 30, 2013 om 19:48vervangen laptopOmdat de garantie dus opnieuw in is gegaan is het dus aan Dell om te bewijzen dat het geen fabrieksfout is.
Of zit ik nou fout? -
Dec 30, 2013 om 17:15vervangen laptopVandaag het juridisch loket gebeld, omdat het een compleet nieuwe laptop is die ik heb gekregen en omdat dit ook geen tijdelijke vervanging is heb ik volgens het juridische loket gewoon weer volledige garantie op mijn laptop.
Het is dus aan Dell om aan te tonen dat de barst in het scherm geen fabrieksfout is.
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken?
Als ik mijn laptop nu laat repareren en daarna om het technische rapport ga vragen hebben ze geen poot meer om op te staan, dit is alleen niet helemaal correct naar mijn mening.
Welke andere mogelijkheden heb ik? -
Dec 29, 2013 om 15:33vervangen laptopIk ga morgen even bellen met de juridisch loket, kijken wat die er van zeggen.
Qua boxjes die in de vervanging zitten die minder van kwaliteit zijn ga ik mij beroepen op dat in een non-conform product heb gekregen.
Dit gaat alleen lastig worden omdat er geen andere boxjes in deze laptop passen, Dell zal me dus tegemoet moeten komen met een setje boxjes(ook dit is eigenlijk niet helemaal wat ik wil want deze kan ik niet overal mee naar toe nemen), of ze moeten een andere behuizing voor de laptop regelen.
Het probleem is dan wel dat er een barst in het scherm zit van de oude behuizing, kan Dell dan mij alsnog die 637 euro moeten laten betalen? -
Dec 27, 2013 om 18:08centen pikken?Mocht je echt veel 1 en 2 centen hebben dan kan je ze altijd omwisselen/storten bij de bank.
Deze nemen ze volgens mij altijd wel aan. -
Dec 27, 2013 om 18:06vervangen laptopIk heb op internet juist gelezen dat in het eerste half jaar de fabrikant/verkoper moet aantonen dat ik degene ben die het defect heeft veroorzaakt
(http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie)
De nieuw prijs van mijn eerste laptop was 800 euro