Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: m.vonk
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 15, 2018 om 12:14Bouwkundige fouten huis, verkoper aansprakelijk?Volgens de bouwkundige gaat het om alle ramen in huis. De ramen die lekken, zitten allemaal aan de " regenzijde" van het huis. Volgens hem moeten alle ramen verwijderd en door een timmerman aangepast worden, zodat ze waterdicht worden,voor ze terug geplaatst kunnen worden in de kozijnen. Daarna moet alles uiteraard opnieuw afgekit en binnen en buiten geschilderd worden. Het gaat om heel veel ramen; vrijstaande woning van 3 verdiepingen. Door de contructie, is hij er al vanuit gegaan dat er een paar ramen gaan sneuvelen bij het verwijderen. De totale schade bestaat uit het bedrag voor de ramen en zoals ik aangaf andere bouwkundige fouten, die op ongeveer 8.000 euro uitkomen.
-
Feb 15, 2018 om 11:34Bouwkundige fouten huis, verkoper aansprakelijk?We hebben de makelaar hier op aangesproken en hij zegt dat dit de normale procedure is bij huizen van deze prijsklasse ( boven 400.000) en leeftijd. Vanwege de strenge bouwregels, zou je mogen verwachten dat het allemaal in orde is.
De bouwkundige gaf juist aan het NIET ontdekt te hebben tijdens een standaard keuring, omdat de sierlijsten het probleem afdekken. -
Feb 15, 2018 om 11:24Bouwkundige fouten huis, verkoper aansprakelijk?Het water sijpelt achter rubbers door van vaste bovenramen, die aan de buitenzijde een dikke sierlijst hebben, die verkeerd is aangebracht. Volgens de bouwkundige zijn deze ramen bedoeld om open te kunnen, en niet als vaste ramen. Er zijn verder geen sporen te zien zodra het water weggeveegd is. De vensterbanken zijn van steen en er zijn dikke sierkozijnen die een tijdje voor onze aankoop nog geverfd zijn.
-
May 20, 2015 om 14:42Wie heeft er slechte ervaringen bijHenschoten en zonen bedden en matrassenBij ons is het nog altijd niet opgelost. Ondanks dat de medewerkster aan de telefoon beweerde dat ik direct de volgende dag na mijn mail terug gebeld zou worden door het hoofdkantoor, is dat nooit gebeurd. Op de klacht via mail wordt niet eens gereageerd. Nadat er woensdag 2 monteurs zijn geweest, kwamen we tot de conclusie dat we onderdelen hebben gekregen van 3 verschillende bedden. Nog een geluk dat ik thuis was want volgens de infolijn zouden ze laat in de middag komen, terwijl ze om 12:15 uur aan de deur stonden. Ze hebben de verkeerde poten van het bed meegenomen en de juiste poten besteld. Nu precies een week later en nog niets ontvangen. Bij de infolijn wordt gezegd dat ze niet kunnen zien of de monteurs de poten daadwerkelijk besteld hebben, dus als we na 2 weken nog niets hebben gehad moeten we maar even bellen. Ons bed staat nu op 2 houten balken ipv poten en zoals het er nu aan toe gaat hoop ik maar dat dat de nieuwe trend wordt. Die koude douche lijkt me een heel goed plan!!!
-
May 9, 2015 om 14:25Wie heeft er slechte ervaringen bijHenschoten en zonen bedden en matrassenOp 15 december vorig jaar een boxspring besteld bij het filiaal in Helmond. Vanwege de afwijkende maat zou de levertijd " iets langer " duren dan normaal. Na 3 maanden hebben we gebeld naar het infonummer en het bed zou over 2 weken bezorgd worden. We hebben 2 dagen ervoor ons oude bed uit elkaar gehaald en weg gedaan en sliepen met ons matras op de grond zodat er ruimte was voor het nieuwe bed. Helaas kwam het bed niet. Ondertussen ben ik van de trap gevallen en heb ik mijn stuitje op 2 plaatsen gebroken waardoor het slapen op de grond zeer pijnlijk was. Weer gebeld naar de infolijn en er was een foutje gemaakt en het bed zou nu echt over 2 weken komen. Niet dus. Om een lang verhaal kort te maken is ons 3 keer door de medewerksters van de infolijn beloofd dat het bed over 2 weken bezorgd zou worden wat niet gebeurd is. We hebben 24 keer geprobeerd telefonisch contact op te nemen met het filiaal in Helmond wat niet lukte. We zijn 4 keer persoonlijk bij de winkel geweest om een oplossing te vinden. De 3e keer werden we geholpen door Dirk die het persoonlijk zou oplossen. 2 weken later nog niets gehoord dus weer langs bij de winkel. Dirk bleek er niet meer te werken en zijn collega's wisten nergens van. De opmerking van een van de verkopers; " Waarom komt u hier nu pas mee?". We zouden worden gebeld door het hoofdkantoor. Tijdens dat gesprek werd ons vermeld dat ons bed niet geleverd kon worden en we zouden een ander vergelijkbaar model krijgen. 5 maanden na aankoop kregen we afgelopen woensdag eindelijk ons bed. Ondanks dat op de bon staat dat het neergezet wordt waar de klant wil, werd alles achter de voordeur gezet en weigerden de bezorgers het naar boven te brengen. Zelf alles naar boven gebracht en begonnen met in elkaar te zetten. Er zat geen montagevoorbeeld bij dus zelf uitzoeken hoe het moest. Er zat een matrastopper bij die niet geschikt was voor een elektrische boxspring en met een andere afmeting dan het bed. Al snel zagen we dat het bed niet compleet was en dat het hele stalen frame waar de poten ingedraaid moeten worden bij beide boxsprings ontbrak. Gebeld naar het infonummer en er zou afgelopen vrijdag een monteur komen. Dat was mijn verjaardag en we zouden met ons gezin uit eten gaan. Omdat we alles afgehandeld wilden hebben en eindelijk in een bed wilden slapen hebben we onze plannen maar afgezegd. De monteur is niet komen opdagen dus heel de middag voor niets zitten wachten. Zaterdag gebeld naar het infonummer en ik zou direct worden terug gebeld omdat ze meteen de monteur ging bellen waarom hij niet geweest was. 2 uur later zelf maar weer gebeld en de medewerkster zei dat ze de monteur nog niet had kunnen bereiken. Op mijn vraag waar ik een officiele klacht kon indienen kreeg ik een emailadres: management@henschotenenzonen.nl, waar we nu maar mee aan de slag gaan. Op dit punt hebben we er echt geen enkel vertrouwen meer in.