Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: maaikevr
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 8, 2011 om 17:10Boetes ClickAndBuy (iTunes store)Vrijwel alles wat ik heb gezegd over de wet heb ik als vraag gesteld, omdat ik er niet zeker van was.
Het enige wat ik stellig heb gezegd is inderdaad dat gedeelte wat je noemt, omdat dat geldt voor bedrijven die fysiek in Nederland opereren, dacht ik.
Sorry dat ik ook geen expert ben op dat gebied, daarom kwam ik er hier ook naar vragen. -
Sep 8, 2011 om 16:50Boetes ClickAndBuy (iTunes store)@ mastag en dorahaesneut
Als je mijn andere reacties goed leest, kom je er achter dat ik me allang heb neergelegd bij het feit dat ik de 53 euro moet betalen (en dat ook heb gedaan) en dat ik voortaan bij elk wissewasje de voorwaarden lees.
Wat vooral mastag nog steeds niet begrijpt is dat ik prima mijn mening kan scheiden van mijn acties. Ik heb een fout gemaakt en heb daar de kosten voor betaald, punt! Maar dan hoef ik het nog niet met die kosten eens te zijn.
Ik kan niks tegen die voorwaarden doen en doe dan ook geen zaken meer met ze. Ik koop iTunes kaarten in de winkel.
Ik heb destijds uiterst beleeft de verwarring met de vakantie uitgelegd in de hoop een beetje vriendelijke service te krijgen. Als ze terug hadden gemaild dat ik pech had en dat het zo echt zo in de voorwaarden staat, had ik toen ter plekke de 15 euro administratie betaald, zonder mokken.
Ik kreeg echter geen reactie en dus ben ik elders op zoek gegaan naar hulp. -
Aug 23, 2010 om 10:56Boetes ClickAndBuy (iTunes store)Yke, dank je!
Edwardus, als een bedrijf in Nederland opereert moeten ze ook de Nederlandse wet aanhouden.
Mastag, een werknemer doet er echt geen uur over om een incasso te regelen.
Het ziet er naar uit dat ik het gewoon moet betalen. Maar ik vind dit zeker geen net bedrijf. -
Aug 22, 2010 om 10:09Boetes ClickAndBuy (iTunes store)Het kost ongeveer 30 cent voor een bedrijf om een poging te doen tot afschrijven, dus nee ik vind 15 euro nog steeds heel veel. Die 22,50 is zoals je zegt per maand, maar ze schrijven er bij mij nou 15 euro per week bij.
Ik heb de algemene voorwaarden inmiddels gelezen. Deze zijn in het engels (ook al niet netjes) en er staat in dat de "fee" (boete) wordt bepaald aan de hand van een boeteschema, die ik nergens op de site kan vinden. Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de betalingstermijn 3 dagen is.
Natuurlijk moet je de algemene voorwaarden lezen, maar niemand die het doet totdat ze zoiets als dit meemaken. Dat is geen goed excuus, ik weet het. Ik heb voor mijn opleiding een aantal algemene voorwaarden moeten onderzoeken en kwam tot de ontdekking dat ze veel vaker gelezen worden als ze niet zo saai zijn en dat de meeste algemene voorwaarden geen nare verassingen in petto hebben zoals hier.
Op: http://www.zibb.nl/10122780/Financien/Financien-how-to-guides/Debiteurenbeheer/De-betalingstermijn.htm
Staat dat de gemiddelde betalingstermijn 30 dagen is, dus inderdaad niet wettelijk.
Maar hier: http://www.zibb.nl/10113724/Financien/Financien-how-to-guides/Debiteurenbeheer/Hoge-boeterente-voor-notoire-wanbetalers.htm
staat dat de boete rente 7% plus de huidige herfinancieringsrente die de Europese Bank berekent is.
Dat is wel wettelijk bepaald en je mag in je voorwaarden de wet niet overtreden. Als ze in de algemene voorwaarden zeggen dat ze mijn hoofd zullen openslaan als een spaarvarken als ik niet betaal, mag dat toch ook nog steeds niet? -
Aug 22, 2010 om 00:04clickandbuyVerander dan ook even de betaalgegevens in het betreffende iTunes account. Het probleem blijft namelijk als je zoontje toch weer punten koopt via dat spel. Als hij dat blijft doen (of per ongeluk blijft doen) krijg je als je de incasso's deactiveert problemen bij ClickAndBuy. En die ***** lui van de ClickAndBuy rekenen je minstens 15 euro per week als je niet aan de betaling kunt voldoen. Geloof me, dat wil je ook niet...