Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: manutjee
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 23, 2012 om 20:47wanbeleid Simpel[quote=tdehond schreef op maandag 23 jul 2012, 16:18]Geen ervaring met de geschillencommissie.
Incasso stopzetten is m.i. niet verstandig vanwege alle problemen rond site en inzage in facturen.
U kunt wel eisen dat Simpel u facturen op papier toe zendt omdat digitale inzage onmogelijk is.
Begin met klacht indienen bij Consuwijzer. Men is daar not amused als aangetekende brieven door een provider genegeerd worden.
Moet ik voor de factuur op papier dan niet betalen? Bedoel, betaal me al scheel aan ze wat dat betreft... Dit gun ik ze dan weer niet.
Dank voor de tip i.v.m Consuwijzer, heb al eerder contact met ze gehad, voordat ik de aangetekende brieven stuurde naar Simpel, dus ga het nog maar eens proberen. -
Jul 23, 2012 om 15:38wanbeleid Simpel6 April 2012 sloot ik een abbonement af bij Simpel.nl, maar voordat ik de kaart ook maar had, begonnen de problemen al. Begin mei ontving ik mijn SIMkaart en deze moest via de website geactiveerd worden. Probleem nummer één: de site lag er toen wegens onderhoud al 1,5 week uit. Heb toen gebeld, en werd 45 min tot 1 uur in de wacht gezet voordat ik er ééntje aan de lijn kreeg. Gesprek duurde nog geen 5 minuten: hij stuurde me door naar de Technische Dienst en deze heeft mijn kaart geactiveerd.
Na nog geen week bellen werd ik alweer afgesloten wegens het bereiken van mijn belplafond. Nou, prima... Dacht ik. Ik keek op de site, die toen heel traag werkte, en deze gaf aan dat ik nog geen 1,5 uur van de 300 belminuten verbeld had. Hierover gebeld en stond ik 1,5 uur in de wacht. Ik besloot op te hangen en het vanaf toen maar gewoon via de mail te doen, dus zo gezegd zo gedaan.
3 weken later kreeg ik antwoord: u hebt uw belplafond bereikt, en deze kunt u alleen verhogen. Nou, dat dacht ik dus niet, en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Ondertussen probeerde ik mijn internetbundel te activeren, ook dit ging met veel gedoe. De site werkte gewoon voor geen meter en heb dus wéér gebeld. Uiteindelijk werd deze geactiveerd. Er gaan een paar dagen overheen, ik kijk op de site, is mijn GPRS geblokkeerd waardoor ik dus niets aan mijn internetbundel heb.
En de facturen stromen maar binnen: 4 euro (begin) en dacht hey! dat is mooi goedkoop. Tweede factuur was al hoger waarvan ik zoiets had van "hmmm" en de derde was meteen 50 euro terwijl mijn belplafond na het activeren van mijn internetbundel op 20 euro staat, dus per maand betaal ik 20 euro tenzij ik 0900-diensten bel, dan snap ik het wel.
Veel gedoe, enorm veel gedoe... Heb me half mei aangemeld voor De Geschillencommissie en zij hebben recent alles doorgestuurd naar Simpel, waar ik voor 3 weken terug bevestiging van kreeg per mail (PDF bestand)
Heb eind mei een brief gestuurd, aangetekend en per gewone post op advies van Het Juridisch Loket, en heb op die brief ruim een maand later pas antwoord gehad per mail, terwijl in de brief stond 14 dagen, maar goed... In die brief stonden alleen excuses maar niets geen oplossing terwijl ik als oplossing van het abbonement af wilde, en hier gingen ze dus niet mee akkoord.
Begin juni wéér een aangetekende brief gestuurd maar weer geen oplossing terug, alleen excuses.
Nu is het al vanaf 29-6 niet mogelijk om mijn gegevens in te zien: ik kan niet zien wat ik verbuikt heb, en wat mijn rekening zal zijn deze maand. Ik heb er over na zitten denken om de incasso stop te zetten, maar dan krijg ik te maken met incassobureau's, dus of dat verstandig is weet ik niet, gezien m'n jonge leeftijd.
Simpel bedriegt je gewoon waar je bij staat, en je staat zo goed als machteloos.
Ja, ik koos voor een abbonement bij Simpel, en ja ik kom mijn voorwaarden na.
En nee, Simpel doet dit niet. Simpel negeert je brieven, je mails tenzij het een simpele vraag is. Op serieuze klachten doen ze niets op uit...
Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met de Geschillencommissie? Wat kan ik verder doen? Is er verder voor mij geen optie? Is het verstandig om de incasso stop te zetten, en wat zal dat verder voor mij betekenen?