Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: marcoo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 31, 2013 om 11:39Weg met de BTW actie Mediamarkt[quote=freya schreef op donderdag 31 jan 2013, 11:38]@marcoo:
Oh, en voor het geval je het nog niet wist, Saturn en Mediamarkt is één en hetzelfde concern.....
Freya
Dat wist ik ;) -
Jan 31, 2013 om 11:05Weg met de BTW actie Mediamarkt[quote=freya schreef op donderdag 31 jan 2013, 10:57]
@rectificator:
Hoe het ook zij, het valt niet te ontkennen dat Mediamarkt oneerlijke spelletjes speelt. Neem b.v. de webshop. Ik was mij vóór de actieweek al aan het oriënteren op witgoed (prijzen en leveringsvoorwaarden) en las dat de 'gewone' bezorgkosten €15 waren en de 'Extra bezorgkosten' (voor als je een apparaat wil laten installeren en dat de bezorgers het oude apparaat meenemen) ook €15.
Tijdens deze actieweek waren de 'gewone' bezorgkosten opeens €25......(de 'Extra bezorgkosten' waren nog wel €15). En jawel hoor, nu de actieweek voorbij is zijn de 'gewone' bezorgkosten gewoon weer €15.....
Dus kom niet aan met het verhaal dat er 'eerlijk' gespeeld wordt want dit is gewoon pure opzet en bedriegerij.
Freya
Wow nou.. Rectificate that ! -
Jan 31, 2013 om 10:53Weg met de BTW actie MediamarktIk vind het jammer dat je zo reageert. Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik word zelf ook niet goed van mensen die in een winkel, liefst bij de kassa, dat ze voor de iPad de gewone prijs moeten betalen. Lees eerst goed.
Ik lees altijd de voorwaarden, want die zijn er altijd met dit soort acties. Mij zal je niet in de winkel vinden en er bij de kassa achter komen dat een iPod/iPad etc niet onder de actie valt. Je kan altijd iets over het hoofd zien, maar dan moet je dat accepteren.
Heb jij ze ook gelezen? Kan jij mij aanwijzen waar in de voorwaarden staat dat routers niet onder de actie vallen? . Dat staat er volgens mij niet. Dan zou er netwerk onderdelen moeten staan. Ik versta dat in elk geval niet onder accessoires. Een accessoires van een computer is een laptoptas, een headsetje misschien. Een kleine toevoeging/versiersel en dat zou ik een netwerkrouter nou niet bepaald noemen. Maar misschien komt dat omdat ik IT-er ben.
Als je de moeite neemt om te kijken op de website, staat er (kantoor) accessoires genoemd, maar staat netwerk als een apart hoofdstuk.
Met bedrog heb ik het niet over de hoogte van de korting.
Ik weet ook dat het gros van de mensen denken dat ze 79% betalen ipv een 100e deel van 121 (/1.21). Maar ik heb wel leren rekenen.
Verder was mijn constatering slechts dat de prijs van deze router tijdens de actie vele malen hoger lag dan buiten de actie. En dat komt bij mij over als bedrog van de consument.
Werk je soms zelf bij een winkel als mediamarkt? Aangezien je zoveel lijkt te weten over de interne gang van zaken. Je lijkt het je in elk geval persoonlijk aan te trekken met je "joh mensenwerk". Natuurlijk kan dat, een fout is menselijk. En mensen zeiken, terwijl ze niet goed gekeken hebben. Maar als je als bedrijf in je reclameuitingen onjuist of onvolledig was, moet je het wel zo afhandelen zoals je het daar hebt weergegeven.
Zelf heb ik ooit een MacBook Pro gekocht tijdens een actie bij de Saturn, voor elke 100 euro 15euro kassa korting. In alle reclame uitingen stonden MacBooks weergegeven met prijsvoorbeelden. Toen ik het nieuwe model bestelde, werd er gezegd dat er geen korting gold voor de nieuwe versie. Toen ik de manager wees op de reclame uitingen en de voorwaarden waar dat helemaal niet stond, heb ik heel netjes alsnog die korting gekregen. Nou dan ben ik een tevreden klant, want de actie is nagekomen en zie je mij de volgende keer, ook als er geen actie is, weer terug in de winkel. Ik werd ook niet afgedaan als zeur, maar had een terechte opmerking volgens het personeel. Goede service wordt gewaardeerd en bindt klanten. Personeel dat bij voorbaat klanten al ziet als zeikerts en vervelend zodra ze een opmerking hebben, stoot klanten af. En dat proef ik in jouw reactie toch wel erg. -
Jan 28, 2013 om 14:02Weg met de BTW actie MediamarktIk vraag mij af of dit niet iets is voor de reclame code commissie of iets dergelijks? Ik weet niet of er al consumenten programma's geweest zijn die hier aandacht aan besteed hebben. Maar mijn ouders zouden hier zo instinken. Niet omdat ze stom zijn, maar niet zoals ik op internet alles checken voor ze het kopen. En ze gaan er vanuit dat de prijzen op het moment van de actie hetzelfde zijn als de week ervoor. Komen ze dan in de winkel, raken ze door de actie gestimuleerd om te kopen. Doen dan een impuls aankoop en..
-
Aug 29, 2011 om 15:38Overstap te vroeg gedaan door EnergiedirectBeste allemaal,
Ik ben overgestapt via Gaslicht.com. Daar heb ik dit probleem ook neergelegd.
Zij hebben voor mij met Energiedirect contact opgenomen. En daar waar ik tegen een muur van de klantenservice aanliep, heeft gaslicht contact opgenomen voor mij.
Energiedirect geeft nu de fout toe en als ik nu ook de premie moet terugbetalen, krijg ik die kosten van Energiedirect terug. (Blijf klein beetje sceptisch tot het werkelijkheid is). Fijne service van Gaslicht.com !!
Thanks nogmaals Wolvenjong. En zo zie je maar Stacey, ze geven zelf aan dat ze niet aan hun belofte voldaan hebben. -
Aug 25, 2011 om 16:59Overstap te vroeg gedaan door Energiedirectje jas kan je doorverkopen, een contract niet.. dat lijkt me niet waar het om gaat.
-
Aug 25, 2011 om 16:40Overstap te vroeg gedaan door Energiedirect[quote=stacey schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:46][quote=marcoo schreef op donderdag 25 aug 2011, 13:15]In reactie op een email naar Energiedirect, kreeg ik dat ze die terugbetaling van de eventuele premie niet vergoeden. Dit terwijl het toch duidelijk een ingebreke blijven is van Energiedirect.
Denk dat je er verder weinig mee kunt, je bent en blijft ten alle tijde ZELF verantwoordelijk voor je opzeggingen, dus dat soort dingen uit handen geven is een risico en wel een risico ten koste van jou dus.
Ze verkopen/bieden het aan als zijnde het een onderdeel van hun dienst, dus m.i. hebben ze productverantwoordelijkheid. Wanneer je je jas afgeeft in een (betaalde) garderobe en er gebeurd iets met je jas, is dit ook niet je eigen risico. -
Aug 25, 2011 om 15:52Overstap te vroeg gedaan door Energiedirect[quote=wolfenjong schreef op donderdag 25 aug 2011, 15:36]Hallo
Lees dit Klik hier...
Succes er mee
Dank je wel! -
Aug 25, 2011 om 15:12Overstap te vroeg gedaan door EnergiedirectHet begon met onjuiste tarieven op mijned.nl
Daar stonden de dag/nacht tarieven ipv continu tarief. En deze dag/nacht tarieven waren ook al hoger dan wat in contract stond als je deze zou afnemen.
Na twee keer bellen en checken hebben zij dit gecorrigeerd en inmiddels staan de juiste tarieven op mijned.nl staan. Redelijk positief dus.
Lees op internet verhalen van mensen die niet gereageerd hebben hierop en nu dus een probleem hebben. Belachelijk.
Dat van de vordering uit handen geven is alles behalve redelijk.
Tja via EH waren de afgegeven tarieven niet goedkoper moet ik zeggen. Daarom ben ik daar niet in meegegaan. Het scheelde wat ik mij herinner flink wat met wat ik op Gaslicht vond. Maar zeg nou zelf, het moet toch niet zo horen te zijn dat je je uit angst voor problemen moet aansluiten bij een groep en dan maar meer moet betalen ?? Heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering. -
Aug 25, 2011 om 14:43Overstap te vroeg gedaan door EnergiedirectNee dat heb ik niet.
Op haar website en in de info wordt door Energiedirect beweerd dat ze je aansluiten, aansluitend op het einde van je oude contract. Dan mag je daar ook van uitgaan vind ik. Tenzij er echt een hele lange periode tussen zit. In mijn geval was het anderhalve maand. Je hebt een maand opzegtermijn en je moet hen dus ook de tijd geven om het te regelen. Dus ik heb het 1,5 maand van te voren aangegeven.
Dat aansluiten op dezelfde dag een probleem is, door systemen, is mijn zorg niet als klant vind ik. Dat horen zij binnen hun dienstverlening te regelen. Zo ben ik al 2 keer overgestapt van internetprovider. Elke keer netjes op het einde van het contract van de ander, op dezelfde dag zonder enig probleem.
Het moet toch niet zo zijn dat ik als klant van een bedrijf moet gaan nagaan wat voor hobbels er in hun werkwijze/systemen/procedures zit om de door mij afgenomen diensten te kunnen leveren op juiste momenten? Dat vind ik tegenwoordig een ding wat je steeds vaker ervaart. Je kan er niet meer van uitgaan dat wat je afneemt/beloofd wordt ook zo afgeleverd/handelt wordt, ondanks dat jij er je geld aan besteed. Service moet je steeds vaker afdwingen.
Dat overstappen per jaar is een feit. Dat krijg je als je een jaarcontract afsluit. Bij die leverancier blijven is vaak niet aantrekkelijk.