Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: mardien
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 9, 2011 om 12:41PioenroosHallo AvdMeijde, let erop dat je plant niet te diep staat. Dan gaat hij niet bloeien.
Mardien -
Jun 20, 2011 om 00:22Totaal pakket (internet, TV en bellen)Verbazingwekkend, al die mensen die zo positief zijn over UPC.
Geeft dat niet een vertekend beeld? Mijn ervaring met UPC zijn veel minder.
Op zich doet digitaal TV, telefoon en internet het goed. Maar alleen om mijn pakket geinstalleerd, in orde te krijgen en zelfs de nummerovername hebben bijna met tussenpozen een jaar geduurd. Over de klantenservice zal ik het maar niet hebben. Het blijkt dikwijls dat alleen mensen die handig zijn en veel zelf kunnen in dit soort zaken, geen problemen hebben. Lastig voor mij en diegenen en ouderen die dat niet kunnen. Ik heb bijvoorbeeld de laatste 2 weken al 4x gehad dat zomaar de TV uitvalt, de ene keer een uurtje en de andere keer gewoon de hele avond/nacht.
Trouwens, hoe zit het met de bijkomende kosten iedere keer als je overstapt? Iedere provider heeft weer zijn eigen kabeltjes, kastjes etc. en alles bijelkaar kost dat weer wat.
Mardien -
Jun 19, 2011 om 23:50makelaar in gebreke?[quote=bootsmgd schreef op zondag 19 jun 2011, 11:58]
We hebben de makelaar gebeld en gezegd dat we nu een handreiking van de verkoper verwachtten: d.w.z een compensatie in de aankoopprijs omdat we nu met hoge renovatiekosten werden geconfronteerd. Nu werd er door de verkoper op gereageerd dat ze dit niet van plan waren en dat de verkoop dan niet door zou gaan.
Mijn vraag is nu: kan de verkopende makelaar verantwoordelijk gehouden worden voor het plaatsen van onjuiste informatie op de website?
Hallo Boots,
Ik geloof niet dat die makelaar verantwoordelijk gesteld kan worden. Maar ik geef je gelijk dat makelaars er dikwijls de pet naar gooien. Het is dan ook een uitstekende aktie van jullie om een bouwkundig rapport op te laten maken.
Tip: gebruik dit rapport om jullie WOZ-waarde naar beneden te krijgen als jullie dat huis nog kopen.
Vraag: de verkoper had te kennen gegeven dat zij niet van plan waren om compensatie te geven en dat de koop niet meer doorging. Willen jullie dat huis nu nog en willen zij het nog aan jullie verkopen?
Mardien -
Jun 19, 2011 om 17:21verjaring erfgrens, aanpassen kadastrale kaartBeste Marcel75,
het lijkt mij goed dat je gewoon alles dus inclusief de vragen van Sophie nog eens overleest. Het gaat er niet om dat wij kijken wie de "langste" heeft, maar of Sophie iets zou kunnen hebben aan de suggesties van ons.
Groeten, Mardien -
Jun 18, 2011 om 00:01upcBeste Mieke474, ik weet niet of het zo slim is om te zeggen dat je bij upc zit, want dan krijg je heel wat over je heen. Ik moet helaas voor jou, zeggen dat ik Anita gelijk moet geven. Niet alleen over de onoverzichtelijke wijze van de nota's, maar ook over de service van UPC. Het heeft mij bijna een jaar gekost om alles een beetje in orde te krijgen met je wil niet weten hoeveel ellende. Driemaal is een monteur hier geweest en de een gaf de ander de schuld. Dan denk ik eindelijk alles voor elkaar te hebben en dan na anderhalve maand gebeurt er weer wat.
Beste Anita, ook Mieke kan je vertellen dat voor mensen bij wie heel veel is mis gegaan een speciale afdeling is "special care", ik noem het de kneusjesafdeling.
Je krijgt dan een persoonlijke begeleider toegewezen die iedere keer allerlei zaken met je doorneemt en dan een week later weer, net zolang alles in orde is. Die afdeling is er omdat UPC teveel van dit soort mensn heeft die zoveel klachten hebben. Gewoon opbellen en zeggen dat je bij die afdeling wilt en dat upc zolang alles niet in orde is voor de onkosten moet opdraaien.
En Mieke, ik weet niet wat je bedoelt met dat ik HIER moet kijken. UPC is alleen op een 0900 nummer te bellen en daar betaal je voor. Ook als je klant bent en ook als je storing hebt (en dan alleen nog maar voor 22.00 uur). Ik vind dat zeer klantonvriendelijk. Ik heb nu al weer vorige week en vanavond tweekeer gehad dat precies op 22.01 uur de TV zomaar midden in een film uitvalt Je kunt niemand meer bereiken en stekkers uittrekken en dergelijke het helpt allemaal niet.
Anita, het helpt niet als je naar KPN of een ander gaat, want dat is allemaal even erg. Ik heb dit van een insider.
Mardien
ik heb nu -
Jun 17, 2011 om 23:36canaal digitaal opzeggen lukt nietHalo Kwekky,
mijn idee is dat alle providers op dit moment geen haar beter zijn en maakt het in wezen niet uit bij wie je zit. Mijn advies blijft, alles nauwkeurig bijhouden wanneer en met wie je belt waarover. Bijvoorbeeld ook het probleem bij hen leggen. Als ze je niet kunnen helpen, dan ook volhouden dat ZIJ dat moeten oplossen en wel onmiddellijk. Wanneer je voor dit soort gesprekken moet betalen, is ook zo iets. Ik vertel hun dat zij die kosten gaan betalen en niet ik. Dus eisen dat de kosten voor dat soort telefoontjes op je rekening worden vergoed of niet in rekening worden gebracht.
Mardien -
Jun 17, 2011 om 23:15WOZ-waarde verlagingFijn dat je zo op de hoogte bent, Ruitenheer. Ik heb nog vragen:
- diverse pakketten software die allemaal anders werken?
betekent dat dat in iedere stad een ander systeem is? Is er dus geen landelijk uniform systeem en werken de uiteindelijke gemeentetaxateurs allemaal anders?
- als ik het goed begrijp, worden dus eerst groepen gemaakt, daarna wordt elk huis in een groep, individueel beoordeeld aan de hand van een verkocht pand?
Doet de taxateur dat dan vanachter zijn bureau? Of gaat hij eerst bij het verkochte pand kijken en daarna naar de andere woningen in een groep?
- hoe worden panden getaxeerd die al heel lang niet zijn verkocht of verbouwd?
- wanneer je bezwaar maakt tegen een vastgestelde WOZ-waarde omdat onvolledig rekening is gehouden met individuele kenmerken en dit is gehonoreerd met een fikse verlaging, moet de gemeente zich daar dan het volgende jaar ook aan houden?
- wanneer in het begin een huis bij een bepaalde groep wordt ingedeeld en in eerste instantie niet zo gelet wordt op inhoud, maar later blijkt dat alle andere panden veel meer zijn uitgebouwd en uitgebreid, dus in feite een veel grotere woning is geworden, wordt dan zo'n woning later bij een andere groep ingedeeld?
- hoe belangrijk is het hebben van een dakkapel, balcon, garage,veel grotere tuin.?
- wordt er onderscheid gemaakt tussen bebouwde grond/opstal en onbebouwde grond/hele kavel en moet je dat berekenen?
Hoop echt dat je hier antwoorden op hebt.
Mardien -
Jun 16, 2011 om 17:42canaal digitaal opzeggen lukt nietHallo Kwekky, laat je niet overdonderen door Canal. Het is toch van de gekke dat er 3 monteurs aan te pas moeten komen om te constateren dat het "signaal" goed is. Jij wilt TV kijken en zij beweren dat te kunnen leveren en je betaalt er voor.
Dus behalve signaal, moet je dus ook nog beeld krijgen. Hoe zij dat doen, zal jou een zorg zijn omdat jij geen monteur bent. En als het op die plek waar je woont niet mogelijk zou zijn om beeld te kunnen krijgen, moeten zij je dat vertellen. En inderdaad: geen service, geen betaling. Bedenk wel dat je dan weer een tijd zonder TV en zo zal zitten.
Mardien -
Jun 16, 2011 om 17:21upcHallo Anita,
ja, te laat is te laat. Maar als je een aanmaning krijgt, staat er dikwijls op dat betaling en nota elkaar gekruist kunnen hebben en dan hoeft dat natuurlijk niet.
Ik vermoed dat UPC en vele andere providers deze nogal agressieve wijze van omgaan met klanten hanteert, omdat er tegenwoordig veel wanbetalers zijn.
Dat is een verklaring en geen excuus en daarom zou ik zeggen: betaal alleen die zaken die betaald moeten worden (want dat kun je aantonen, toch?) en houdt dan nauwkeurig een eigen administratie bij wat en wanneer je iets betaalt. Dat werkt het beste want geld terug krijg je niet, dat wordt altijd "verrekend".
Uit eigen ervaring weet ik dat je stevig in je schoenen moet staan om tegen dat logge apparaat in te gaan. Feit is dat zij erg klantonvriendelijk worden zodra je niet direct meewerkt met wat zij willen. Nergens adressen, namen of telefoonnummers, behalve dan dat eeuwige 0900 nummer waar je veel voor moet betalen, zelfs al ben je klant en ook bij storingen.
Mardien -
Jun 16, 2011 om 16:44verjaring erfgrens, aanpassen kadastrale kaartHallo Marcel75, ik had even andere zaken te doen. Dank voor je uitgebreide antwoord.
Jammer dat je denkt dat ik voorbij ga aan het beginsel van eigendomsoverdracht bij onroerende zaken! Nee, geenszins. Waar ik op doelde, is de praktijk. Zie ook het verhaal van Sophie. Zelf zeg je ook dat "omschrijvingen in het verleden niet altijd even goed zijn geweest" en "notarissen niet altijd bij buurpanden kijkt of er iets geregeld is". Ja, en dat betekent dus dat er in de praktijk veel zaken niet duidelijk meer zijn. Los van het feit nog dat voor veel mensen het moeilijk is om een koopcontract goed te lezen. Hele volksstammen weten, nadat op een bepaalde kavel al wat verhuisbewegingen hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld niet goed of hun erfscheiding nu wel of niet op eigen grond staat. En om al die "randjes" gaat het dan. De ene keer is dat randje enkele centimeters en dan weer in meters uit te drukken. Wanneer dit niet bekend is bij de bewoners kan je al gauw met verjaringen te maken hebben. En het spijt mij, maar dat heb ik van het kadaster!
met vriendelijke groeten, Mardien