Antwoorden gegeven door: mardonios
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 17, 2007 om 13:55Opzegtermijn Speedlinq
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn jaarabonnement is ingegaan op 2 september 2006 en zou dus volgend logisch redeneren tot 2 september 2007 moeten duren. Als je de kleine lettertjes van Speedlinq leest, gaat de maand opzegtermijn in na de laatste abonnementsmaand, maar moet ook die maand nog even voltooid worden. Dit zou betekenen dat ik eerst september helemaal zou moeten volmaken en vervolgens oktober ook nog zou moeten betalen.
Ik heb middels aangetekende brief aangegeven dat mijn abonnement een jaar duurt en dat ik vanaf 2 september van mijn abonnement af ben (geen verzoek tot opzegging, maar een bericht dta je per die datum opzegt).
Vervolgens heb ik de incasso van september teruggedraaid en heb ik zelf EUR 0,64 naar Speedlinq overgemaakt. Dit is namelijk de abonnementsprijs voor de periode 1 september tot 2 september 2007. Ik heb dus nu in totaal precies 239,40 voor een jaar Internet betaald.
Speedlinq gaat je vervolgens spammen met ingebrekestellingen (per e-mail :-) ) en stuurt tot slot ook nog even een briefje per post (niet aangetekend) dat je liefst gisteren zou moeten betalen.
Deze post en e-mail kun je zonder problemen naar het cilindervormig archief doorsturen. Je hoort namelijk nooit meer iets van ze.
Inmiddels ben ik een zeer tevreden XS4All gebruiker :-)
-
Oct 17, 2005 om 16:05bleutooth cd
Beste evelien,
Om de bluetooth stick werkend te krijgen moet je de drivers installeren. Deze zijn te downloaden van de website van de makers van de bluetooth stick. Is het een sitecom stick, surf dan bijvoorbeeld naar www.sitecom.com.
Daarna zou je ieder bluetooth apparaat zonder problemen moeten kunnen aansluiten via die stick.
Met groet!
Friso
-
Oct 16, 2005 om 17:33DVD Outlet
Beste,
DVDoutlet is een prima adres om DVD's te bestellen. Betaling kan vaak via een credit card. Een voordeel van Creditcard betalingen via Internet is dat de items die betaald zijn met die kaart vaak enkele maanden verzekerd zijn. Indien DVDoutlet de DVD's niet levert kun je de de creditcard betaling gewoon terugdraaien via de creditcardmaatschappij.
Ik heb geen negatieve ervaringen met DVDoutlet.
Met groet, Friso
-
Oct 16, 2005 om 16:12afsluitprobleem
Beste,
Microsoft heeft toegegeven dat Windows ME een serieus probleem heeft met afsluiten. Dit kan liggen aan een aantal dingen. Een van de meest voorkomende redenen is een driver of programma dat niet goed door Windows ME kan worden afgesloten.
Microsoft heeft een hele checklist gepubliceerd om dit probleem mogelijk op te lossen. Deze is te vinden op:
http://support.microsoft.com/kb/273746/nl
Indien je nog vragen hebt, dan hoor ik dat wel.
Met groet! Friso
-
Oct 16, 2005 om 16:05Garantie
Beste,
De lange wachtrij is een veelvoorkomend probleem bij Packard Bell. Ik zou dan ook altijd aanraden om de andere supportkanalen van Packard Bell (zoals bijvoorbeeld de website en e-mail support) te gebruiken. Deze kosten niets.
Zoals ik het hierboven lees heeft u nooit officieel aangegeven de garantie te willen verlengen met een jaar. Packard Bell heeft hier ook niet klantvriendelijk gehandeld door uw mail niet te beantwoorden, maar in feite hebben ze gelijk als ze zeggen dat u geen garantie meer heeft op uw laptop.
Wat betreft het probleem met het beeld: welke software hebben ze u aangesmeerd die 60 euro moet kosten en waardoor het beeld het ineens weer doet?
Ik zou u aanraden het volgende te doen: stuur een brief naar Packard Bell, waarin u het hele verhaal uitlegt. Zeg dat u van plan was garantie te verlengen, maar dat u eerst antwoord op uw mail had willen hebben. Meld ook dat u het betreurt dat alles zo moet lopen en dat u hoopt dat Packard Bell een uitzondering kan maken en alsnog uw probleem wil oplossen.
Een laptop is belastingtechnisch gezien na drie jaar afgeschreven. Een consument moet ervanuit kunnen gaan dat een laptop het langer dan een jaar doet en u zou op basis van dit recht kunnen proberen de laptop toch gerepareerd te krijgen. Ik heb eenzelfde probleem met Dell gehad (harde schijf kapot) en heb zeer veel moeite moeten doen om een nieuwe harde schijf te krijgen.
Met groet, Friso
-
Oct 16, 2005 om 15:38van abonnement naar prepaid
Beste Frank,
Veel providers hanteren een systeem waarin ze de abonnementskosten per maand incasseren. Op het moment dat er dan opgezegd wordt, wordt toch nog de maand geincasseerd, waarna er weer een creditering van de periode 10-10 - 26-10 plaatsvindt.
Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je een jaarabonnement had van 26-10-04 tot 26-10-05. Het is dan niet mogelijk om het abonnement per 10-10 stop te zetten.
Met groet, Friso