Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: mariandelvisser@cs.com
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 5, 2019 om 12:31Iemand beeindigd energieab, en sluit elders contract af op mijn adresJa, dat kan. Ik heb het meegemaakt en zat ook nog aan een boete clausule vast. Ze vragen je niet om BSN nummer. Iemand kan verkeerde gegevens ingevoerd hebben. Ze zijn wel uw bankrekeningnummer nodig, dus ooit zouden ze u moeten berichten. Meestal is bedenktijd 14 dagen, binnen deze tijd zou de energieleverancier contact met u op moeten nemen. Ook behoort u dan uw meterstanden door te geven. Helaas, is in Nederland niet alles waterdicht en fouten worden gemaakt. Ik heb geschillencommissie, consumentenbond, consuwijzer, radar, netwerkbeheerder ingelicht, voor mij zat niets anders op dan een rechtzaak. Trouwens dit was ook Energie-Direct!!
-
Aug 19, 2018 om 15:56Kan Eneco jouw contract opzeggen zonder toestemmingKlopt, ik heb hetzelfde meegemaakt. En een boete gekregen i.v.m. contractbreuk. Na veel gesteggel over en weer ben ik bij eneco gebleven, maar wel met een duurder contract. Omdat ik op deze manier mijn boete niet hoefde te betalen. Enerzijds ben ik blij dat een ander dit ook mee maakt. Misschien dat hier eens wat aan gedaan kan worden. Ik heb zelfs geschillencommissie, Essent en consumentenbond ingelicht. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd. En dit is nog niet alles, sommige energiemaatschappijen zijn niet eerlijk. Ik heb heel wat brieven en telefoontjes gepleegd, kwam niet verder dan de callcenter. Een crime in ons maatschappij. Op de één of andere manier is er geen controle op de energiemaatschappijen en de klant is de dupe. Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik het juridisch heb opgepakt, dit ging uit de klauwen lopen het bedrag is te klein om een procedure te starten. Graag zie ik een strenger toezicht op de energiemaatschappij, hoe ze met hun klanten omgaan omtrent de boetes.