Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: mb75
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 14, 2015 om 12:39Originele verpakking bij retour beschadigd product[quote=reflecs schreef op dinsdag 14 apr 2015, 11:03]Wat betreft de kosten voor de originele verpakking:
....Ook wordt vaak gezegd dat producten alleen ongeopend of in de originele verpakking mogen worden geretourneerd. Ook dat is niet toegestaan, tenzij er sprake is van een verzegeling bij makkelijk te kopiëren spullen zoals software en cd’s. Een zo oorspronkelijk mogelijke staat van het product en onbeschadigd mag uiteraard wel verlangd worden...
Uit: https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgemaakte-fouten-webwinkeliers-deel-4-het-herroepingsrecht/
En waarom kosten rekenen voor een originele verpakking van een defect product?
Ik denk ook dat het bovenstaande klopt, maar geldt dit nog wel op dit moment? Mijn vraag is dus vooral bedoeld om te weten te komen of ze wettelijk mogen eisen dat het om de originele verpakking gaat terwijl het product pas later dan bij ontvangst kapot ging. -
Apr 14, 2015 om 11:31Originele verpakking bij retour beschadigd productIk was inderdaad ook op deze site beland en had dit gelezen. Het bedrijf mailt echter dat ze het wettelijk wel mogen eisen (en geven mij in een aantal andere dingen die ik als wettelijk benoemde wel gelijk). Ik vond het niet duidelijk of deze regelgeving nog wel geldt op dit moment of dat het om oude regels gaat............... Zij mailen namelijk het volgende:
Dat u een deugdelijk product dient te krijgen is dan ook een feit. Dat u kiest voor retourneren van een artikel binnen de gestelde wettelijk bepaalde 14 kalenderdagen is geen probleem.
Wij betalen dan zelfs de retour kosten. Zie hiervoor rma.bralex.nl en kies voor retourneren defect artikel.
Wel mogen wij eisen dat u een artikel incl. alle toebehoren met daarbij de originele verpakking retourneert indien u kiest voor retourneren.
Dit doen wij omdat wij een artikel dan kunnen reclameren bij een leverancier. Dit laatste is niet goed gegaan en daarvoor rekenen wij de kosten en dat mag wettelijk gezien.
We hebben de volgende opties.
1. We kunnen dit oplossen door de verzendkosten te verrekenen met de kosten die wij maken voor het reclameren. U krijgt dan dus geen verzendkosten terug.
2. We kunnen uw artikel natuurlijk ook nog steeds vervangen voor een nieuwe. Kosteloos. -
Apr 14, 2015 om 10:27Originele verpakking bij retour beschadigd productZij willen wel het geld teruggeven, maar dan moet ik 8 euro verpakkingskosten betalen, omdat het niet in de originele doos zat. Na een aantal keren normaal gebruik ging de kan scheuren. Ik had de doos al weggegooid, aangezien het in eerste instantie gewoon allemaal werkte. Mijn vraag is dus vooral bedoeld om te weten te komen of ze wettelijk mogen eisen dat het om de originele verpakking gaat terwijl het product pas later dan bij ontvangst kapot ging.