Antwoorden gegeven door: megaman
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 18, 2006 om 17:21netwerkgegevensTip, zorg dat je IP-adres statisch wordt en er niet steeds een ander adres wordt aangewezen.
Voor XP: Ga naar configuratiescherm / netwerk en internetverbindingen / netwerkverbindingen.
Klik rechts op je icoon van LAN-verbinding en op -eigenschappen-. klik
bij -algemeen- de regel -internetprotocol TCP/IP- een keer aan en klik
op -eigenschappen-.
Klik het rondje bij -automatisch een IP adres laten toewijzen- uit en -het volgende IP adres gebruiken- aan. Vul zorgvuldig de gegevens in die je uit IPconfig (via start/uitvoeren/cmd) hebt overgenomen.
Klik ook het rondje bij -de volgende DNS serveradressen gebruiken- aan.
Vul in de regel -voorkeurs dns server- hetzelfde in als bij de regel
-standard gateway- Mocht er in je IPconfig een tweede dns worden
aangegeven vul die dan in op de tweede regel. Zo niet laat deze dan
leeg.
Je router zal voortaan alleen nog maar dit vaste IP-adres gaan
gebruiken/toewijzen.
-
Nov 25, 2006 om 01:09ThuisnetwerkIk dacht dat juist dat hetgeen vermeld staat bij de standaard gateway en/of DNS server het adres is voor de router. Het ip-adres is toegewezen aan de computer.
-
Nov 13, 2006 om 00:25opzeggingBen het met Deejaytazz eens. Casema zegt alleen toe dat ze regelen dat je telefoonnummer van KPN hetzelfde blijft en wordt aangepast aan casema-kabel. Daar hoef je niets aan te doen.
Het opzeggen bij je oude provider is een actie die je altijd zelf moet doen en waarbij je rekening moet houden met een opzegtermijn. Doe je dat niet zit je er vaak weer een jaar aan vast of dien je de rit uit te zitten tot je jaarcontract is afgelopen. Bij Planet moest ik uiterlijk drie maanden voor het beeindigen van het jaarcontract opzeggen. Let dus altijd op hoe lang je nog te gaan hebt bij je oude provider en pas de overstap naar de nieuwe provider daar op aan. Het kan je geld schelen.
Ik wil niet beweren dat bij casema alles vlekkeloos verloopt, maar het niet ontvangen van een installatiepakket kan volgens mij gewoon worden opgelost via de inmiddels beter geworden klantenservice.
Al met al ben ik gewoon tevreden met casema, zowel qua service als voor de kwaliteit van internet en telefoon.
-
Oct 31, 2005 om 21:01compleet pakket
Ik ben op 05 oktober overgegaan naar casema voor internet, digitale telefoon en digitale TV (gratis decoder als je het hele pakket in één keer neemt.)
Tot nu toe ben ik uitermate tevreden, alles werkt naar behoren. Monteur kwam op de afgesproken tijd en heeft alles gratis geinstalleerd. Internet is snel, telefoon is goed/normaal en digitale TV is haarscherp met vele mogelijkheden en snufjes. Ook prijstechnisch ben ik tevreden.
Casema verontschuldigt zich voor een paar kinderziektes in hun nieuwe klantensysteem en heeft daarom het normale telefoontarief voor de klantenservice aangepast naar lokaal tarief (1 eurocent p.m. als je met een vast toestel belt.) Ik heb nu twee keer gebeld met een vraag over mijn TV abonnement en had binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn welke mij erg netjes te woord heeft gestaan en goed geholpen.
-
Oct 31, 2005 om 20:53CasemaDeze week 2x met casema gebeld met een vraag over digitale TV. beide keren binnen 5 minuten een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn. Het is dus maar hoe je het bekijkt.
-
Oct 11, 2005 om 00:34Bill Gates deelt uit?!Dit soort mails zijn zgn HOAX-virussen. Geen echt virus, maar de mail op zich is het "virus". De bedenker heeft de bedoeling om zijn/haar mail de hele wereld over te sturen. Dat is hun 'kick' Vaak circuleren ze in meerdere talen. Ik ken HOAX-mails die al jaren rondzwerven zoals het zieleige jongetje in Zuid-Amerika dat moet worden geopereerd en waarbij iedere doorgezonden mail zogenaamd één dollarcent oplevert. Ook zo'n bekende is een nep viruswaarschuwing over een bestandje (met een icoontje van een beertje) waarbij iedereen wordt verzocht om het te verwijderen. Echter komt dit bestandje in iedere PC voor en is het nodig voor java op het internet. Naast het verspreiden is het dus ook een 'kick' om op deze wijze PC's te beschadigen. Een beetje anti-virus leverancier heeft op hun site een lijst staan met de bekende HOAX-virussen.
-
Oct 11, 2005 om 00:19scarletMijn dochter had ook problemen met Scarlet en is ten rade gegaan bij de consumentenbond. het blijkt dat zij klachten over Scarlet verzamelen en jou kunnen voorzien van tips en ondersteuning. er zijn ook plannen om Scarlet collectief aan te pakken.
-
Oct 11, 2005 om 00:15Facturen versturen bestaat dat niet meer!
Als je uitgaat van kabelinternet heeft een provider als Casema en UPC in bepaalde gebieden van Nederland een zware positie. verder heeft casema geen monopolie positie en kun je naar iedere provider toe. Ook deze providers zijn gewikkeld in een heftige concurrentiestrijd op de markt en allemaal proberen ze zoveel mogelijk klanten aan zich te binden. Casema is hierin geen uitzondering.
Ik heb ook internet, telefoon en digitale TV van Casema en ben over het algemeen gewoon tevreden. Iedere provider heeft zijn zwakke kanten. Casema heeft in korte tijd zoveel aanmeldingen gekregen (door een aantrekkelijke actie) waardoor de helpdesk slecht te bereiken was. Om deze reden hebben zij de normale kosten van €0,10 p/m nu tijdelijk gewijzigd in lokaal tarief. Dit is toch ook service? Oké, ik geef toe dat het mooier zou zijn als een helpdesk altijd te bereiken is onder lokaal tarief. mijn dochter heeft Scarlet en dat is pas echt een ramp. Een gemiddelde poging om die helpdesk te bereiken kost haar ca. €10,00 per keer.
-
Oct 10, 2005 om 23:54ik wil van kpn af, maar kan dit???Ik weet niet waar je woont en of je bij jou de beschikking hebt over breedband internet via de kabel. Ik ben recentelijk overgestapt van ADSL naar Casema internet via de kabel en dat bevalt uitstekend. Goede snelheid en vooral geen KPN meer nodig. Casema regelt zelfs het opzeggen bij KPN. Ik heb ook digitale telefonie via de kabel genomen (met behoud van eigen nummer) en ik ben nu dus zelfs op dat gebied van de KPN af.
-
Sep 3, 2005 om 14:00ISDN ook bij andere aanbieders?
Ik ben overgegaan van Planet naar casema (kabel). Ook de telefoon via de kabel en je kunt bij Casema 2 telefoonlijnen gebruiken. Eén krijg je er standaard toegewezen (met behoud van eigen nummer) en de andere kun je eenvoudig aanvragen. Op het modem zitten ook 2 aansluitingen voor de telefoon.
Let op!! Vanwege de lopende aanbieding bij Casema is het momenteel razenddruk bij de helpdesk (wel tegen lokaal tarief.)