Antwoorden gegeven door: miekertje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 7, 2019 om 17:55Te weinig aangeslagen door cassiere, winkel belt me opJa, dat is nou jammer. Als u niet geregistreerd had gestaan als klant, waren ze er nooit achtergekomen. Moet de caissiere in kwestie zelf bijbetalen? Moddervette pech, zeg. U had ermee weg kunnen komen. Moet ze maar opletten. Je bent wel met geld bezig. Nu moet u naar de winkel en het restant bijbetalen, dat is logisch.
-
May 7, 2018 om 19:24Mag een juwelier een reparatie vasthouden als je geen reparatiebon hebt gekregen.....maar dan vind ik het nog vreemd. Hoe zou je dan een gerepareerd eigendom terug kunnen krijgen in een voorkomend geval? Iemand ried me al aan om van tevoren even een foto te maken van het te repareren object. (ik moet er nog een groeibriljantje laten nakijken) Ook geen slecht idee. Maar of dat dan helpen zal? Ik kon door dat pasje waar het serienummer op staat dat in het horloge gegraveerd is toch ook aantonen dat het apparaatje van mij is?
-
Oct 30, 2017 om 10:40Hoe kom ik af van geadresseerde post van de Postcodeloterij?
Mij valt op dat er geen grote prijzen vallen bij huurwoningen, zéker geen flats. Daar worden alleen "zoethoudertjes" heen gestuurd, zoals een bloemenbon, doosje stroopwafels, ijsbonnen, enz. Of een heel klein geldprijsje. Met een beetje geluk een heuse fiets. Men is niet van plan daar een grote prijs te laten vallen. Kijk maar op tv. Het zijn altijd mensen met een groot mooi huis, eigen bezit, vermoed ik. Die hebben Het Geld allemaal al.
De loten kosten echter wel 14 maal 13 euro, dat tikt aardig aan. Zeker voor een uitkeringsgerechtigde, die dus negen van de tien keer in een sociale huurwoning woont. Geraden, zoals ik dus. (en juist die kan het geld goed gebruiken) Opgezegd. Maar die geadresseerde post blijf je krijgen. Ik voel niet de behoefte daar actie tegen te ondernemen, hoor. Huppekee, in de oudpapierbak. Over twee weken wordt die weer geledigd. Ziezo, dat is dat. -
Feb 6, 2017 om 18:11Kvk persoonsgegevens zijn niet beveiligd? Nuon verkoper aan de deur met mijn gegevens!d.d. 1 februari 2017 zoemde mijn intercom. Een damesstem beneden zei: "Ik ben van gas en licht." Ik vroeg van welk bedrijf.
Ik ben zelf bij Eneco en merkte niets van eventuele problemen; waarom kwam er nu iemand aan de deur? De dame antwoordde niet maar herhaalde dat ze van Gas en Licht was. Zweef dan maar naar boven, dacht ik daarom. Ik was verbaasd.
Voor mij verscheen toch iemand van vlees en bloed, ik dacht al.
Ze meldde dat ik het juiste tarief niet betaalde. Ik zag al de naam Nuon op haar tablet staan en zei dat ik geen contract bij Nuon heb.
"Ja, dat weet ik" zei het pedante dametje en tikte opnieuw met een gemanicuurde glitternagel op de tablet. Nogmaals herhaalde ik dat ik geen contract bij haar bedrijf heb. "Ja, maar u betaalt het juiste tarief niet" herhaalde ze koppig.
"Weet u dan wat Het Juiste tarief is?" vroeg ik. "Dat lijkt me sterk. Mevrouw, ik ga weer verder, er is iemand in mijn huis bezig, ik heb helaas geen tijd. Prettige middag verder. Een lelijke frons op het gezicht van de overigens mooie dame was mijn beloning.
Ik hoorde van mijn vriend dat men bij Nuon afgerekend schijnt te worden op het aantal contracten dat men af probeert af te sluiten. Vandaar die lelijke blik die ik toegeworpen kreeg.
Ik heb ook al eens een "heer" aan de deur gehad, die cynische opmerkingen maakte omdat ik niet snel genoeg opendeed. Deze agressieve manier van verkopen staat me geheel niet aan. En waarom komen ze aan de deur? Omdat ze door het Bel-me-niet-register worden geweigerd.
Hondsbrutaal en een onsympathieke manier van doen.