Antwoorden gegeven door: mkampstra
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 25, 2006 om 20:06Xado, echt of niet echt?
Als een keramische laag in de putjes van de cilinderwand wordt afgezet betekent dat dat ook de hoongroeven worden opgevuld. De hoongroeven zijn JUIST bedoeld om te zorgen dat er smering is tussen zuiger en cilinderwand. Helaas een negatieve invloed op de lange duur dus. Mogelijk dat een iets dikkere olie ook je olieverbruik tegengaat. Omdat met nieuwe/andere olie het inloopproces opnieuw begint en dus ook de hoongroeven een andere structuur krijgen.
Gebruik bij je oudere auto geen 10W40 zoals tegenwoordig standaard is in universeel garages maar maak gebruik van het wat oudere 15W40. |Let op! neem wel Echte olie van bv Shell, BP, Esso ed... en niet van de Aldi of de Gamma. Deze oliën voldoen wel aan de Europese normen maar missen de extra additieven die de olie echt goed maken.
-
Aug 16, 2004 om 19:57Slechte benzine
Om wat voor opel corsa gaat t? wat voor motor? Bouwjaar.
Mogelijk kun je de injectoren supersonisch laten reinigen. Normaal gesproken is de Shell benzine van goede kwaliteit. Maar heb je getankt bij een kleine stads tankstation of een grote snelweg tankstation?
Is het brandstoffilter nog goed?? Het probleem van de huidige benzine is dat er geen lood meer in zit. Er is niet genoeg smering voor de injector. Je kan ook bij een volle tank een litertje diesel gooien voor de smering!
-
Apr 20, 2004 om 20:49Moeten wij betalen voor een reparatie die niets heeft geholpen?
Als het piepen van de voorremmen komt en het is niet opgelost met nieuwe remblokken. Dan is mijn vraag WAAR heeft u het laten repareren. (bij een fastfitter als Kwikfit of bij een echte garage/dealer). Fastfitters gebruiken vaker verkeerde blokken.
Wanneer echt de goede blokken zijn gebruikt kijk dan eens of er geen beschermplaat aan de achterkant van de rem tegen de schijf aanloopt of dat de remschijf zelf "verbrand" is. Die zie je aan blauwe vlekken in het oppervlak.
Vertel volgende keer iets meer over wanneer je het piepen hoort en wanneer niet. Welk merk en type het is. En waar je het hebt laten repareren (Soort bedrijf Fastfitter, merkloze garage of dealer)
-
Apr 16, 2004 om 13:13richtingaanwijzerNa zo'n reparatie neem ik aan dat de dealer er ook even mee gaat rijden om te kijken of ie t doet. Nu moeten werken of echt werken is een verschil. Als ik t zo hoor licht het aan de schakelaar. Nieuwe kapotte schakelaren bestaan ook t blijft een massa product. Laat de dealer er nu als een professional naar kijken en laat u niet wegsturen met Nu zou hij het moeten doen. Nee hij doet t of hij doet t niet. En alleen bij de eerste keuze kunt u tevreden zijn.
-
Apr 16, 2004 om 13:08Xado, echt of niet echt?Er zijn meer van dit soort middeltje op de markt. Ik noem t monteurs uit blik en fles. Ik geloof er zelf niet in. Iets wat kapot is kun je niet met een drankje herstellen. Echter geloof ik wel in bepaalde middeltjes om beschadiging te VOORKOMEN. Zoals injector reinigers en dat soort middelen. T moet geen gewoonte worden maar bv mensen die goedekope benzine tanken bij een witte pomp en problemen krijgen zijn daarmee geholpen.
Maar of een middeltje een cilinder kan herstellen?? Ik betwijfel het ten zeerste. Het is afwachten van de testen. -
Apr 16, 2004 om 13:06gezaktDat ligt aan het CBR. ze kunnen maar een bepaald aantal examens doen per maand. Dat heet capaciteit. Ten tweede ligt het aan je rijschool. Hebben ze meteen een nieuw examen aangevraagd? Een voordeel van grotere rijscholen is dat ze examens inkopen. Dus wanneer ze nog een examen plaats over hebben kun je daarin. Kopen ze niets in dan zijn ze afhankelijk van CBR met een gem wachttijd van 2 tot 4 maanden
-
Apr 16, 2004 om 13:04garantieIk denk dat je er goed van af bent gekomen.
Je garantie is verlopen en je krijgt een probleem. Dus kosten zijn voor je eigen. Deze garage heeft blijkbaar zelfs de moete genomen om m echt goed schoon te maken. 72 Euro dus toch een uurtje werk. Veel garage zouden ff lekker met de spuitbus aan de gang en binnen 5 minuten zijn ze klaar. Wat heb je nu liever. En nee kraken en piepjes zijn niet altijd bij een beurt te horen of te zien. Deze verschijnselen zijn vaak voor monteurs de meest lastige opdrachten. -
Apr 16, 2004 om 13:04zoveel verschil in keuringskosten,zijn de klanten misleidDit antwoord gaat u niet leuk vinden.
Een APK keuring is een MOMENTopname. Ik ben van mening dat de garage juist gehandeld heeft omdat,
Jij laat je auto keuren a 51 Euro. En hij wordt op bepaalde punten afgekeurd. U geeft aan dat je deze elders laat repareren. OK zegt de garage en deze zal m afmelden bij de RDW alszijnde AFGEKEURD. U komt terug met de punten gerepareerd voor herkeuring. Maar u heeft ook nog gereden met het voertuig, er kunnen weer onderdelen kapot zijn gegaan, in t ergste geval kunt u de boel hebben bedondert (ik beschuldig u niet maar die gevallen zijn er). De garage is slim en keurt de auto weer in zijn geheel van voor tot achter. Dit kost de garage weer tijd en dus geld. Kosten opnieuw een keuring. Had u echter de auto bij dezelfde garage laten staan dan heeft de keurmeester de controle over de auto en wordt de auto Goedgekeurd na reparatie. In dit geval heeft de monteur het juiste gedaan om zichzelf met een eventuele steekproef niet tegen het hoofd te stoten. Ik hoop voor u dat de reparatie elders meer als 51 Euro goedkoper was -
Apr 16, 2004 om 12:54wa+Wat bedoel je met 40 dagen wachten op een RDW keuring. Is dat een typegoedkeuring of een APK keuring? Hoe komt dat je kenteken is ingevorderd??
-
Apr 16, 2004 om 12:53Distributieriem vervangen?Dat had eigenlijk besproken moeten worden in het koop contract. Staat er niets in over vervangen van de riem dan is deze voor jullie eigen kosten. Maar bij een escort kost dat niet zoveel. Wanneer hij breekt wel!! Dus gewoon vervangen en je kan er weer 80000 km of 5 jaar tegen aan!! Gewoon zien als slijtage onderdeel.