Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: mokassa
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 19, 2023 om 19:02Bol.com lost niets op
Stuur een mail naar de afdeling special care van DHL, mogelijk kan men u daar helpen. Ik heb ook weleens een pakket gehad waarmee DHL niet kwam opdagen en dat ik niet op kon halen. Na tussenkomst van die afdeling werd het pakket toen opnieuw langsgebracht.
Ik mag vast het mailadres hier niet schrijven, maar als u special care en DHL (com) aan elkaar plakt komt u bij de afdeling terecht.
-
May 5, 2021 om 13:07Retour pakket naar Brandfield.nl zoek. Wie is verantwoordelijk?Ik zou even bij Thuiswinkel nagaan of dit conform hun voorwaarden is.
-
Oct 24, 2016 om 14:52Waarom dwingen om slimme meter te plaatsenTer informatie: als u gebruik maakt van dag- en nachtstroomtarieven is aanvaarden van een slimme meter helaas de enige optie. Op termijn schaft Stedin namelijk de puls af die bij het omschakelen van tariefsoort naar de 'oude' meters wordt gezonden. Alleen slimme meters schakelen dan nog om.
-
Oct 24, 2014 om 13:31toeslagen terugbetalen 2 jaarDe belastingdienst mag tot vijf jaar na afloop van het betreffende kalenderjaar geld terugvorderen. Aangezien kennelijk het inkomen van uw inwonende zoon (mede) debet is aan de terugvorderingen kunt u (een deel van) de terugvorderingen op hem verhalen.
-
Mar 20, 2013 om 10:35onterechte berekeningIk krijg steeds meer het idee dat er tandartsen zijn die sinds het afschaffen van de tarieven van 2012 totaal losgeslagen zijn. Mijn eigen tandarts is er helaas ook zo eentje.
Afspraak één dit jaar: ik kom voor de halfjaarlijkse controle en voor een uitgevallen vulling. De controle wordt uitgevoerd, de vulling wordt uitgesteld naar de volgende afspraak (terwijl ik uitdrukkelijk daarvoor kwam) en er wordt ongevraagd een gebitsreiniging uitgevoerd. Ik heb tandartsangst dus ik houd altijd scherp in de gaten hoelang ik binnen ben. Controle plus gebitsreiniging plus bespreken volgende afspraak: zes hele minuten. In rekening gebracht: naast de periodieke controle driemaal vijf minuten gebitsreiniging. Toch knap dat je driemaal vijf minuten in minder dan zes minuten kunt persen.
Afspraak twee: eindelijk de uitgevallen vulling aangepakt. Vulling zat er pas een paar maanden in, door deze tandarts zelf aangebracht. Slechte zaak als die er dan al zo snel uit komt vallen, m.i. is hij dan niet goed geplaatst. Tot mijn grote opluchting wordt er niet geboord, er wordt ontsmet, gevuld en gepolijst, ik sta met een paar minuten weer buiten. In rekening gebracht: onder meer boorwerkzaamheden. Op mijn protest laat de praktijkmanager onder meer weten dat ik dan wel niet gemerkt zal hebben dat er geboord is. Ja vást! Het is niet alsof mijn tandarts met lasers werkt, die heeft nog gewoon zo'n boor die je door merg en been gaat. En dat zou mij, met mijn tandartsangst dan volledig ontgaan zijn. Hoe diep kun je zinken om valse facturatie recht te praten?
Het moge duidelijk zijn dat ik aan het uitkijken ben naar een andere tandarts. -
Jun 22, 2012 om 12:14na 3 jaar toeslag terug betalen ?De belastingdienst mag tot vijf jaar na afloop van het toeslagjaar terugvorderen. Ze zijn dus in de verste verten niet te laat, ze hadden zelfs nog een paar jaar de tijd.
De peildatum voor de toeslagen is de eerste van de maand, bij verhuizing is het dus zaak om te zorgen dat vóór de eerste van de maand de registratie in de GBA geregeld is. Ik ben zelf ooit op de 29e verhuisd, heb de huurtoeslag per de eerste van de volgende maand om laten zetten en heb vanzelfsprekend, ook al huurde ik mijn oude huis nog enkele dagen in de nieuwe maand (je moet het immers toch allemaal leeghalen en schoon opleveren) gezorgd dat de GBA-registratie overeenstemde met de verhuisdatum/datum omzetting huurtoeslag. Je kunt maar voor één woning tegelijk huurtoeslag krijgen en voor de andere woning betaal je dan het volle pond. Nogal krom, want als de toeslagontvanger het volle pond op kon brengen, had hij geen toeslag nodig, maar ja...
Als de huur van de nieuwe woning hoger ligt dan de huur van de oude woning verdient het daarom aanbeveling om de huurtoeslag per eerstvolgende eerste van de maand al om te laten zetten, dat scheelt geld. Je kunt beter van een lagere huur het volle pond betalen dan van een hogere.
Als je gedurende die zes dagen dat je GBA-inschrijving niet in orde was nog ingeschreven stond in de GBA op je oude adres én daar een lopende huurtoeslagbeschikking had, kan je wellicht alsnog voor de betreffende maand huurtoeslag ontvangen voor de oude woning. Mocht dat het geval zijn, dan kan dit verrekend worden met de terug te betalen maand huurtoeslag voor je nieuwe woning.
Het is uiteraard erg vervelend voor u, maar de inschrijving in de GBA is in beginsel de eigen verantwoordelijkheid van de burger. In veel gemeentes draagt de woningbouwcorporatie overigens zorg voor de GBA-registratie van de huurders, dan kun je daar als burger zelf niets meer aan doen, al zou je het proberen. Maar als uw verhuurder (oud of nieuw) geen zorg droeg voor de GBA-registratie dan kunt u daar in ieder geval niet terecht met de klacht. -
Jun 14, 2012 om 15:16AH mobiel servicedesk is niet bemandVia Twitter klagen levert bij AH meestal snelle reacties op. In eerste instantie zullen ze waarschijnlijk proberen het bos in te sturen, maar een beetje aandringen kan heel effectief zijn. Of het ook bij AH Mobiel werkt, weet ik niet, maar het valt te proberen. Succes.
-
Mar 28, 2012 om 13:52Huurtoeslag terugbetalen vanwegen vergeten toevoegingDe Belastingdienst kan tot vijf jaar na afloop van het betreffende toeslagjaar de toeslag terugvorderen, óók voor jaren waarvoor inmiddels al een 'definitieve beschikking' is ontvangen. In de praktijk blijkt zo'n definitieve beschikking niet zo definitief.
Als de registratie in de GBA niet klopt, schat ik je kansen niet hoog in. Het Juridisch Loket of een advocaat raadplegen lijkt me niet overbodig. De belastingdienst is partij en stelt zeker jouw belang niet voorop.
Ik zou zelf de zaken met de belastingdienst schriftelijk afdoen, de ambtenaren daar lijden namelijk nogal eens aan geheugenverlies voor wat betreft zaken die mondeling (belastingtelefoon of in persoon) worden (toe)gezegd. Zij roepen dan dat ze iets nooit hebben gezegd en jij zit met de gebakken peren. -
Mar 22, 2012 om 13:05bouw meer huurwoningen door corporaties ivm verkoop oude[quote=jorisw schreef op zaterdag 17 mrt 2012, 14:49]Eigen woning bezit stimuleren is nog steeds een goed plan. Het is ondertussen wel bewezen dat mensen zuiniger zijn op een eigen woning dan op een huurwoning. Ik ken bij in de stad voldoende voorbeelden die aantonen dat de wijken er zichtbaar op vooruit zijn gegaan sinds de huizen verkocht zijn aan de huurders.
Och, ik ken zelf alleen maar voorbeelden waar de boel er alleen maar hard hollend op achteruit ging zodra er huurwoningen verkocht werden. Waar huurders langdurig in de wijk bleven wonen en er dus een groot belang bij hadden om de boel netjes te houden, kochten de kopers alleen maan een doorgangswoning voor een paar jaar, waarbij ze zich niets aantrekken van omgeving en medebewoners. Een paar kopers in een complex en je woont ineens in een achterbuurt. -
Dec 15, 2011 om 12:05tandartstarieven versus vergoeding zorgverzekeraarsIk ben verzekerd bij DSW en was tot voor kort een zeer tevreden klant, maar nu vertoont DSW ook ineens de foute mentaliteit van zorgverzekeraars. Klanten krijgen per 1 januari 2012 alleen nog maar volledige vergoeding van (bepaalde) tandartskosten bij gecontracteerde tandartsen. Maar welke tandartsen gecontracteerd zijn mag je niet weten van DSW, hoe vaak je ook om een lijst vraagt, je wordt steeds met een kluitje het riet in gestuurd, je bekijkt het maar als verzekerde. ZIJ stellen een regel in en de klant moet het maar uitzoeken, waarbij je vooral niet hoeft te denken dat DSW enige informatie verstrekt, hoe essentieel deze informatie ook is.