Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: monicab
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 6, 2010 om 08:14dierenartsen en tarievenBeste Gerland,
Weliswaar probeer je te helpen maar dat gebeurt op een dusdanig negatieve en cynische manier dat iemand die in zak en as zit daar niet mee geholpen is. Klaarblijkelijk ben jij iemand die alles goed op een rijtje heeft. In onze samenleving is niet iedereen zo goed voorbereid en rationeel. Daarom zou jouw antwoord aan mij ook toepasbaar kunnen zijn op je eigen situatie. Begrip en compassie is een aardige eigenschap die helaas niet meer iedereen in onze samenleving bezit. Misschien is het wel daarom dat de samenleving zo geindividualiseerd is. Met begrip begint een aardige samenleving waarin iedereen voor elkaar zorgt. Bedankt voor je hulp. -
May 6, 2010 om 08:02dierenartsen en tarievenBeste Birdies en Tdehond,
Bedankt voor jullie bruikbare tips. Ik heb een dure les geleerd alert te zijn en me niet te laten overbluffen door de dierenarts. Het is waarschijnlijk een deel van mij om te vertrouwen op een ander terwijl de ander misschien wel een heel ander perspectief en referentiekader heeft als ik. Als je altijd genoeg in je portemonnaie hebt hoe kun je je dan inleven in de andere kant van het spectrum? Ik zal dus meer op mijn hoede moeten zijn. En eerst bedenktijd moeten vragen. Dank nogmaals voor het begrip ook. -
May 5, 2010 om 16:07dierenartsen en tarievenDank je wel Birdies,
Ik weet niet waarom ik niet naar de prijs vroeg maar ik heb er wel last van. Misschien omdat ik als vrouw al niet zo assertief ben. Misschien omdat ik me schuldig voelde dat mijn hond wellicht ziek was door mijn toedoen (niet goed genoeg voor haar gezorgd heb). Ook die dingen spelen een rol bij het niet assertief genoeg zijn om op dat moment te reageren. Gelukkig begrijp jij het wel. Ik wil hiermee niet mijn geld terughalen, ik wil alleen dat er iets veranderd. Ik ben denk ik niet de enige die dit overkomt. En als je dan niemand hebt om op terug te vallen waar haal je je geld dan vandaan? Zorgen we met zijn allen er op deze manier voor dat bepaalde groepen mensen die niet voldoende geld hebben om behandelingen (voor zichzelf, of gezinsleden of dieren) naar andere middelen gaan grijpen om uit de problemen te komen? Niet iedereen is ad rem, zeker niet altijd en als je dan ook nog geldproblemen hebt en daar is geen aandacht voor, wat let een mens dan om in het nauw gebracht rare sprongen te maken? -
May 5, 2010 om 16:02dierenartsen en tarievenBeste Gerland,
Fijn dat je zoveel begrip voor andere mensen hebt. Sufferds zijn losers en het is hun eigen schuld dat ze problemen hebben.
Dank je wel. -
May 5, 2010 om 16:00dierenartsen en tarievenIk ben dus dom geweest en dus ben ik als enige consument zelf de klos. In alls zaken die bij Kassa aan de orde komen is de consument in sommige gevallen ook in gebreke gebleven. Dat laat onverlet dat de ondernemer ook een plicht heeft om iemand te informeren. Het is te makkelijk om te stellen dat ik als enige een plicht heeft om te vragen. Ik was overbluft en ging akkoord. Toch had de dierenarts mij erop moeten attenderen dat de verrichting 80 euro zou kosten. Ik ben niet gewend aan het fenomeen bloedonderzoeken en ik wist niet dat de kosten in een paar jaar tijd zo omhoog waren gegaan. Ik houd me daar niet mee bezig. Op dat moment hield ik me bezig met mijn hond. Ik vind het zo jammer dat niemand van diegenen die online zijn mijn perspectief kunnen begrijpen en ook niet begrijpen dat de arts een plicht heeft om te informeren, zo goed mogelijk. Maar ik denk dat het me niet lukt jullie te overtuigen.
-
May 5, 2010 om 15:50dierenartsen en tarievenEr is niet met mij afgesproken dat er een bloedonderzoek zou worden gedaan, dat gebeurde tijdens het vaccineren. Ik was niet ad rem genoeg om naar de kosten te vragen. Maar zoals ik hierboven al heb laten weten vind ik dat de dierenarts daar ook een plicht in heeft. Het is te gemakkelijk om te stellen dat een dierenarts haar tarieven niet bekend hoeft te maken. Elke andere ondernemer doet dat toch ook? En waarom zou ze dat niet doen? Waarom kan het niet een gewone - normale - procedure zijn in de omgang met clienten?
Ik begrijp niet dat geen van de mensen die aan deze discussie meedoen begrijpen dat de ondernemer ook een plicht heeft. -
May 5, 2010 om 15:44dierenartsen en tarievenDus alleen ik als consument heeft een plicht om te vragen maar een dierenarts heeft geen enkele verplichting om mij te informeren?
Als u een auto naar de garage brengt dan wilt u toch ook weten - voordat ze gaan repareren - wat de kosten zijn?
Mijn dierenarts heeft misbruik gemaakt van mijn vertrouwen in haar. Ik was voor een vaccinatie naar haar toe gekomen en daarvoor had ik een bedrag op mijn rekening staan. Vervolgens stelt ze een bloedonderzoek voor, ik dacht niet direct aan de kosten maar vermoedde dat een bloedonderzoek niet zo duur zou zijn. Bij een vorige dierenarts kostte mij een onderzoek maar een paar tientjes, geen 80 euro. Blijkbaar zijn degenen die op mijn vraag antwoorden niet zo behoeftig dat zij zich kunnen voorstellen hoe verschrikkelijk het is om geconfronteerd te worden met een dusdanig hoge rekening (meer dan het dubbele van het bedrag dat ik gereserveerd had) en welke consequenties dat heeft.
Klaarblijkelijk ben ik als consument alleen verplicht om iets te doen en degene die een vrij beroep heeft kan alles doen zonder daar tekst en uitleg over te geven. Hebben jullie een vrij beroep of zo? Ik niet, ik moet gewoon naar mijn baas en wachten op mijn salaris. Dat is geen vetpot maar uiteindelijk ben ik dus degene die de enige verplichting heeft om me te verantwoorden en elke ondernemer is vrij mij een arm uit te draaien en daar zijn jullie het allemaal mee eens. Want ik had niet zo onbenullig moeten zijn. Waarom kijken jullie eigenlijk naar Kassa? Daarin komen dit soort onderwerpen ook voor het voetlicht en daar gebeuren ook dingen die consumenten niet hadden kunnen voorzien. Dus dan is het geoorloofd als de consument niet zelf gehandeld heeft? Ik vind dat flauwekul. In een vrije markt moet je ook open zijn over wat je wilt verkopen, hoe kunnen klanten anders bepalen waar ze de beste waar kunnen halen? En bovendien: een vrije markt moet de ondernemers - lees ook vrije beroepsbeoefenaars - uitdagen om de handel voor nog minder dat de gangbare prijs te leveren. Maar klaarblijkelijk denken ondernemers en vrije beroepsbeoefenaars daar anders over. Het is niet gek dat er in sommige branches prijsafspraken worden gemaakt waardoor niemand in de vrije markt hoeft in te leveren maar de uiterste prijs kan verlangen omdat iedereen in hetzelfde schuitje zit en elkaar de hand boven het hoofd houdt. Een consument weet wel beter, die ziet de prijzen stijgen en die kan niet anders dan nog harder te werken en te betalen.. -
May 5, 2010 om 14:53dierenartsen en tarievenMet name het feit dat je als consument niet van tevoren krijgt te horen wat je uiteindelijk kwijt bent, vind ik onrechtmatig. De dierenarts mag er niet zomaar vanuit gaan dat jij dat bedrag kunt betalen. Het is daarom mijns inziens noodzakelijk dat een arts overlegt over het bedrag dat hij of zij in rekening wilt brengen. 80 euro voor een bloedonderzoek vind ik erg kostbaar. Ze zou - net als in een garagebedrijf gebeurt - eerst moeten voorleggen wat de kosten worden. Dan kun je als consument zelf nog bepalen of je dat op dat moment kunt missen. Ik werd nu voor een voldongen feit gesteld. Ik had het bedrag niet en moest dat bij iemand anders lenen. Ook het feit dat ze me geen factuur voor het restantbedrag wilde sturen - anders zou ik 15 euro extra betalen - vind ik onbehoorlijk. Ik ben al geruime tijd klant en dit is de eerste keer dat ik niet kan betalen. 15 euro voor een factuur toesturen vind ik uberhaupt krankzinnig. Uiteraard heeft de arts daar een verklaring voor (neem ik aan) maar zou er in deze tijd van economische malaise niet veel meer rekening met elkaar gehouden worden?