Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: multigrif
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 26, 2014 om 00:16nano technologie in motorolie en brandstofDoor nano tech in smeerolie toe te passen, grijp je ook in in de viscositeit,het geen grote gevolgen kan hebben in om het simpel te stellen het tot multigrade garanderen van de olie. Er is al veel onderzoek resultaat bereikt in deze sector, denk aan het van de half tot volledige synthetische smeerolie door ontwikkelde smeer/(koelendmiddel) Het koelend vermogen belangrijk nut van het smeer middel wordt door ,,buitenstaanders'' enorm onderschat. Onze Kon. Olie zit niet stil.............multigrif....
-
Mar 26, 2014 om 00:04nano technologie in motorolie en brandstofNano tech. wordt in heel veel produkt gebruikt, vaak wordt het althans beweerd. Is alleen met 'n electronen microscoop tezien (contoleren). Het is zeker interessant ,vooral wat betreft de hogere prijs die er door gegenereerd kan interessant. Voor de produktie op hele grote schaal, want daar praten we over, in de kwaliteit die de producent van zijn product moet kunnen garanderen en het prijskaartje wat daar dan aan gaat hangen is voor een consument nog niet interessant. Die grote multinationale olie maatschappij (waar ik jaren aan mee heb gewerkt) die samen werkt met oa. Ferrari in de F1, hebben daar al langer ervaring mee dan wij van dit fenomeen gehoord hebben. ..........................multigrif
-
Mar 25, 2014 om 23:47Brandstof systeem vervuild[quote=wil1955 schreef op zondag 23 mrt 2014, 08:37]De dealer heeft foto's en een beschrijving vanuit de importeur waarbij zij aangeven wat er gebeurt kan zijn.
Het hele verhaal begint eigenlijk al begin januari, toen ging ineens het verstuiverlampje branden en is de auto naar de garage gegaan, in eerste instantie konden ze niets vinden maar na twee weken weer terug toen was er 1 verstuiver defect deze is toen vervangen wat 500 euro kosten. Vervolgens bleef de wagen niet lekker lopen en zijn we 2 weken later terug gegaan na anderhalve week binnen gestaan te hebben kwam men met de 2e verstuiver die defect was ook hierna bleef de auto niet lekker lopen en maakte een behoorlijk lawaai bij het starten of er met een grote voorhamer op de motor geslagen werd. Vervolgens is hij weer terug geweest waarbij ze de 3e verstuiver gewisseld hebben en er zelf al achter kwamen dat de motor nog niet goed was en daarna zijn ze er blijkbaar achter gekomen dat er vervuiling in de pomp en verstuivers zat.
Volgens dealer komt dit door verkeerde brandstof die de pomp aantast en vervolgens het hele systeem aantast. Wij weten 100% zeker dat er nooit benzine getankt is en dealer zei dat dat ook niet hoeft het kan ook aan twee soorten dieselolie liggen. -
Mar 25, 2014 om 22:58Brandstof systeem vervuild[quote=mahadma schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 10:31]door verschillende diesel olieën die elkaar bijten en kan ik dit op iemand verhalen,
Als u bij verschillende stations tankt, is het moeilijk om de schuldige aan te wijzen ......... -
Mar 24, 2014 om 11:07Brandstof systeem vervuild[quote=ron530 schreef op zondag 23 mrt 2014, 09:45]Dieselbrandstof van verschillende merken bijten elkaar niet. In het buitenland wordt wel diesel van summiere kwaliteit verkocht maar dat zal niet aan de orde zijn. Staalgruis/slijpsel in het brandstofsysteem duidt op een defecte brandstofpomp, de dealer heeft in eerste instantie aan symptoom bestrijding gedaan maar de echte oorzaak over het hoofd gezien. M.i. heeft uw dealer u met een defecte pomp weer de weg op gestuurd met als gevolg desastreuze motorschade. U zou contact met de importeur op kunnen nemen en dit probleem voorleggen.
-
Mar 23, 2014 om 17:48hoofdremcilinderhai Heer Grindweg,Leuk zo'n reaktie van waar haal je de onzin vandaan.???
Is het Uw bedrijf die zo met z'n klanten om springt. Van je aan gevoerde argumenten kloppen
inderdaad enkele stukjes, maar niet bij een auto van net 3 jaar en 13.duizend kilometer op de teller.
Insiders weten dat Rem vloeistof (ook voor koppeling) onder bepaalde omstandigheden
Hydroscopisch kan reageren, maar dat levert in ons klimaat geen significante problemen op.
Een hoofdrem pomp roest niet zomaar van binnen tussen welke trap dan ook. Vòòr de eerste trap kwam dat vroeger nog wel eens voor,toen de rubber afdichtings hoesjes van een mindere kwaliteit
waren dan nu. Verversen van deze vloeistof stond in de zestiger jaren in het onderhouds schema na
3 jaar,maar wordt in de meeste bedrijven niet zomaar zonder aanwijsbare reden ,,routine matig
gedaan omdat de kwaliteit en samen stelling van de huidige Synthetische vloeistof zoals DOT 3 en 4
daar geen aanleiding toe geven. Meten is Weten, wanneer de vloeistof in het reservoir tijdens ,,langdurig'' remmen warmer dan 60.gr zou worden dat het beetje lucht boven de vloeistof uitzet en
bij afkoeling iets vochtige lucht lucht zou intrekken, dan beschikt een goed bedrijf over een nauwkeurige Hygrometer. Vroeger dmv vocht meet ,,papierstripjes'' zoals PH papier, tegenwoordig
digitaal. Vraag er gerust om bij een goede dealer, hoe vaak ze dit meten of domweg bij 'n ,,grote beurt'' verversen. Vergeet het maar. Om te oxideren heb je ook zuurstof nodig dat is daar (normaal) niet in dat ,,klimaat''. Als je wilt weten hoe rem vloeistof gemaakt word en de ,,spec's,zeg het maar.
Meestal reageer en adviseer ik op het AMT garage forum en dat ik onzin uit kraam heb ik nog nooit van wie dan ook vernomen , ook niet van collega werk plaats chef's
Mijn eerste vraag was lekt de pomp in of uitwendig, ik heb er in de loop der jaren vele gehoond en
gereviseerd en weet heel goed waar ik over praat. Ik had gèèn oordeel over de pomp want ik
repareer niet over de telefoon . of via internet. stuur mij prive 'n mailtje waarom mijn uit leg onzin is
wie weet kunnen we nog wat van elkaar leren.......Als dat jou Camper is dan is het jammer dat ik
je kenteken niet kan zien, wellicht lopen we elkaar op 'n camperplaats tegen het lijf.
Wij Camperen ook al 40 jaar .....multigrif gmail. -
Mar 23, 2014 om 00:05hoofdremcilinder'n Hoofd rem pomp lekt. inwendig of uitwendig? bij 13000.km. ik zou bijna in sprookjes gaan geloven.
Ben zeer nieuwsgierig naar de aard van de lekkage. nog nooit mee gemaakt. Hebben ze bij die
garage nog nooit van Coulance claim gehoord/ of is dat teveel werk. is dat Klanten service of
klanten binding. Niet te geloven..neem contakt op met de importeur wanneer die niet thuis geven laat het dan in bv. de Telegraaf zetten. die hebben daar eenmaal in de week 'n aparte rubriek voor.
Er is volgens mij een wet voor, die zegt dat je er van uit mag gaan dat iets langer mee moet gaan.
Voor een hoofd rem pomp is dat toch minimaal wel 10.jaar of 100.000.km..........multigrif -
Mar 22, 2014 om 23:25Meer liters getankt dan mogelijk issnel0026. ik sta er telkens weer versteld van wat er met mijn keurig in gebrachte text gebeurt.
Af gebroken op de meest vreemde plaatsen. ik weet het niet ,het spijt me Sorry.
Na een loopbaan als monteur, later werk plaatschef ben ik Chemisch technicus geworden en in het
onderzoek bij die Kon olie maatschappij geworden. Dat is mijn vakgebied, computer (ver)storingen
oplossen moet ik aan ander overlaten. nogmaals Sorry...................................multigrif -
Mar 22, 2014 om 23:17Meer liters getankt dan mogelijk is40 liter bij een tank inhoud van 37 liter??? hoeveel gaat er in de vulhals van dop tot tank???
.......................................................................................................multigrif -
Mar 22, 2014 om 22:54auto diagnose[quote=haagee schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:00]Goedkoopste oplossing is bij een bouwmarkt een zakje vochtvreters kopen!