Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: muzicaro
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 1, 2021 om 12:03Teruglevering energieIk kan alleen maar als tip geven dat je je maandelijkse bedrag zo laag mogelijk moet zetten. Beter later bij betalen dan geld weg.
Ik heb dit meegemaakt als klant bij Energieflex die een paar jaar geleden failliet ging. Ik zou €260,- terug moeten krijgen, maar dat gebeurt natuurlijk niet. Destijds stond mijn maandbedrag dus duidelijk te hoog. Ik heb hiervan geleerd en zet mijn maandbedrag altijd zo laag mogelijk. -
Aug 2, 2021 om 12:25Waarom krijg ik de post nooit op tijd en niet eat in de app staat?Iedereen denkt altijd dat, als het poststuk in de app staat, ook direct bezorgd gaat worden, maar dat is niet het geval. Het poststuk staat in de app omdat de sorteermachine het 'gelezen' heeft. Maar daarna moet een sorteerder het nog handmatig gaan sorteren/samenvoegen bij de overige poststukken. Daar kan, vooral door drukte (zeker nu in de vakantieperiode met minder mensen) langer duren. Rouwpost en medische post , mits herkenbaar als zodanig, heeft voorrang. Pakjes hebben sowieso geen voorrang en kunnen bij drukte langer blijven liggen. Als je dit aan de postbezorger gaat vragen dan hoort dit het antwoord te zijn. Ik ben ook al jarenlang postbezorger en krijg deze vraag vaak.
-
May 3, 2021 om 20:00Brieven zijn niet bezorgd door Post. NlAls een brief in de app staat betekent dat alleen dat de machine hem heeft 'gezien' maar niet dat de brief al gesorteerd is. Ik ben zelf postbezorger, nee geen goedkope onervaren postbezorger, en loop al jaren dezelfde wijk. Het is niet zo netjes om de schuld alleen bij de bezorger te leggen. Vooral ook omdat die app geen enkele garantie biedt. Er zijn in het proces veel fasen waarin het mis kan gaan. Je schrijft deze klacht op 30 april terwijl het kort daarvoor Koningsdag was, een dag waarop ook de postbezorgers en sorteerders een vrije dag hebben. Zo ontstaan er automatisch achterstanden bij het sorteren en bezorgen.
-
Nov 22, 2019 om 21:01Wat te doen met postpakket van vorige bewonerIk wil nog even een opmerking maken bij de reactie van Gerbera. Doorstrepen van de streepjescode rechtsonderin de brief is zeker van belang, want als je dat niet doet krijg je de brief de volgende dag weer. Het is meestal post die door een machine gelezen wordt en die leest dus de streepjescode. Dus doorstrepen, adres doorstrepen en retour afzender. En anders even de postbezorger aanspreken en uitleggen wat het probleem is. De postbezorger (ik ben er zelf een) heeft mooie retourstickers die op de brief over de streepjescode heen geplakt kunnen worden.
-
May 22, 2019 om 12:13Ongewenste reclame loterijen per postDe enige manier om van geadresseerde reclame af te komen is door je in te schrijven bij postfilter.nl
Daar kan je je afmelden en uit ervaring weet ik dat dit werkt.
Let wel, je krijgt dan ook de Ikea catalogus niet meer, stel dat je dat nog wel zou willen :-), want Postfilter filter alle post met 'aan de bewoners van..... adres...'
Na aanmelden even geduld, want de melding moet verwerkt worden, maar na een tijd krijg je deze post dus nooit meer. -
Aug 10, 2016 om 19:26Slechte internetverbinding vermedenHartelijk dank voor de reacties.
Uiteraard staat de wifi aan. Hoe zou ik anders mijn netwerk kunnen 'vergeten' en daarna weer opzoeken?
Marita5, dank voor de link naar Acer support. Daar heb ik mijn vraag nu ook gesteld en wacht nu af wat hun antwoord zal zijn.
Ik hoopte op een simpele oplossing, maar verwacht uiteindelijk toch terug te moeten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht helpt dat.
Ik wacht eerst nog even een reactie van Acer af. -
Jan 22, 2016 om 12:12Welke banken staan tussendoor aflossingen op een aflossingsvrije hypotheek toe?Ik zit nu bij Florius (heeft de hyptheken van Reaal overgenomen) en mag alles aflossen zoveel ik maar wil. Geen boete, wat bij Reaal voorheen wel was. Daar kon ik tot 15% per jaar extra aflossen.
Het kan dus interessant zijn om je hypotheek over te sluiten, maar laat je hierover goed adviseren omdat daar ook weer kosten aan verbonden zijn. -
Dec 21, 2015 om 14:10kapotte radio/CD kan niet geruild worden omdat doos er niet meer isHet betreft hier geen ruiling, maar een defect dat onder de garantieperiode valt. De winkel moet dus de garantie naleven en het apparaat gaan repareren. Daarvoor heb je de doos niet nodig. Het apparaat heeft nl. toch eerst gewerkt, maar is later kapot gegaan. Pas als na onderzoek(door de winkelier) blijkt dat het apparaat niet gerepareerd kan worden kunt u een nieuw apparaat terug verwachten of het aankoopbedrag retour krijgen.
Alleen bij ruiling is de doos nodig en mag het apparaat niet eens zijn uitgepakt. Defect zijn heeft hier niets mee te maken.
Maak dit dus duidelijk aan de winkelier. -
Feb 18, 2015 om 12:04folie laat losDit is wel pech, maar ook een fabricagefout. Hetzelfde heb ik meegemaakt met een keuken van Brugman. Tijdens de garantieperiode is alles wat bol stond kosteloos vervangen, maar na de garantieperiode gingen andere deurtjes bol staan (van de niet vervangen deuren, maar ook van enkele deuren die wel al waren vervangen). Toen werd er vervangen op basis van coulance. Ik moest toen een gedeelte zelf betalen.
De man die toen de deuren kwam vervangen vertelde mij dat hij dit probleem al vaak had meegemaakt en dat het om een fabricage fout zou gaan.
Het probleem heeft niets te maken met bijv. een koffiezetapparaat dat onder een kastje staat (men kan proberen de schuld op jou te schuiven). Het is nl. ook gebeurd met een deurtje dat bij mij in de kartonnen verpakking, nog ongebruikt, stond opgeslagen in een verwarmde ruimte.
Nu is het al weer jaren goed in mijn keuken en blijven alle deuren netjes. Het fabricageproces van dit type deuren is dus inmiddels aangepast.
Ik zou dus zeker contact opnemen met Zoeterwoude en me niet laten afschepen. Ik hoop voor je dat ze ook uit coulance je tegemoet willen komen. Wel redelijk als je wat moet betalen, maar niet het volledige bedrag voor nieuwe deurtjes. -
Aug 25, 2014 om 14:42langzame routerUiteindelijk is het probleem opgelost door de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit lijkt voor de hand liggend, maar, voor zover ik weet, heb ik nooit iets aan de instellingen gewijzigd, maar alleen de setup uitgevoerd zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing. Kennelijk is er toch ergens een fout of wijziging ingeslopen die niet goed was. Jammer wel dat ik niet weet wat de fout was. Dit om te voorkomen dat het weer gebeurt. Maar ik weet nu dat de router toch goed is en hoe ik het de volgende keer weer kan oplossen als het toch weer verkeerd gaat.
Langs deze weg wil ik alle meedenkers en adviseurs bedanken en laten weten dat het is opgelost.