Antwoorden gegeven door: mva
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 10, 2006 om 20:49internetplusbellenDit klinkt naar het probleem wat ik ook heb ondervonden. Na een bliksem inslag, thuis alles vervangen, maar in de telefooncentrale van KPN dus niet. Verschillende malen contact opgenomen, en wat verbindingsrapporten opgesteld. Modem elk half uur een lijn laten opnemen en kijken of de telefoonlijn het doet, dat weg schrijven in een bestand, en de internet verbinding testen door een goede site elk kwartier te pingen.
Dit doe je door notepad te openen en de volgende gegevens in te toetsen:
========(BEGIN)==============
echo j | time >> verbinding.log
ping -n 10 www.google.nl >> verbinding.log
=========(EINDE)=============
Sla de twee regels (dus niet de regels met = teken) op met de naam testverbinding.bat
Als je dit bestand dubbel klikt met de muis, dan zal de volgende informatie worden weg geschreven in het bestand verbinding.log
=========(Begin)===============
The current time is: 20:31:33,65
Enter the new time: The current time is: 20:31:53,67
Enter the new time: J
The system cannot accept the time entered.
Enter the new time:
Pinging www.l.google.com [64.233.183.147] with 32 bytes of data:
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=30ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Ping statistics for 64.233.183.147:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 30ms, Average = 16ms
=============(EIND)===================
(10 x om een percentage van de verbinding te kunnen geven.)
Om dit op regelmatige basis te laten opstarten, gebruik je taskscheduler van windows (/etc/crontab - Linux).
Hieruit bleek dat ik heel vaak geen verbinding had, en er telefoonproblemen bestonden. Gezien ik de internet verbinding zakelijk gebruik als een thuis werkplek, heb ik na het lange klagen ( 4 maanden ) gezegd dat ik het uitgezocht wilde hebben, en dat de rekening dan maar moest komen, als het in mijn PC's / Telefoon zat.
Je begrijpt het ik kreeg een datum, waarop een monteur zich tussen KPN en mijn huis adres ging zoeken naar het probleem, en het bleek de kaart in de wijk centrale die niet goed functioneerde. (Geen rekening dus, maar wel een bos bloemen.)
Conclusie:
Je moet na een blikseminslag altijd ook de KPN informeren dat dit heeft plaats gevonden, om eventuele kwaliteitsproblemen in de kabel (aderpaar) of KPN apparatuur te laten oplossen.
Veel succes met het overtuigen van de KPN en ik hoop dat dit script je op weg kan helpen om aan de KPN te laten zien dat je internet verbinding soms niet functioneert.
mva,
-
Jan 3, 2005 om 17:20spyware
Veel sites werken met advertentie portals, en krijgen een vergoeding per getoonde advertentie.
Blokkeren van deze "andere" sites zorgt niet voor een blokkade van de site die je echt bezoekt, maar kan zorgen voor "lege" blokken. De plaats waar advertenties normaal staan.
Blokkeren kan op veel manieren. Let echter wel op dat advertenties ook op nieuws sites. (Zoals de www.telegraaf.nl) kunnen staan.
tc.ads.telegraaf.nl =>[217.196.45.106]
images.webads.nl => [80.79.193.243]
www.telegraaf.nl => [217.196.32.16]
route add 80.79.193.0 mask 255.255.255.0 127.0.0.1
route add 217.196.45.106 mask 255.255.255.0 127.0.0.1
Stuurt alle verkeer naar advertentie zaken van de telegraaf, naar de intern adres. (Digitale hemel)
Makkelijker is http://adblock.mozdev.org/
http://adblocklearner.mozdev.org/
blokkeer op wildcards, of rechter muisknop op plaatje wat advertentie is om te blokkeren.
Heel leuk spul.
mva