Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: nedcro
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 25, 2014 om 22:34robomow - dure herstelkosten - fabrieksfoutNee, de verkoper heeft het mis !
U heeft wettelijk recht op een deugdelijk product.
Volgens Europese regelgeving in gevallen als dit, mínimaal twee jaar.
Echter, omdat het niet een paar schoenen betreft (want die slijten) maar een product waarvan U in redelijkheid een langere levensduur mag verwachten (zoals een wasmachine e.d. of uw Robomaaier), heeft de verkoper de plicht dit voor U op te lossen.
Zie bijv. http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie.
Ook raad ik U aan op internet nog eens de regels te lezen, zodat U niet met ee kluitje in het riet/gras wordt gestuurd.
En als de fabrikant inmiddels een technisch probleem heeft erkend, wordt het nog helderder.
Met vriendelijke groeten vanuit Kroatie, Pim de Vos (svinisce.blogspot.com).