Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: nemop
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 8, 2013 om 22:46hoe een mobiele telefoon gesprek opnemen...[quote=hanneke schreef op vrijdag 7 jun 2013, 18:00]Als 'bewijs richting klanten' kun je dit alleen gebruiken als je van tevoren aangeeft dat het gesprek wordt opgenomen. Bovendien zal het in de rechtbank zeer waarschijnlijk niet als bewijs worden gehonoreerd omdat je het veel te makkelijk kan manipuleren.
Daar ligt bijvoorbeeld een verschil tussen zelf opnemen of gebruik maken van een internet dienst. Wij gebruiken bijvoorbeeld een MD5 cheksum. Aan de hand van een MD5 checksum kan daarom worden gecontroleerd of de originele opname niet is gewijzigd.
Het belang van je opname bepaalt hoe je opeemt: zelf of via een internetdienst. Bedenk: penny wise is pound foolish. -
Feb 3, 2012 om 09:28Pikken we dit[quote=tdehond schreef op donderdag 2 feb 2012, 09:27]Men kan nu wel telefonisch opzeggen als telefonisch afgesloten is. Het probleem is m.i. echter dat je dan geen bewijs van opzegging heeft. Mijn voorkeur blijft dus uitgaan naar de dure optie: een aangetekende brief. Dat scheelt enorm veel ergernis als bewezen moet worden dat daadwerkelijk tijdig is opgezegd.
Zoek via Google naar 'telefoongesprek opnemen'. Er zijn meerdere diensten die dit aanbieden. Goedkoop, snel en gemakkelijk. Je opname krijg je direct per e-mail en kan dus als bewijs dienen. Een zogenaamde MD5 code bevestigt nog eens dat je niet met de opname hebt geknoeid. Kosten zijn een fractie van de kosten aangetekende brief. Deze dienst sluit perfect aan op de nieuwe Wet Van Dam. -
Jan 27, 2012 om 08:00Abbonement Stilzwijgend verlengtNeem het telefoongesprek waarin je een opzending van een abonnement doet op. Internetdiensten maken dit mogelijk: makkelijk met je eigen telefoon en vele malen goedkoper dan een aangetekende brief.
De opname van het gesprek krijg je in je mail toegestuurd. Achteraf geen discussie dat je niet hebt opgezegd of dat de opzegging niet door het betreffende bedrijf zou zijn ontvangen.
Twijfelt het bedrijf? Je mailt gewoon de opname door naar ze. -
Nov 7, 2011 om 18:25Wet Van Dam - telefonisch opzeggen[quote=naitsoezn schreef op maandag 7 nov 2011, 09:41]Wat mij betreft mag het productnaam hier dan ook weg, en kan dit topic zo verhuist worden naar het TIP-gedeelte op deze site (iemand die graag telefoongesprekken wil opnemen kan via Google zo een aantal aanbieders vinden, gok ik).
Geen enkel bezwaar. Het gaat mij om telefoongesprek opnemen als zodanig, dus productnaam kan weg. Is het een idee dat jij dit onder tips zet, zodat alle schijn van 'spam' voorkomen wordt? -
Nov 6, 2011 om 20:50Wet Van Dam - telefonisch opzeggen[quote=tdehond schreef op zondag 6 nov 2011, 18:07]
Ik heb meegemaakt dat ik gesprek niet mocht opnemen.
Dat begrijp ik niet. Van wie mocht dat niet?
Als je zelf deelnemer bent aan een gesprek, mag je dat opnemen, en hoef je ook niet van tevoren te zeggen dat je het opneemt. Je mag de opname echter niet zomaar openbaar maken.
Als je geen deelnemer bent aan een gesprek, en je zou dat opnemen, is er sprake van afluisteren, en dat is strafbaar. -
Nov 6, 2011 om 17:03Wet Van Dam - telefonisch opzeggen[quote=tdehond schreef op zondag 6 nov 2011, 11:41]Volgens de Wet van Murphy lijkt mij dat een onnodig dure optie.
Niet helemaal met je eens. Stel het telefoonnummer waar je kan opzeggen is een vaste lijn en stel je hebt 3 minuten nodig voor een opzeggesprek. Dan kost je dat voor de opname nog geen 60 cent. Kan je opzeggen via een 0800-nummer dan is het nog iets goedkoper.
Een postzegel kost 46 cent, en dan moet je de brief nog schrijven en printen. Alsnog aangetekend versturen als je geen bevestiging ontvangt kost nog eens 7 euro.
Waar het bij de Wet Van Dam om gaat is dat als je telefonisch een abonnement afsloot, je dat ook langs die weg kan opzeggen. Maar degene die opzegt moet kunnen bewijzen dat er inderdaad telefonisch is opgezegd. Dat kan in mijn optiek alleen als je van dat gesprek een opname hebt gemaakt.
Ik heb zoiets een keer meegemaakt en dan kan je hoog en laag springen, maar als de andere partij volhoudt je telefoontje niet te hebben ontvangen delf je het onderspit. -
Sep 14, 2011 om 08:03abbonement Hi opgezegt maar niet doorgevoerdNeem het telefoongesprek op, waarin je mondeling een abonnement opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging.
Een dienst als Nemop stuurt je meteen je gespreksopname per e-mail. Heb je later discussies over de opzegging, dan mail je gewoon je opname naar het betreffende bedrijf. Geen discussie mogelijk.
Mondeling opzeggen en het gesprek opnemen is ook nog eens veel goedkoper dan opzeggen per aangetekende brief. En steeds meer bedrijven staan mondeling opzeggen toe.