Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: neononame
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 10, 2010 om 19:16Alice bedriegt en liegt[quote]Als je dit dan ook doe is het goed mogelijk dat je dan een aanmaling zal ontvangen en een brief dat als je niet betaal dat er dan stappen zouden gaan volgen
Nou wat ik lees is dat men voornamelijk dreigt met deurwaarders, incassobureau's en een bkr regsitratie. Klinkt allemaal niet zo fris. -
Nov 10, 2010 om 18:37Alice bedriegt en liegtBeste ferry,
Dank voor het aanbod. Ik zal U straks zeker een straat en postcode plus huisnummer mailen als ik weg ben bij Alice en alles definitief goed is overgegaan. .
Maar eigenlijk heeft U mijn gegevens niet nodig. Pak maar een willekeurig adres op 2.5km van een centrale en Uw check geeft aan dat 16-20mbit geleverd kan worden. En U weet dat dat onmogelijk is. Want U kunt op die afstand nooit 16mbit leveren. Niet hemelsbreed en ook niet werkelijke kabellengte.
Overigens heb ik dit al 4 x gemeld bij Uw helpdesk en ook bij de klachtenlijn om die check aan te passen. Tot dusver heeft Alice er niks aan verandert. Waarom zou U dit nu ineens wel voor elkaar krijgen? In mijn correspondentie heb ik diverse malen gevraagd om een juiste indicator. Maar hier wordt door de helpdesk gezegd "dat ze er melding van gaan maken en een verzoek indienen tot wijziging", maar door uw administratie wordt het gewoon weggewuifd alsof ik gekke henkie ben. Ik denk dat de "valkuil"-advertentie anders geen klanten meer oplevert.
U hoort van mij zodra alles is afgehandeld. Want ik verwacht nog wel de nodige ellende bij de automatische incasso. Wat ik zo her en der lees op het internet is Alice daar ook kampioen in.
Mvg,
NeoNoname. -
Nov 10, 2010 om 08:20Alice bedriegt en liegt[quote]Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een maandcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand{/quote]
ik ben nog niet wakker...
moet natuurlijk zijn
Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een jaarcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand -
Nov 10, 2010 om 08:19Alice bedriegt en liegt[quote=corry1961 schreef op woensdag 10 nov 2010, 01:08]wat ik me afvraag..heb je bij Alice geen maand opzeg termijn??
Dat ligt aan het contract dat je hebt en de aanbieding die ze je bieden. Nu is het zo dat als je 30 euro betaald hang je aan een maandcontract vast, als je 35 euro betaald dan heb je opzeggen per maand.
Maar zelfs op mijn aanbod om mijn contract om te zetten in een maandcontract en het verschil bij te betalen. namelijk zoveel x 5 euro per maand dat ik al bij Alice zat ging Alice niet in. Ze blijven liever een ontevreden klant houden die een slechte adsl verbinding heeft dan het probleem op te lossen en die zijn contract moet uitzitten.
Denk dus goed na als je met Alice in zee gaat. Want de speedcheck op hun website is alleen maar betrouwbaar als je dicht bij een wijkcentrale woont. -
Nov 9, 2010 om 18:24Alice bedriegt en liegt[quote]Mocht u een probleem hebben met uw snelheid en u wilt graag dat ik kijk wat ik eraan kan doen, dan hoor ik het heel graag! U kunt mij gerust een email sturen op: ferry@nl.alice.nl. Mocht u mij een mail sturen, dan hoor ik graag van u waar u het niet mee eens bent en of u op dit forum gepost heeft met de bijhorende forumnaam en wat uw klantnummer is. Ik ga dan direct aan de slag voor u!
Beste Ferry,
Leuk je aanbod, maar dit is mosterd na de maaltijd. Waarom?
1. Ik ben maanden met jullie bezig geweest waarom de ene adsl provider hier 11mbit naar binnen brengt en jullie 3 maanden later niet verder dan 4mbit komen.
2. Het heeft mij klauwen vol met geld gekost aan dat 0900 nummer van jullie. Na diverse modems wordt er gewoon gezegd door Alice het is en wordt niet beter.
3. Waarom kan jullie concurrent het dan wel?
4. Toen ik vervolgens de mensen van Alice aansprak op het feit dat ik maar 1/5 van de snelheid kreeg en wel 5/5 moest betalen gaf iedereen mij gelijk maar ze waren niet bevoegd om het terug te draaien. Dat kon alleen de administratie/klachtenafdeling. Nou ik heb zelden zo'n botte reacties gehad. Het eerste dat wordt geroepen is dat er toch staat dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden aan de speedcheck. Zoals jullie zeggen we meten hemelsbreed. Nou hemelsbreed zit ik nog steeds op bijna 2.5 km. En bij 2.5 km kunnen jullie echt geen 16-20mbit leveren. Jullie website besodemietert gewoon de zaak,
Het is nu echt te laat voor mij wat betreft Alice. Ik heb jullie zelfs nog aangeboden om een deel van mijn contract af te kopen omdat de snelheid zo belabbert was en is. Maar ook daarvan wilde de administratie niks weten.
NOOIT MEER ALICE !!!
En nogmaals de mensen aan de telefoon zijn uiterst correct en behulpzaam. Maar jullie klachten afdeling/administratie die deugt en spoort echt niet. Waarom moet ik een contract uitzitten als jullie maar 1/5 van de beloofde snelheid realiseren? Waarom zegt alice dan niet gewoon ruiterlijk: Meneer u kunt het contract ontbinden. Nee hoor ze willen wel alleen maar geldvangen. Koste wat het kost. Nu het kost jullie bij deze een hoop negatieve reclame.
En ook ik ben uiterst rustig en beleefd aan de telefoon geweest tegen jullie medewerkers. Maar Alice wil buitende helpdesk niet meedenken en een oplossing aanbieden die voor beide partijen acceptabel.
Eerlijk gezegd: Ik was blij dat alice een starttarief gaat invoeren. Ik kon meteen opzeggen. Ik heb het 6 maanden volgehouden maar de laatste maand was het bagger en had ik echt een beroerde verbinding.
En jullie TD heeft alles geprobeerd om het op te lossen. Maar als ze er niet in slagen dan loop je bij de klachten afdeling tegen een muur die niet wil wijken. En dat is onterecht. Als je bij de bakker een heel brood moet betalen en je krijgt maar 1/5 wat zeg je dan en wat doe je de volgende keer? Of blijf jij daat dan een jaar lang 1/5 broden kopen elke week?
Het zou fijn zijn als jullie eens intern keken naar hoe te handelen als de geleverde snelheid te laag is. Het zou ook fijn zijn als jullie de speedcheck van de website eens anders programmeren, want waarom kan online het wel goed?
Succes verder bij Alice. Mij zie je er nooit meer. -
Nov 9, 2010 om 08:58Alice bedriegt en liegt[quote=tdehond schreef op dinsdag 9 nov 2010, 08:45 Hopelijk is dit schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging gebeurd. Ontvangstbewijs in combinatie met copie brief geeft u bewijs in handen dat u opgezegd heeft wegens voor u ongunstige wijziging levering product.
U kunt pas het contract als beƫindigd beschouwen als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van Alice heeft ontvangen!
Die bevestiging heb ik al schriftelijk ontvangen. -
Nov 9, 2010 om 08:01Wat je moet weten voordat je Tele2 TV neemt of.... wat Tele2 je niet verteldHet enige dat bij die gasten telt is jou iets verkopen. Dat je vervolgens door afstand centrale-huis onvoldoende snelheid krijgt boeit ze niet meer. immers ze hebben het product verkocht en jij bent de klos. In de kleine lettertjes staat dat je geen enkel recht hebt en je moet blijven betalen. Verder blijkt je geen enkel recht te hebben. En dat, terwijl ze precies weten en kunnen berekenen hoever je van de centrale zit voordat jij je abonnement kiest/afsluit. Maar dat doen ze niet want dan houden ze geen klant over. Alleen degene die in de directe omgeving van een centrale wonen. KPN zal heus niet meer centrales plaatsen zodat afstanden worden verkleind. Want dat kost KPN teveel geld. Je wordt gewoon besodemietert en opgelicht. Ik weet niet wat je abonnementskosten zijn maar ik zou eens naar je rechtsbijstandverzekering stappen en kijken wat je mogelijkheden zijn.
Verder begrijp ik niet dat de opta hier niks aan doet. Het is en blijft misleiding van de consumenten. -
Nov 8, 2010 om 17:59Alice bedriegt en liegtHet ligt ook niet aan de kabels. Ik had voor Alice een andere ADSL provider (Telfort) ook via dezelfde centrale op 3km afstand en die leverde storingsvrij 11mbit.
Het is gewoon allemaal gel... van Alice. Alsof in een korte tijde de kabels dermate verslechteren dat zij maar 4mbit kunnen leveren.
De buren hebben gewoon 11mbit van ik dacht KPN.. ook via dezeflde centrale.
Ik heb eerder de indruk dat het ligt aan het overboeken en de slechte kwaliteit van het modem en BBned. En daarom is het ook zo misleidend. Ze beloven 16-20mbit en ze weten gewoon dat ze dat niet kunnen leveren. En dan toch die kleine letters eronder zetten dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. Het zou goed zijn als Kassa dit soort praktijken eens onder een loupe neemt en die methoden eens aan de orde stelt zodat ze daarmee ophouden. -
Nov 8, 2010 om 08:07Alice bedriegt en liegt[quote=invalide schreef op zondag 7 nov 2010, 18:46]2x zelfde bericht plaatsen mag dus wel?
Geen idee bij mijn weten maar een keer geplaatst. Ik zag ook ineens dat ie er twee keer stond. -
Nov 8, 2010 om 08:04Alice bedriegt en liegt[quote=anicu schreef op zondag 7 nov 2010, 20:33]Jij zit niet ineens te ver van de telefooncentrale. Dat zit je al zolang je daar woont en dat moet je niet op Alice afwentelen.
Als je een speedtest doet, moet je eens nadenken wat dat inhoud. En niet eenmalig maar enkele keren per week en op verschillende tijdstippen. Dan heb je een beter beeld van de mogelijkheden.
Wat een hoop bullshit. Dus als jij ergens gaat wonen, je verhuisd, dan weet jij precies hoever je nieuwe huis van de centrale ligt?. Als consument hoef ik dat juist niet te weten. Ik moet kunnen vertrouwen op hetgeen er wordt verkocht dan wel wordt aangeboden.
Wat jij zegt is dat als ik een auto koop dan moet ik verstand hebben van de motor.
En nogmaals ik ken er ook die een keurig signaal hebben van Alice. Helaas ontdekte ik te laat dat die dichter bij de centrale zaten.
En dan nog iets anders, mijn buurman heeft adsl van een andere provider en die heeft op dezelfde centrale en ook via hetzelfde bbned een snelheid storingsvrij van 11mbit. Dus het kan wel. Hij heeft dan wel een beter modem dan die sinaasappelkist van Alice die ze je als modem sturen.
Waar het op neerkomt is dat Alice een juiste/reele testuitslag moet aanbieden en als ze dat niet doen moeten ze zo ruiterlijk zijn om bij een echte slechte en langzame verbinding of te kiezen voor weggaan of te kiezen voor een ander tarief. Maar niet roepen dat je het contract moet uitzitten omdat er in kleine letters op de website staat dat je er geen rechten aan kunt ontlenen. Ze kunnen dara van alles zetten maar dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.