Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: niels89
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 26, 2010 om 22:40OnlineHet is natuurlijk wat je zelf wilt. Echter zit ik al jaren lang zonder problemen bij deze provider en is de verbinding veel beter dan dat die van kpn was. We zijn in 2007 overgestapt naar orange.
Wel heb ik inderdaad de indruk dat de kwaliteit van de klantenservice af is genomen door t-mobile ipv. france telecom. -
Oct 26, 2010 om 11:07OnlineGewoon met online bellen , en dan naar de technische dienst bellen.
Dan krijg je meestal iemand die wat makkelijker kan nadenken aan de telefoon, deze persoon helpt je dan ook met je probleem. tel 0800-8048 optie 1 voor de klanten service suc6 -
Oct 26, 2010 om 11:01garantietermijn cameraJe hebt er recht op dat je product een redelijke termijn mee gaat. Voor een camera is zo`n termijn minstens 3 jaar.Dus heb je recht op een kosteloze reparatie door de verkopende partij.
-
Jul 21, 2010 om 22:35ALDI PC goede keus???[quote=casuarisvogel schreef op woensdag 21 jul 2010, 19:44]Op de Aldi website staat dit:
Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald.
Gelieve voor ALDI Actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon te bewaren. Op de garantiekaart staat de servicedienst van de leverancier, tot wie u zich indien nodig kan wenden. Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.
Dat geldt dus ook voor de Aldie (Medion) computers.
Wat daar staat klopt wel , echter klopt de conclusie die de je er aan koppelt niet helemaal. De garantie bij ALDI werkt als volgt :
*Indien de consument een ALDI Actueel product koopt heeft deze het recht om het artikel zonder dat er enige reden toe is binnen 30 dagen terug te brengen. De enige voorwaarde is dat de consument beschikt over het aankoopbewijs.
Deze extra garantie, welke naast ALDI alleen de Hema (in Nederland) biedt heeft geen beperkingen voor de wettelijke rechten als de consument een product bij ALDI koopt.
*Volgens het wettelijke recht is indien het apparaat kapot gaat binnen de garantieperiode de winkel het eerste aanspreekpunt . Mocht de consument er echter met de winkel niet uitkomen dan is het altijd mogelijk om de leverancier (in dit geval MEDION in te schakelen).
Vervolgens is het aan de consument , wil deze
A) een gerepareerd apparaat: dan dient de consument contact met MEDION op te nemen.
B) Zijn geld terug : dan kan dit via de ALDI vestiging
* Daarnaast is het zo dat als de klant een probleem buiten de wettelijke termijn met zijn apparatuur krijgt. De consument op kan nemen met de leverancier. Voor overige vragen kunt u hier uiteraard ook contact mee opnemen -
Jul 11, 2010 om 11:31ALDI PC goede keus???[quote=ikbenik schreef op zondag 11 jul 2010, 00:23]Een computer koop je niet bij de supermarkt die totaal GEEN verstand van computers heeft.
Een kruidenier is voor etenswaren en niet voor electronica.
Wil je een goede computer, dan koop je die bij de vakman die er wel verstand van heeft.
[quote= casuarisvogel schreef op zaterdag 10 jul 2010, 19:01]Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen.
Dat doet de fabrikant wel.
En als je dan vervolgens de computer naar Medion opstuurd, zullen zij totaal geen backup van je gegevens maken, maar pleuren Windows er gewoon opnieuw op en kun je dag zeggen met je handje naar je gegevens.
Weet je wat behoorlijk hypocriet is?
Tegen de computerzaken zeggen dat zij de klant niet mogen doorverwijzen naar de fabrikant (immers heeft de consument geen overeenkomst met de fabrikant, wordt zovaak gezegd) en de Aldi mag de consument wel doorverwijzen naar de fabrikant.
Belachelijk gewoon.
Wil je een goede computer die betrouwbaar is?
Moet je zeker NIET bij de Aldi wezen, maar door de computerwinkel om de hoek zelf samen te laten stellen en dat die winkel dan die zelf in elkaar zet.
Daar kan geen enkele merk tegenop, en zeker ook geen Medion.
Enerzijds begrijp ik niet waar het doorverwijzen van de ALDI naar MEDION op gebaseerd is. ALDI neemt namelijk ook zelf de pc`s terug, en de consument krijgt dan gewoon zijn aankoop bedrag terug (ook buiten deze 30 dagen).
Daarnaast is het zo dat de winkel op hoek voor laptops alles behalve het juiste adres is. De computer winkel op de hoek geeft namelijk na 1 (wat blijkbaar mag ?) of na 2 jaar geen garantie meer. Medion biedt alleen via ALDI 3 jaar garantie. -
Jul 10, 2010 om 20:10ALDI PC goede keus???[quote=casuarisvogel schreef op zaterdag 10 jul 2010, 19:01]Wie een ALDI-PC afkeurt omdat het een ALDI-PC is, draagt niet bij aan kennisverbetering over dit product. Ik zou ook graag willen weten, welke ervaring kopers/gebruikers hebben met DIT nieuwe compter model van Aldi/Medion.
Over de leverancier weet ik het volgende:
Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen. Alleen daarom al, is het een verademing om je PC gelijk met de bloemkool en de aardappelen te kunnen afrekenen.
Ik heb eerder computers bij Aldi gekocht. Als je thuisgekomen bedenkt dat die computer om welke reden dan ook niet bevalt,dan kun je die zonder problemen terugbrengen naar Aldi enje krijgt je geld terug. Zelf als de reden is, dat je die PC eigenlijk in een zwarter zwart had gewild, of dat je deze maand te veel geld hebt uitgegeven en eigenlijk geen PC had moeten kopen.
Stel je direct na aankoop een mankement vast, dan kun je direct in de winkel een ander exemplaar meekrijgen. De cheffin schrijft op wat de klacht is en retourneert de defecte PC naar Medion. Geen gezeur over eerst repareren.
Gaat een PC later kapot, dan krijg je te maken met een belabberde Medion reparatieservice. Willen die niet meewerken, dan schrijf je een klacht aan Aldi en je probleem wordt netjes opgelost. Aldi betaalt namelijk voor de Medion reparatieservice en wil dan ook, dat Medion de ingekochte service levert.
Maar nu nog die nieuwe PC van Aldi.
Wie weet daar uit eigen ervaring iets zinnigs over te vertellen?
Ik neem aan dat je de "Ultra mini PC" bedoelt. Dit is een perfecte pc voor een thuisgebruiker, en deze is tevens energie zuinig. Als je echter een pc zoekt om mee te gaan gamen kan je beter een andere pc zoeken.
Deze pc was vanochtend bij de ALDI markt bij mij in de buurt al binnen 1,5 uur uitverkocht, dus indien je deze pc gaat kopen is hier wel haast bij..
Voor meer informatie (testen etc.) kun je altijd het beste bij www.aldi-sued.de kijken. Echter staat hier geen informatie over de "Ultra mini PC" maar wel over de "10” Netbook" welke volgende week zaterdag vanaf 9 uur te koop zal zijn.
Voor een review van de "Ultra mini PC" zie hier :
http://www.netbooknews.de/7678/medion-akoya-mini-e2076-d-nettop-mit-nvidia-ion-zur-ifa/ -
Apr 16, 2010 om 20:16mandarijen getest[quote=frelco schreef op vrijdag 16 apr 2010, 14:50]Geen kritiek op de schrijver, maar het valt me op dat Aldi vaak in de top staat, ook bij tests van kassa, terwijl ik hun eten zo vies zout en smakeloos vind, terwijl de producten van bv AH wel lekker zijn, heeft Aldi extra geld gestopt in dit soort zaken, want ik heb in mijn omgeving nog nooit iemand gehoort die producten van Aldi echt lekker vind.
Dit was het geval bij Knakworstjes, jam, wijn, voorverpakte pasta ( die weer lekkerder is van Jan Linders) en noem maar op.
Aldi en Super de Boer verkopen producten van horica niveau. Super de Boer heeft een erg goed huismerk ,welke veel beter is dan welk a merk dan ook. Dat de kwaliteit van ALDI producten goed is blijkt uit vele onafhankelijke onderzoeken. Je moet je er ook niet in vergissen dat duistsers ALDI de meest betrouwbare supermarkt vinden ( en een groot deel van het assortiment van ALDI duitsland ligt ook in de Nederlandse ALDI schappen).
Echter zullen deze winkel ketens de naam nooit krijgen. Al is het maar omdat het grootste deel van Nederland bij AH koopt. Dit komt vooral door de voetbalplaatjes en alle andere acties van AH en niet door de kwaliteit. -
Mar 27, 2010 om 11:05ALDI PC goede keus???[quote=elenay schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 01:30]
Is wel wat voor mij zie ik wel.
4GB geheugen, snelle computer dus, alleen
Microsoft® Office Home and Student Edition 2007
(Trial Version)
Uw MEDION® AKOYA® P7350 D (MD8860) PC wordt geleverd met een gratis 60-dagen proefversie. Als u het product na afloop van deze 60 dagen wilt blijven gebruiken moet u een licentie kopen.
Maar de meeste mensen hebben zelf nog wel een Office thuis, dus die zou hier ook wel op kunnen.
En dan drie jaar garantie, mooi!
Verschillende mensen die ik ken hebben een computer van de Aldi en
ik hoorde van een buur, dat als er wat mee is, ze de computer thuis ophalen en weer afleveren.
Dus dat personeel dat daar in de winkel werkt komt er niet eens aan te pas.
Lijkt me goede koop, gewoon doen.
Krijgt de consument deze pick up service altijd ? (mits dit binnen de garantie valt ?) en hoe wordt er bij Medion eigenlijk omgegaan als de pc kapot gaat en de garantie korter is dan de wettelijke garantie (zoals bij de blokker waar de consument 2 jaar garantie krijgt) ? -
Mar 26, 2010 om 22:25ALDI PC goede keus???Ik gebruik zelf al jaren een medion computer en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zelf door het kapot gaan van een medion mp3 speler (2 jaar geleden) contact met het bedrijf opgenomen en dit is perfect en zeer professioneel opgelost.Medion staat bij mijn weten ook zeker niet als een slecht merk bekend.
Echter hebben de Aldi medewerkers niet veel kennis. Maar Aldi zal altijd een passende oplossing zoeken (meestal teruggave van het aankoopbedrag) indien de consument een kapot product heeft binnen de garantie periode van 3 jaar ( mits de consument een kassabon kan overleggen).