Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: nieuw65
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 20, 2013 om 11:24Hoge telefoonrekening onbekend data verbruik Vodafone binnenland[quote=rkruiswijk schreef op donderdag 15 nov 2012, 12:39]2 weken terug krijg ik ineens een sms van Vodafone dat ik contact met ze op moet nemen. Het bleek dat mijn telefoonrekening (welke normaal 50 a 60 euro is) ineens 700 euro is ivm het verbruiken van 7GB aan data in 1 dag tijd!
Ik gebruik op mijn iphone enkel whatsapp en email en kom daarmee nooit over de 500mb heen. Daarnaast krijg ik altijd een sms wanneer mijn limiet bijna bereikt is maar deze heb ik niet eens ontvangen.
Uiteraard wilde ik hier een specificatie van want ik wil een verklaring voor dit onmogelijke verbuik. Dit blijkt niet mogelijk te zijn ivm privacy policy. Uiteindelijk heb ik 5 verschillende mensen gesproken van verschillende afdelingen en werd telkens weer doorverwezen maar niemand die me wil helpen of een verdere uitleg kan geven dan "het zal wel aan een app liggen". Ik weet niet meer wat ik verder moet doen maar ik weet wel dat het onmogelijk is dat ik in 1 dag 7GB aan data verbruikt heb.
Wat ik bijzonder vind is dat ik op internet enorm veel berichten tegenkom van Vodafone klanten met hetzelfde probleem waardoor het mij lijkt dat dit een bekend probleem is bij Vodafone en dat er hier gewoon iets niet klopt.
Het kan toch niet zo zijn dat ik echt 700 euro moet betalen voor data die ik niet verbruikt heb zonder dat ik een specificatie krijg waarvoor ik dit dan gebuikt zou moeten hebben?
Ik baal enorm van de situatie en vind het vervelend dat Vodafone me niet verder wil helpen en me van het kastje naar de muur stuurt. Had ik nou 2 maanden terug maar opgezegd toen het kon. (Mocht kosteloos overstappen ivm het slechte bereik en de netwerkproblemen van Vodafone, maar omdat Vodafone ook aan gaf hier aan te werken heb ik besloten het nog even aan te kijken.)
Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik hoop dat u me wat verder kunt helpen.
Alvast hartelijk dank voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
R.Kruiswijk
Vodafone kan kennelijk doen wat ze willen. Mijn dochter heeft iets dergelijks meegemaakt. Zij zou op o.a. 24 en 31 december rond klokslag middernacht tot drie keer toe veel data hebben verbruikt. Zij kreeg dan ook een rekening van meer dan 500 euro. Vodafone legt om privacy redenen inderdaad niet uit waaraan dat is opgegaan.Zo kun je er dus nooit achter komen wat de oorzaak is geweest en er dus ook nooit van verzekerd zijn dat het jou of mij nooit meer overkomt! Dat is nog het ergste. Vodafone wilde wel een betalingsregeling treffen omdat mijn dochter dit voor haar absurd hoge bedrag niet in een keer kan aflossen en voor de rest van de duur van het abonnement deze te verlagen. Blijft het feit dat je iets gaat aflossen waarvan je weet dat het niet terecht is. Ik heb mijn dochter dan ook aangeraden haar abonnement bij Vodafone te beƫindigen zodra het abonnement is afgelopen.
M. Nieuw