Antwoorden gegeven door: opaleo
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 7, 2020 om 13:38Annuleren schilderEem mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, en u bent dus aan deze afspraak gebonden.
Anuleren kan, als u de gemaakste kosten van de schilder aan deze gaat vergoeden. -
Aug 15, 2018 om 12:16Kan geen foto's aan Marktplaats advertentie toevoegen?Je moet het formaat van de foto naar 640 x 480 en dan weet ik 100% zeker dat het lukt bij Marktplaats.
Bij alle andere formaten pakt deze helaas niet.
Heel veel succes met het plaatsen.
Groet,
Leo. -
Sep 3, 2014 om 14:22uitzetten van de radiatorenAfhankelijk van je ketel, en dan het vermogen van deze, in een doorsnee woning zit gemiddeld een ketel met een vermogen van tussen de 20 tot 23KW, maakt het niet uit hoeveel radiatoren je open zet.
De pompen zijn tegenwoordig van dien aard, dat deze automatisch een paar keer per dag draaien of pompen zoals je het maar wilt noemen.
Als je bij warme buitentemperaturen de thermostaat op 15 of 16 graden zet, gaat de ketel niet verwarmen, maar de pomp blijft af en toe in werking treden.
Dat pompen bij stilstand vast gaan zitten dat klopt inderdaad, maar dan praat je echt over ketels die in de eind 70 en 80er jaren zijn geplaatst.
Na die tijd zijn er andere pompen in de ketels gekomen, die automatisch in werking treden, en vastlopen bijna niet mogelijk is.
Wat van belang is, hoe meer radiatoren er open staan, des te groter wordt de watercirculatie, en des te meer moet je verwarmen, kost je alleen maar geld.
Laat de radiatoren in de woonkamer gewoon open, of in die ruimte waar de thermostaat zit, en alle andere radiatoren kunt u dichtdraaien.
Pas alleen bij extreem lage temperaturen, laat dan alle radiatoren zo af en toe ook even mee lopen in het verwarmingscircuit.
Hier worden namelijk twee dingen door elkaar gehaald, de situatie van 30 jaar en langer geleden en de huidige tijd.
Nieuwe technieken maken dat je niet alles open hoeft te zetten, vroeger werd er altijd geadviseerd zet alles open.
Zorg wel dat er voldoende water in de radiatoren zit, bij lucht gaan de radiatoren van binnenuit roesten, en de huidige plaatradiatoren zijn niet van echt dik metaal gemaakt.
Echter deze roesten niet zo maar door, alleen als je deze een paar jaar niet gebruikt, en er te weinig water in zit.
Ben zelf 15 jaar in dit branche werkzaam geweest, weet er dus wel iets van al weet ik ook niet altijd alles.
Wel bekend zijn alle "bakerpraatjes" van eerder, zowel voor cv-installaties als alle andere elektroapparaten, door dit "gelul" werd de buurvrouw eerder geloofd dan het advies van een "vakman". -
Sep 3, 2014 om 14:00Ex steelt 1500 euro van rekeningHallo Sameritaan.
Lastige vraag, aangezien ik en ook de rest ook de uitspraak van de Rechter in het scheidingsverhaal niet kennen.
Geld terug krijgen is niet zo eenvoudig, wanneer is het recht van je ex-partner op deze rekening komen te vervallen, is deze rekening alleen op je eigen naam komen te staan?
Kijk eens de vonnissen van de rechtbank na, en als hierop een uitspraak staat dat alle gemeenschappelijke dingen vanaf een bepaalde datum vervallen zijn, en je ex heeft na deze data nog gepind, ja dan is het verduistering of diefstal.
Kun je aangifte doen, en een incasso opstarten, of je dan je geld terug krijgt, is altijd nog maar de vraag.
Hadden jullie gezamenlijk een rekening of ook afzonderlijk nog een rekening?
Deze kunnen ook van belang zijn in de uitspraak van het rechtbank.
Succes, maar ben niet echt hoopvol gestemd om je geld terug te krijgen, gaat waarschijnlijk heel moeilijk worden.
Mocht je kunnen aantonen dat de nieuwe partner van je ex deze pintransactie heeft gedaan, dan sta je weer wat sterker, want deze heeft geen enkele bevoegdheid om van deze rekening te pinnen. -
Sep 5, 2013 om 09:43Ziggo[quote=handigehenkie schreef op woensdag 4 sep 2013, 19:29]Ik heb al jaren Ziggo. Eigenlijk ben ik zeer tevreden en werkt het eigenlijk altijd perfect.
Maar ook ik heb een paar jaar geleden flink wat problemen gehad (niet deze problemen).
Ook ik kreeg dit maar niet opgelost. In die tijd had je het gratis 1200 nummer nog niet en moest ik een duur 0900 nummer bellen en zelfs enkele keren de mobiel gebruiken omdat de telefoon van Ziggo niet werkte.
Steeds kreeg ik weer andere medewerkers aan de lijn die ik vervolgens het hele verhaal weer moest gaan uitleggen. Ik ben daarbij steeds beleefd gebleven.
Toen ik na heel vaak bellen toch eens wat steviger kenbaar maakte dat ik het zat was, kreeg ik te horen: 'Ik wens niet op deze toon aangesproken te worden en verbreek nu de verbinding...'
Dus heb ik ten einde raad toen maar een brief geschreven naar het hoofd van de klantenservice.
In deze brief heb ik mijn problemen beschreven, aangegeven dat dit na heel veel contact maar niet opgelost kreeg en mij beklaagd over hun ondeskundige personeel.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nooit een reactie zou krijgen.
Maar wat bleek, binnen 2 dagen kreeg ik een brief van deze dame.
Ze gaf aan dat ze het heel vervelend vond en dat de deskundigheid van de klantenservice zo af en toe inderdaad te wensen overliet, maar ze hard werkten aan verbetering.
Verder werden er excuses aangeboden en beloofd dat het probleem zou worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat ik de abonnementskosten en gemaakte telefoonkosten zou terugkrijgen via de rekening.
Een dag later was het opgelost...
Mijn advies is dus:
"Schrijf een (beschaafde) brief naar het hoofd van de klantenservice."
Dat telefoonnummer 1200 is mooi, maar kan alleen gebeld worden met de vaste lijn van Ziggo, ja en die werkt nu niet.
Dat gratis telefoonnummer van Ziggo was een goede zet van hun, maar zij vergaten dat deze alleen via de vaste lijn te bereiken is, en het probleem bij Ziggo is, dat de vaste telefoonverbinding van hun niet werkt, en wat heb je dan aan deze gratis nummers, juist ja helemaal niets, klantenbedrog. -
Sep 5, 2013 om 09:39Ziggo[quote=handigehenkie schreef op woensdag 4 sep 2013, 19:29]Ik heb al jaren Ziggo. Eigenlijk ben ik zeer tevreden en werkt het eigenlijk altijd perfect.
Maar ook ik heb een paar jaar geleden flink wat problemen gehad (niet deze problemen).
Ook ik kreeg dit maar niet opgelost. In die tijd had je het gratis 1200 nummer nog niet en moest ik een duur 0900 nummer bellen en zelfs enkele keren de mobiel gebruiken omdat de telefoon van Ziggo niet werkte.
Steeds kreeg ik weer andere medewerkers aan de lijn die ik vervolgens het hele verhaal weer moest gaan uitleggen. Ik ben daarbij steeds beleefd gebleven.
Toen ik na heel vaak bellen toch eens wat steviger kenbaar maakte dat ik het zat was, kreeg ik te horen: 'Ik wens niet op deze toon aangesproken te worden en verbreek nu de verbinding...'
Dus heb ik ten einde raad toen maar een brief geschreven naar het hoofd van de klantenservice.
In deze brief heb ik mijn problemen beschreven, aangegeven dat dit na heel veel contact maar niet opgelost kreeg en mij beklaagd over hun ondeskundige personeel.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nooit een reactie zou krijgen.
Maar wat bleek, binnen 2 dagen kreeg ik een brief van deze dame.
Ze gaf aan dat ze het heel vervelend vond en dat de deskundigheid van de klantenservice zo af en toe inderdaad te wensen overliet, maar ze hard werkten aan verbetering.
Verder werden er excuses aangeboden en beloofd dat het probleem zou worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat ik de abonnementskosten en gemaakte telefoonkosten zou terugkrijgen via de rekening.
Een dag later was het opgelost...
Mijn advies is dus:
"Schrijf een (beschaafde) brief naar het hoofd van de klantenservice." -
Sep 5, 2013 om 08:45ZiggoHoi Kobje.
Beetje onnozel verhaal van je op deze site, de Ziggo dienstverlening okay, maar je visie over de noorderlingen, nee, en nog eens nee.
Ik woon in Drenthe en ook hier in het Noorden wordt heel veel Duitse TV gekeken.
Waarom Ziggo hier, juist ja zender aanbod en vooral de Duitse zenders.
Waar jij je informatie over noorderlingen vandaan haalt weet ik niet, maar is totaal uit de lucht gegrepen.
Ook wordt hier niet om deze informatie gevraagd, de vraag is de slechte dienstverlening van Ziggo, daar is de vraagsteller of -ster Mariekeo mee geholpen.
Maak mij nu zelf ook schuldig, om af te dwalen van het onderwerp, maar kan kwaad worden op deze onzin die hier wordt vermeld. -
Sep 4, 2013 om 12:51Ziggo[quote=lopaka schreef op woensdag 4 sep 2013, 12:40]Er is maar 1 manier om het probleem op te lossen en dat is abonnement opzeggen en overstappen. Zelf heb ik UPC dat is ook niet alles veel storingen allen upc bellen is gratis en dat is een groot pluspunt de service is goed maar de mediabox is kl...te ik denk eraan om over te stappen naar de KPN misschien zijn er mensen die daar een goede of slechte ervaring mee hebben. Als consument blijf je afhankelijk van die firma's
Overstappen okay, maar dan verlies je wel al je rechten om ook maar wat voor schadevergoeding te krijgen.
Providers zijn blij met deze stap, zijn ze gelijk van het gezeur af.
Nee ze hebben een goed werkende lijn beloofd, en ze moeten hun afspraken nakomen, en zo niet dan maar betalen voor het ongerief wat je van deze hebt. -
Sep 4, 2013 om 12:45ZiggoHoi Mariekeo.
Het is net of ik mijn eigen verhaal hier lees, alleen toen was het nog @Home.
Ik heb ook ruim 2 jaar lopen klagen, bellen om maar een telefoonverbinding te krijgen, ik had helemaal geen verbinding.
Had een compleet dagboek bijgehouden met alle telefoongesprekken en antwoorden wat ik van de klantenservice kreeg.
Maar wat nu te doen, mijn verhaal doet hier niets ter zake, maar geef je even aan dat ik het probleem maar al te goed ken, en ook de reacties van Ziggo voorheen @Home.
Ik heb dit hele dossier aan mijn Advocaat door gemaild, ik had een Rechtsbijstandverzekering, en had alles aangemeld bij de Geschillencommissie voor Telecomproviders.
Ineens wilde @Home de gang naar de Rechter niet maken, kon ineens een goed werkende telefoonlijn krijgen, alles was in no=time opgelost.
Ben hier mee akkoord gegaan op voorwaarde dat ik alles vergoed zou krijgen, ook mijn mobiletelefoonkosten en een financiële genoegdoening voor alle ellende.
Bleek wat men later zei, dat men mijn nummer van de KPN niet kon overzetten en met een nieuw nummer lukte dat prima.
Geloof jij in de Kerstman en Sinterklaas, ja ik ook als je maar lang genoeg klant ben bij Ziggo.
Dus ik raadt je aan, ga er mee naar de Geschillencommissie en neem een Advocaat in de arm, dan gaat het ineens super snel, althans dat was mijn ervaring met hun.
Vraag ook een ruime financiële genoegdoening, de Directeur strijkt ook miljoenen aan bonussen op, pak je deel mee, en schroom je niet om een bedrag te vragen, ga lekker moeilijk doen naar Ziggo en laat een Advocaat een schrijven aan Ziggo richten, kan ineens bijna alles, en werken modems ook ineens, raar toch, maar het is wel realiteit.
Succes met je gevecht. -
Feb 24, 2006 om 22:11In de schuldsanering en een inkomen boven 110%?
Hallo Barbara.
Je bent niet de enigste die in deze regeling zit. Er zijn er inmiddels ettelijke duizenden. Maar het grote probleem bij deze wet de WSNP is, elke rechter en Procureur geven een andere invulling aan de regels. Het is momenteel een grote chaos bij de diverse Procureurs, dat er nu mensen al weken zonder enige vorm van inkomsten zijn. Bijna niet voor te stellen, maar er zijn erbij die al maanden geen geld meer hebben ontvangen. Ik begrijp je probleem, maar voor zover ik weet is je inkomen geheel onafhankelijk van deze regeling. Deze wet behelst dat mensen met structurele schulden, eens uit deze problematiek komen. De Procureur dient je daarbij te helpen. Deze krijgt ook immers elke maand 100,00 euro voor zijn diensten. Hij of zij ontvangt wel, maar laat de bemiddeling nogal aan de nodige wensen over.
Succes met je strijd tegen deze toch wel onrechtvaardige manier van schuldhulp.
Groetjes. Opaleo.