Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: opeters
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 10, 2013 om 17:01Acer Beamer Upgrade[quote=fred_m schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 22:09]Beste opeters,
Ik heb sinds een week dezelfde beamer en hetzelfde probleem. Hoe is het bij jou afgelopen en heb je uiteindelijk de upgrade gekregen?
Groeten,
Fred
Alles is uiteindelijk nog goed gekomen.
Bel naar het Acer Hoofdkantoor in Nederland en vraag naar de afdeling aftersales en R. Zwart.
Deze meneer heeft me na dit incident goed geholpen en ze hebben hun excuses aangeboden.
Het kan alleen zijn dat ze de onderdelen niet op voorraad hebben en deze moeten bestellen. De nieuwe FW kan ik wel adviseren levert een veel beter beeld op via een HTPC.
Suxx.
Mvg,
Oswin Peters -
Nov 2, 2012 om 21:14Acer Beamer UpgradeNa gebeld te hebben met Acer Customer Support een 0900 nummer van 10 cpm zei de aardige (waarschijnlijk Poolse) dame dat dit geen probleem is en dat ik de beamer kan opsturen. Acer zorgt voor een verzend label en UPS komt hem ophalen na het maken van een afspraak. Prima geregeld.
Na drie weken wachten en nog geen beamer, gebeld met Acer. Mijn RMA status was “waiting for parts” . Vreemd maar goed ik had nog wel een paar weken geduld.
Na vijf weken had ik echter nog niets gehoord dus belde ik nogmaals. De dame “agent1592” zei dat ze aan het wachten zijn op onderdelen. Ik zei dat ik dat vreemd vond omdat het alleen om een firmware upgrade ging. Ik vroeg of ze kon navragen waarom, tevens vond ik het wel erg lang duren en vroeg of ze in te tussentijd me niet konden voorzien van een andere beamer. Ze zou dit doorgeven aan de klachten afdeling en me terug laten bellen.
Ik heb echter nooit van Acer NL gehoord waarom er andere componenten besteld moesten worden. Bij navraag op het AVSforum werd mij door een Franse forum gebruiker verteld dat er voor Europese modellen een nieuw moederbord in moet met de nieuwe Firmware, deze moet uit Taiwan komen en dat zou de vertraging verklaren. Jammer dat Acer mij dit niet zelf kon mededelen….
De week erna kreeg ik een automatisch gegenereerde email dat m’n klacht in behandeling genomen was en een paar dagen later werd er door UPS een beamer afgegeven zonder begeleidende brief.
Al snel bleek dit een geheel nieuwe beamer te zijn met helaas dezelfde oude firmware. Ik dacht warempel dat ik van Acer een tijdelijke beamer had gekregen, want m’n RMA status stond nog steeds dat deze in behandeling was.
Twee weken later nog maar eens gekeken naar m’n RMA status. Wat bleek: deze was afgesloten..
Meteen gebeld met Acer en gevraagd hoe of wat. De dame “leek” het te begrijpen maar haar enige oplossing was een nieuwe RMA. Ik zei dat ik niet weer 6 weken zonder beamer wenste te zitten en vroeg of het niet mogelijk was om deze pas op te sturen als de onderdelen er zijn, zodat ik hem maximaal 1 a 2 weken hoef te missen, of beter me een oude of nieuw geüpgrade beamer konden sturen waarna ik de huidige retourneerde. Na haar dit 3 a 4 keer “geprobeerd” uit te leggen zei ze dat ze dat niet kon regelen. Ik vroeg naar haar manager, maar die bleek niet aanwezig.
Dan maar gebeld met het Hoofdkantoor en gevraagd of ik de manager kon spreken. De receptioniste zou het doorgeven en me laten terugbellen.
De volgende dag werd ik teug gebeld maar miste het gesprek. s ’Middags teruggebeld met Acer en gevraagd naar de after sales afdeling. Ik werd doorverbonden met Dennis. Eindelijk iemand aan de lijn die me echt leek te begrijpen.
Hij stelde voor om een keer langs te komen met de beamer, ze zouden hem dan meteen upgraden.
Ik zei nog dat dat niet mogelijk is omdat hiervoor de hardware vervangen moet worden. Hij stelde me echter gerust dat zijn collega, de beamer expert van Acer NL, vertelde dat dat niet zo was. En ja als Acer NL zelf zegt dat het alleen software is dan ga ik daar maar niet tegenin. Ik kon dezelfde middag nog langs, en kon me melden naast de hoofdingang.
Die 60Km heb ik er graag voor over dus stapte ik met beamer in de auto en ben naar Den Bosch gereden. Dennis kwam naar me toe en nam de beamer mee. Ze gaan er meteen aanwerken, over een paar minuten ben ik terug (Ik mocht zelf helaas niet mee naar binnen). Na 50min gewacht te hebben in een klein koud hokje kwam Dennis met de beamer. Het is wat uitgelopen, deze beamer is een lastig geval. Is hij geüpgrade? vroeg ik. Ja en hij is getest. Het beeld is nu perfect, ik wilde hem eigenlijk niet terug geven, zei hij lachend.
Nou prima bedankt. Ik weer naar huis met een “redelijk” goed gevoel. Tja eerst zien dan geloven.
Thuis meteen de beamer aangesloten…. zelfde oude firmware..
Wordt vervolgt..