Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ovenstuk
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 5, 2015 om 14:51etna fornuis na drie jaar afschrijven[quote=zoekster schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:42][quote=ovenstuk schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:32][quote=zoekster schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:24]Zoals ik het lees heeft u een andere partij dan Etna of de verkoper de oven eerder laten maken. Daarmee verspeel je eigenlijk je rechten, omdat ze nu alles op de externe monteur kunnen afwimpelen.
U had bij de eerste keer defect BCC moeten aanschrijven/mailen dat u een beroep deed op de wettelijke garantie en dat u daarom niet voor de monteur hoeft te betalen. Als BCC dan schriftelijk had geweigerd, dan had u een mail/brief kunnen sturen dat u een derde partij inschakelde en dat de kosten op BCC zouden worden verhaald.
Helaas heeft u nu op eigen houtje al dingen ondernomen, nu voorzie ik nog weinig mogelijkheden, omdat u niet de juiste route heeft gevolgd en daarmee kostbare rechten heeft verspeeld.
Binnen de garantie tijd ging de motor van de vind al stuk. Er is twee keer een monteur van Etna geweest, en de tweede keer is de motor vervangen. Dit was allemaal geen probleem, wel opmerkelijk natuurlijk.
Helemaal lekker.. ik mag helemaal nooit zelf een monteur zoeken.. dat gaat wel ver zeg.
Ik had helemaal niet bcc moeten benaderen, de garantie en reparatie gaat via het merk.
Ik krijg onderhand het gevoel dat Ik degene ben die vanalles verkeerd deed in dit verhaal. Mooie boel zeg.
Ik geef u alleen maar aan hoe het wettelijk is geregeld. U mag gerust een andere monteur benaderen, maar eerst moet u de verkoper de kans geven dit zelf op te lossen.
Kunt u knorrig om zijn of niet, maar zo is het.
Het gaat om dit wetsartikel (7:21 lid 6)
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Succes verder!
Ik heb natuurlijk steeds Etna gebeld. Maar het enige dat ze doen is vragen of je op eigen kosten een monteur van Etna wil laten komen.
Etna is volledig op de hoogte van dit hele verhaal, ik heb ze steeds gebeld.
En gemaild. En een papieren brief gestuurd. Maar ze blijven erbij: garantie verlopen.. jammerrrrr! -
Mar 5, 2015 om 14:34etna fornuis na drie jaar afschrijven[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:03]Beste ovenstuk,
zie de link die zoekster geplaatst heeft.
De partij die u erop aan kunt spreken in deze is de verkoper en dat is in uw geval dus BCC.
Een levensduur van 3 jaar voor een fornuis (bij normaal gebruik) is bizar kort.
Normaliter behoort een fornuis (bij normaal gebruik) fors langer mee te gaan, een jaar of 8 à 10 zou ik normaal vinden.
Als ik u was zou ik dus teruggaan naar BCC en daar uw klacht neerleggen. Laat ze er maar wat aan doen, wie weet kunt u dan nog een flinke korting op een ander fornuis krijgen.
Dank!
Ik ga BCC in ieder geval inlichten en vragen wat zij nog voor mij in de aanbieding hebben..
inderdaad, drie jaar is bizar kort! -
Mar 5, 2015 om 14:32etna fornuis na drie jaar afschrijven[quote=zoekster schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:24]Zoals ik het lees heeft u een andere partij dan Etna of de verkoper de oven eerder laten maken. Daarmee verspeel je eigenlijk je rechten, omdat ze nu alles op de externe monteur kunnen afwimpelen.
U had bij de eerste keer defect BCC moeten aanschrijven/mailen dat u een beroep deed op de wettelijke garantie en dat u daarom niet voor de monteur hoeft te betalen. Als BCC dan schriftelijk had geweigerd, dan had u een mail/brief kunnen sturen dat u een derde partij inschakelde en dat de kosten op BCC zouden worden verhaald.
Helaas heeft u nu op eigen houtje al dingen ondernomen, nu voorzie ik nog weinig mogelijkheden, omdat u niet de juiste route heeft gevolgd en daarmee kostbare rechten heeft verspeeld.
Binnen de garantie tijd ging de motor van de vind al stuk. Er is twee keer een monteur van Etna geweest, en de tweede keer is de motor vervangen. Dit was allemaal geen probleem, wel opmerkelijk natuurlijk.
Helemaal lekker.. ik mag helemaal nooit zelf een monteur zoeken.. dat gaat wel ver zeg.
Ik had helemaal niet bcc moeten benaderen, de garantie en reparatie gaat via het merk.
Ik krijg onderhand het gevoel dat Ik degene ben die vanalles verkeerd deed in dit verhaal. Mooie boel zeg. -
Mar 5, 2015 om 13:51etna fornuis na drie jaar afschrijven[quote=mahadma schreef op donderdag 5 mrt 2015, 12:36]Als u een nieuw fornuis koopt voor € 479,00. Hoeveel zou u er na drie jaar voor betalen, na dagelijks gebruik? Waarschijnlijk geen € 479,00.
Als ik naar de tv kijk en hoor en zie dat een wasmachine, gebruikt, een technische waarde heeft van € 75,00 dan merkt u dat dit soort apparaten snel afgeschreven worden . De vervangingswaarde is anders, duidelijk anders.
het gaat er niet om wat het ding nog waard is na drie jaar. Het gaat erom dat ik iets anders moet zoeken . -
Mar 5, 2015 om 13:49etna fornuis na drie jaar afschrijvenBlijkbaar ben ik niet duidelijk geweest: de OVEN is stuk. Deze wordt niet meer warm. De grill wel. Na onderzoek bleek de regelaar, ook wel schakelaar genoemd, doorgebrand. Nieuwe regelaar erin. Niet door etna, want het viel buiten de garantie en etna wilde alleen een monteur laten komen die dan gewoon voor mijn rekening komt, dus ik heb zelf een monteur gezocht die dichter in de buurt is.
Na een jaar ovengebruik, weer oven niet meer warm. Ondertussen wil er 1 gaspit ook niet meer blijven branden. Monteur gezocht, die stelt vast dat het weer aan de regelaar ligt, vanbinnen weer doorgebrand. Het ligt aan de contactjes, en volgens de monteur is het de moeite niet meer om dan een nieuwe regelaar erin te zetten, en dan ook nog de contactjes opnieuw te doen.
De plaat van het fornuis wilde niet los, dus de gaspit kon ook niet gemaakt worden.
Monteur zegt: door de slechte materiaal keuze van de contactjes en de bedrading, liggen dit soort problemen voor de hand.
Wat moet ik daarmee?
Nee, niet naar de verkoper bcc, die zegt zelf: garantie en reparatie met Etna regelen.
Ik hoop dat dit duidelijker is .
Wel ben ik enorm boos. Kun je dan niks meer verwachten van een apparaat? of he.... ohhhhhhh! ik weet het al
Ik had m niet moeten gebruiken ...
pffffffttttt !!!!