Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: patricia85
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 17, 2013 om 17:05telfortHet is opgelost gelukkig. Wat ik telefonisch niet bereikte is nu door hier mijn beklacht te doen en te laten zien dat ik in mijn recht sta toch gelukt.
Handmatig is mijn order gecanceld en kan ik mijn abonnement als ik wil verlengen in hun winkel, daar moet ik na alles wel even heel goed over na denken.
Bedankt voor jullie hulp. -
Jan 17, 2013 om 11:33telfort[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jan 2013, 00:32]Zeker geldt de wet koop op afstand ook voor telefoonabonnementen. Koop op afstand geldt voor zowel producten als diensten.
Het hangt er alleen vanaf wanneer de dienst ingaat of u bedenktijd heeft. Als de dienst binnen 7 werkdagen ingaat dan is er geen bedenktijd. In dit geval blijft het toestel hangen ergens halverwege. Ik neem aan dat er wel "een soort abo' doorgaat op het oude toestel en dat er daarom wel een dienst wordt verleend, alleen welke, het oude abo, of het nieuwe? Of ligt het abo nu helemaal stil en heb je even niets?
Als je nieuwe abo niet binnen 7 werkdagen ingaat, dan heb je gewoon weer 7 werkdagen bedenktijd, erger als ze je daar niet over inlichten, dan gaat die bedenktijd over in 3 maanden! (totdat ze je vertellen van je bedenktijd en dan gaat het weer over in 7 werkdagen) Beetje ingewikkeld om uit te leggen.
Wat je het beste kunt doen is morgen even met het juridisch loket bellen 0900 8020
Natuurlijk idioot dat je 6 weken op het onderzoek moet wachten. Jij hebt in principe niets met dat onderzoek te maken, dat speelt tussen telfort en post.nl. Telfort moet gewoon een nieuwe iPhone leveren, die oude komt toch niet meer boven water, die is waarschijnlijk weer eens gepikt.
Telfort kan beter een eigen courierdienst instellen, want die telefoontjes verdwijnen nogal eens in de zakken van iemand voor wie ze niet bedoeld zijn.
Laatst hadden we er ook een vraag over van iemand die een kapotte opengescheurde en dichtgeplakte lege doos door post.nl kreeg aangeleverd. Ook telfort.
Toen schoot overigens de webcare van Telfort te hulp.
Het juridisch loket heb ik gesproken en ik sta volledig in mijn recht en heb me gehouden aan alle termijnen. De canceling deed ik omdat ik hoe dan ook als het pakket boven water zou komen ik hem sowieso niet zou accepteren en ik de verlenging dus in 1 van hun winkels wilden gaan uitvoeren. Helaas worden we bij de klantenservice als dom beschouwd en blijven ze zich achter het vermiste pakketje verschuilen.
Zoals je zegt is het iets tussen telfort en postnl en sta ik ertussen in terwijl telfort mij gewoon tegemoed had moeten komen. Zo behoud je je klanten.
Idd is terug naar een koerier het beste. Postnl steelt als de raven en voelen zich absoluut nergens aansprakelijk voor. Telefonisch kom je ook bij hun geen stap verder.
Ik hoop dat na het versturen van mijn naw gegevens prive we verder komen want ben het goed zat.