Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: paulverheijden1967
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 16, 2018 om 14:40Incassocenter / invorderingsbedrijfIk heb ook een slechte ervaring met dit bedrijf. Maar door ze met eigen middelen te bestrijden kan je toch wat bereiken.
Ik had een vordering in het buitenland van een paar honderd euro. Op zich een simpele zaak. Daarom had ik het invordingsbedrijf ingeschakeld.
Ze werken alleen met voorschotbetaling. Wat ze vervolgens voor dat geld doen blijft onduidelijk. Daar geven ze nooit antwoord op. Ook de eventuele correspondentie die namens mij gevoerd zou zijn, krijg je na herhaalde verzoeken niet. Wanneer je vervolgens in een nieuwe fase van het incassoproces komt, moet je weer opnieuw een voorschot betalen. Ook daar ben ik nog ingetrapt. Ik zat toen al op zo'n 1000,- euro kosten, zonder enig perspectief op betaling.
Bij de derde ronde voorschotfactuur heb ik "stop" gezegd. Ik had mijn fout geaccepteerd en ik zag het als leergeld. Maar toen begon de ellende pas.
Ineens veranderde de "voorschot"factuur in een factuur "verrichte werkzaamheden." Dit terwijl ik expliciet via mail geschreven had dat ik niet wilde dat ze nog iets namens mij zouden doen. Ook heb ik geweigerd informatie te sturen op basis waarvan ze de invordering zouden kunnen voortzetten. Ik had toen al het gevoel dat ze vooral verdienen aan het plukken van hun eigen opdrachtgevers. Dit is ook gebleken.
De onterechte factuur voor het derde voorschot weigerde ik te betalen. Uiteindelijk hebben ze een aan hen gelieerd buro "moneyfirst" ingeschakeld om ook nog eens extra kosten te kunnen pakken. Uiteindelijk hebben ze de factuur gecrediteerd omdat ze die niet hard konden maken, maar de incassokosten bleven ze eisen. Belachelijk.
Toen leek het me een goed idee om ze met hun eigen gestalk terug te betalen en dat werkte prima. Elke dag stuurde ik 's ochtends, 's middags en 's avonds tientallen mailtjes naar alle emailadressen die ik van het ionvorderingsbedrijf en moneyfirst had. Geen dreigmail natuurlijk, maar een vriendelijk verzoek om de kosten te crediteren. Ook geen antwoord geven op mails, alleen steeds maar weer hun mailbox vullen met verzoekjes. Dat werkte bij mij. Ik nam de telefoon niet op als ze me belden om te klagen. Na een week werden ze zo geïrriteerd dat ik een creditfactuur kreeg. Het zijn bluffers die te lui zijn om te werken voor geld.