Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: petermans
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 21, 2011 om 20:06TomTom start niet meer na update. Weggooien?Typefoutje gemaakt in de datum van die funeste en alle ellende veroorzakende update: dat is geweest op 30 april jl., Koninginnedag! Even snel updaten voor het gebruik de volgende dag. Welnu, bedankt TomTom! Jullie hebben mijn GO daarmee in een klap waardeloos gemaakt.
-
Jun 21, 2011 om 19:56TomTom start niet meer na update. Weggooien?Beste gossy en joycemildred,
Bedankt voor jullie uitvoerige reacties en adviezen! Dit had een oplossing kunnen zijn.
Deze soortgelijke stappenplannen heb ik echter eerder ook van TT support ontvangen en herhaaldelijk uitgevoerd. Dat lukte toch steeds weer niet, omdat in de laatste stap mijn TT GO niet meer wilde herstarten en na veilig loskoppelen en aanzetten blijft hangen op de rode handjes na het tromroffeltje. Video en geluid werken dus wel, maar de zaak loopt steeds vast. Dan kan ik vervolgens deze GO alleen nog uitzetten d.m.v. de reset knop onderaan het apparaat. Ook na terugzetten van andere backup's op verschillende geheugenkaartjes blijft het steeds weer vastlopen.
Ik heb een maand lang alles geprobeerd, maar het wilde niet meer lukken het apparaat op te starten.
Daarom ter reparatie door TT opgehaald, maar daar ligt het ding nu nog steeds, niet gerepareerd, omdat ik er geen 105,00 euro aan uit wil geven en TT mij niet wil matsen en tegemoet wil komen in de kosten, tot b.v. de helft hiervan, wat ik gerechtvaardigde coulance zou vinden.
Ik ben toch bang dat het niks meer wordt met deze GO.
Die Mapshare data heb ik ook mijn grote twijfels over. Heb daar ook navraag bij TT over gedaan m..b.t. de eventuele mogelijkheid tot manipulatie daarvan door kwaadwillenden, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen. Daar is deze ellende m.i. namelijk wel degelijk door veroorzaakt tijdens de update op 30 mei jl. -
Jun 16, 2011 om 15:00TomTom start niet meer na update. Weggooien?Meestal doet hij het weer, maar in dit geval dus niet, luky1951.
Back-up's heb ik genoeg, maar geen enkele back-up laat deze TomTom GO 500 herleven (evenmin na reset's) en ik lees daar toch wel vaker hetzelfde over op de diverse navigatie fora.
Dus met back-uppen kan je het niet altijd redden, jammer genoeg! -
Jun 16, 2011 om 02:08TomTom start niet meer na update. Weggooien?Ja inderdaad, enkele jaren geleden bij aankoop dus al een flink bedrag voor betaald en nu kan je 'm weg gooien of toch laten repareren en daarvoor dan ook weer flink betalen.
Ik wilde nu ook wel heel graag weten van TomTom waar de reparatie uit zou moeten bestaan, maar daar krijg je volgens de TomTom klantenservice nooit een specificatie van en desgevraagd ook geen verdere omschrijving van welke vervangingen of ingrepen er dan wel nodig zijn of hoeveel arbeidsloon er is inbegrepen.
Alleen een vooraf te betalen reparatie bedrag wordt er genoemd. In mijn ogen is dit ook niet echt een transparante en prettige manier van zaken doen. Maar je hebt verder geen keuze: betalen of niet gerepareerd retour ontvangen om 'm dan weg te gooien. -
Jun 15, 2011 om 23:59TomTom start niet meer na update. Weggooien?Bedankt voor alle adviezen, maar ik heb ook al eerst een maand lang heel veel tijd en moeite besteed aan het trachten te doen herleven van mijn TomTom GO.
Uiteraard had ik ook wel een backup om terug te zetten, maar dat hielp ook niet. Andere en verschillende SD kaarten ook uitgeprobeerd. Nada!
Allemaal tevergeefse moeite geweest. De TomTom start op tot en met het roffeltje en de rode TomTom handjes (het TomTom logo) in beeld komen en bevriest dan. Uitzetten kan dan alleen nog d.m.v. de resetknop door die onderaan het apparaat met een paperclip o.i.d. in te drukken. Ook reset van > 15 seconden geeft geen verbetering.
Repareren bij TomTom kost (volgens een vooraf ontvangen) prijsopgave euro 105,00.
Daar heb je al een nieuwe navigatie voor tegenwoordig, dus daar begin ik w.s. niet meer aan. En ik heb nog steeds het frustrerende idee, dat het alleen een corrupt bitje is in de software, dat is ontstaan door de laatste update d.m.v. TomTom Home.
Daarom had ik ook meer verwacht van TomTom dan alleen de standaard adviezen, die hier ook passeren, maar die het probleem niet oplossen. Een (desgevraagde) 50% tegemoetkoming in de reparatiekosten had ik al als een ruimhartige coulance ervaren, maar TomTom klantenservice doet er niets af, niet van de herstelkosten. Behalve 20% korting bij aankoop van een nieuwe TomTom (en niet op hun eigen refurbished apparaten). Jammer dan!
Dus weggooien is dan het enige wat overblijft eigenlijk. En dat is erg zuur, gezien het geld wat ik voor deze TomTom GO betaald heb: bijna 500 euro.