Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: phebe
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 17, 2017 om 17:02Terugkerende BlaasonstekingWat vervelend dat je huisarts niet wil helpen.
Je moet een verwijzing hebben naar de uroloog en het liefst zo snel mogelijk ook.
Ik heb zelf ook jarenlang bijna iedere maand last van blaasontsteking gehad.
Wegwerp maandverband en tampons bleken bij mij het probleem te zijn, er zitten toevoegingen in die het natuurlijke vocht onttrekken (wat je nodig hebt om de zuurtegraad op balans te houden), en vaak ook parfums, bleekmiddel, kleurstoffen etc.
Daar bleek ik niet tegen te kunnen met als gevolg iedere keer blaasontsteking, candida infecties, schraal...
Ik gebruik nu al een paar jaar wasbaar maandverband en heb geen blaasontstekingen meer.
Het is even een aanschaf, maar zeker wel de moeite waard, en de aanschafkosten heb je er eigenlijk vrij snel weer uit omdat je niet iedere maand opnieuw maandverband hoeft te kopen, het gaat echt jaren mee.
Je hebt heel leuk maandverband te koop en gezellige kleuren en prints en verschillende maten en materialen. (en ik moet zeggen en vrolijk gekleurd lekker zacht 'lapje' maar van je mentruatie nog net geen feestje)
Een menstruatiecup zou ook een oplossing kunnen zijn, en sommige merken komen ook in hele gezellige kleuren.
Deze kosten tussen de €16,- en €31,- (de meesten zitten zo rond de €30,-) maar ze gaan echt jarenlang mee (5-10 jaar).
Verder neem ik op advies van mijn huisarts iedere avond voor het slapengaan een dagdosis vitamine C in.
Dit helpt ook met de zuurtegraad van de urine waardoor je minder kans hebt op ontstekingen.
Succes! -
Mar 17, 2017 om 15:33PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!Vandaag een telefoontje gekregen van PostNL.
Ik hoef niet te betalen en een eventueel volgend kaartje over dit poststuk mag in de oud papierbak.
Op mijn vraag hoe dit kon gebeuren aangezien ik het had opgemeten kreeg ik als antwoord dat er misschien lucht in de enveloppe was gekomen of de inhoud wat verschoven tijdens het sorteerproces waardoor het het brievenbuspakje te hoog was geworden.
Uitgelegt dat ik dit zeer onwaarschijnlijk achtte gezien het verpakkingsmateriaal en de inhoud van het pakje.
En toen wist ze het ook niet meer.
Ik denk zelf dat de sorteermachine niet feilloos is en dat er (soms) onvoorzichtig met pakjes om wordt gegaan dat ondanks zorgvuldig verpakken de inhoud verschuift.
Maar wat ik dan nog steeds vreemd vindt is dat ze van PostNL dan zo'n kaartje sturen terwijl ze in het traceerproces kunnen zien dat het buspakketje door de brievenbus op de post is gegaan (en dus de juiste afmetingen heeft) en na het sorteerproces, waarin dus blijkbaar een 'foutmelding' is gegeven, het buspakje alsnog door de postbode in de brievenbus van de ontvanger is gegooid.
Dat is een mysterie waar we waarschijnlijk nooit achter zullen komen.
Daarmee is het voor mij we klaar denk ik.
Aangezien ik mijn pakjes altijd keurig netjes verpak en deze altijd binnen de gestelde afmetingen vallen, kunnen ze bij PostNL verder de pot op met hun portokaartjes. -
Mar 16, 2017 om 20:20PostNL Portokaartjes, Had als pakketpost gemoeten? Maar is door de brievenbus bezorgd!@Halex u schreef: Het is niet van belang of het pakket daadwerkelijk door de brievenbus van de ontvanger past. Misschien heeft die wel een hele grote opening of zo. Van belang is de hoogte van het poststuk. Kennelijk verstuurt u vaak pakketjes die rond de grens zitten. Dan neemt u een risico. Eerdere tip om het bij een PostNL-punt te doen is handig. Daarmee voorkomt u dit soort dingen.
Bij de wat hogere (of dikke) poststukken meet ik het altijd netjes op dat deze niet boven de 3,2 cm uitkomen (de maximale hoogte dat een poststuk dat door de brievenbus moet mag hebben). Een dikker poststuk past niet door de gleuf van de oranje brievenbus.
Het poststuk dat ik heb verzonden was net geen 3 cm en paste zonder enige moeite in de oranje brievenbus van PostNL.
Ik heb mij keurig aan de voorwaarden gehouden die PostNL stelt aan een brievenbuspakje en geen risico's genomen.
Frankeren bij een postagentschap is helaas geen (praktische) optie, er zijn nog maar weinig postagenschappen over en een echt postkantoor hebben we al jaren niet meer.
Het Postagentschap in de buurt dat misschien nog wel zou frankeren is in een smalle boekwinkel waar ik niet doorheen kan met de rolstoel.
Alle andere Postagenschappen in de buurt nemen wel pakketten aan maar er wordt niet (meer) gefrankeerd, als je brievenbuspost hebt verkopen ze je een vel postzegels en wijzen ze naar de brievenbus buiten.
Daarnaast is de brievenbus vlak om de hoek en met de rolstoel goed bereikbaar en als ik naar een Postagentschap moet ben ik minimaal 30 minuten onderweg (en ook weer terug)
Mijn man neemt voorgefrankeerde pakketten mee als hij naar zijn werk gaat en geeft ze dan af bij een Postagentschap, maar die nemen geen brievenbuspost aan.
Het poststuk is (met gemak!) in de oranje brievenbus gegaan en door de postbode in de brievenbus van de ontvanger bezorgd.
Allemaal zonder problemen dus waarom er dan zo'n kaartje in de bus komt? Het is in mijn ogen echt nalatigheid van PostNL.
En het is niet de eerste keer.
Ik voel mij echt een beetje bedonderd door PostNL.
Vandaag een bericht gestuurd naar PostNL, zou binnen 2 dagen bericht terug krijgen. -
Sep 2, 2015 om 21:15Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.Dat geschatte inkomen over 2011 heb ik in 2012 ingevoerd omdat ik in de voorschotbeschikking 2012 geen inkomen zag staan (ondanks dat ik dit door had gegeven bij het SVB in 2010 en 2011) daarom staat het bij mijn status onder 2012.
In 2013 heeft het BRI het inkomen over 2012 doorgegeven aan de belastingdienst en ik heb toen ook een definitieve berekening gekregen.
Er waren dus over zowel 2011 als 2012 gegevens bekend over mijn inkomen, maar deze zijn in de opvolgende jaren niet gebruikt om de voorlopige toeslag te berekenen. -
Sep 2, 2015 om 19:55Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.[quote=tijger1 schreef op woensdag 2 sep 2015, 17:57]U hoeft helemaal niet ieder jaar een schatting van het inkomen door te geven. U doet dan één keer en de belastingdienst telt daar in de volgende jaren alleen een inflatiecorrectie bij op.
Alleen als uw inkomen in een jaar afwijkt van voorgaande jaren, is het verstandig een verbeterde opgave te doen.
Ik weet natuurlijk niet hoelang u al KGB hebt. Is dat pas sinds 2012? Dan is er door u blijkbaar nooit via de site Toeslagen doorgegeven dat u inkomen hebt, en worden nu pas de toeslagen herzien naar aanleiding van de aangiften inkomstenbelasting en dat kan dus jaren duren, zoals blijkt.
Kijk dit is het antwoord waar ik naar zocht!
KGB sinds 2009 en in 2008 was het kindertoeslag.
In 2010 kreeg ik een gedeeltelijke wajong die in 2011 is omgezet naar een volledige wajong.
En dit heb ik ook netjes doorgegeven (we moesten toen ook de kinderopvangtoeslag stopzetten)
In de status op mijn toeslagen heb ik gezien dat in een geschat inkomen over 2011 heb doorgegeven én dat in 2013 het BRI een vastgesteld inkomen over 2012 heeft doorgegeven (mijn wajong)
Dus waarom er over 2013, 2014 en 2015 een geschat inkomen van €0,- is neergezet is mij een raadsel.
En dat was ook wat ik van de belastingdienst wilde weten toen ik gisteren naar de belastingtelefoon belde, maar ik kreeg alleen maar de boze vrouw aan de telefoon die mijn vragen niet wilde beantwoorden en niets wilde nakijken.
Ik weet nu nog steeds niet waarom de belastingdienst er over 2013, 2014 en 2015 vanuit is gegaan dat ik geen inkomen zou hebben, maar ik weet nu in ieder geval wel dat het niet "allemaal mijn eigen schuld is" zoals de medewerkster van de belastingtelefoon bleef snauwen.
Ik heb op jouw eerdere advies mijn geschatte inkomen over 2015 wat verhoogd (ik had afgelopen maand als geschat inkomen voor 2015 mijn inkomen van 2014 neergezet, maar dat heb ik nu iets verhoogd i.v.m. evt. inflatie)
En als ik de voorschotbeschikking 2016 binnen krijg zal ik deze ook meteen op mijn toeslagen nakijken en indien nodig een geschat inkomen opgeven. -
Sep 2, 2015 om 17:49Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.[quote=reflecs schreef op woensdag 2 sep 2015, 14:51]Vraag van iemand anders over Belastingdienst > Toeslagen.
Heeft u ook bij Statusoverzicht bij de voorgaande jaren gekeken? Het kan zijn dat wat er nu bij BRI staat een correctie is.
Ik heb zonet gekeken bij voorgaande jaren (ik zag eerst alleen maar afgelopen maand, maar ik moest de periodes aanpassen, naar meerdere jaren)
Er is alleen in 2013 een vastgesteld inkomen doorgegeven over 2012 door het BRI.
Verder is er geen vastgesteld inkomen doorgegeven door het BRI en is er dus standaard €0,- gerekend.
Mijn vastgestelde inkomen voor 2013 is volgens het statusoverzicht pas doorgegeven in augustus 2015.
Het inkomen van mijn echtgenoot is echter wel jaarlijks door het BRI doorgegeven.
Het CAK maakt gebruik van BRI om mijn eigen bijdrage te berekenen, het UWV en SVB weten mijn inkomen en ook DUO heeft gebruik gemaakt van deze gegevens om te berekenen hoeveel ik per maand aan studielening moet terug betalen.
Geen van deze instanties hebben mij gevraagt om een schatting van mijn inkomen voor komend jaar te geven.
Na het lezen van de reacties hier begrijp ik dat ik ieder jaar een schatting van mijn inkomen had moeten opgeven via DigiD.
Op de website van toeslagen staat hier bij de vragen echter niets over vermeld.
Er staat wel het volgende:
[quote]
Hoe krijg ik mijn toeslag uitbetaald?
U krijgt een voorschot
Het bedrag dat we u maandelijks uitbetalen is een voorschot. Wij berekenen uw voorschot met de gegevens die u bij uw aanvraag hebt doorgegeven.
Deze gegevens heb ik bij aanvraag ook doorgegeven en toen mijn wajong veranderde heb ik dit ook netjes doorgegeven. -
Sep 2, 2015 om 12:13Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.[quote=diumenge schreef op woensdag 2 sep 2015, 06:34]Door in uw eigen vraag, rechtsboven, op 'waarschuw redactie' te klikken kunt u verzoeken de vraag te verwijderen.
Verder ben ik het met u eens dat de reactie jugendstil te ver gaat.
Los daarvan kan het natuurlijk zijn dat u een medewerkster hebt getroffen die of een slechte dag had of niet geschikt is voor haar werk, u kunt dan terecht een klacht indien over de bejegening. Iedereen hier begrijpt wel dat de medewerkster niet door de telefoon kan zien dat u in een rolstoel zit, maar ik begrijp wel dat het voor u vergelijkbaar is met andere ervaringen waar men dat wel ziet.
Tot slot zult u toch echt bij de belastingdienst moeten zijn om duidelijkheid te krijgen over deze zaak en het hopelijk op te lossen. Het lijkt er toch op alsof er met eerder aangiften is verkeerd is gegaan.
Bedankt, dat had ik even nodig.
Dat was ook de reden dat ik belde met de belastingdienst, om duidelijkheid te krijgen over deze zaak en het op te lossen.
Maar ik kreeg alleen maar te horen dat het "zo nu eenmaal werkt" en "alles mijn eigen schuld is"
Ik heb zonet gekeken op mijn toeslagen en er lijkt inderdaad iets fout te zijn gegaan.
Ik was er vanuit gegaan dat de belastingdienst de gegevensinkomen Basisregistratie Inkomen (BRI) had gebruikt zoals ook in de brief stond vermeld en zoals het UVW en het CAK deze ook gebruiken.
Volgens het statusoverzicht bij mijn toeslagen heeft het BRI mijn inkomen pas afgelopen zomer doorgegeven.
Maar ik heb overzichten van het CAK van 2013 en 2014 erbij gepakt waarop de berekening van mijn eigen bijdrages WMO staan en daar staan mijn inkomensgegevens keurig netjes vermeld. -
Sep 2, 2015 om 12:04Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.[quote=tijger1 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 23:26]
Die mevrouw aan de belastingtelefoon kan natuurlijk helemaal niet zien of iets mankeert. En afgezien daarvan, is het ook waarschijnlijk uw eigen "schuld".
Ik heb vast wel iets "fout' gedaan, daarom belde ik, om te vragen wat er nu fout is gegaan en om het op te lossen.
Maar als ik op iedere vraag "zo werkt dat nu enmaal" en "dat is allemaal uw eigen schuld" als antwoord krijg kwam ik natuurlijk niet verder
De toeslag kindgebonden budget wordt voorlopig toegekend. Uiteraard ken ik uw inkomens gegevens van u en uw echtgenoot niet van 2012, maar als het inkomen in 2013 en 2014 daar niet echt veel van afwijkt, kan het KGB ook niet zoveel afwijken.
Ik heb mijn oude papieren nog eens nagekeken, en blijkbaar heb ik in 2013 ook al terugbetaald over 2012 die €70,- die in in juli 2015 heb betaald was de definitieve berekening van de definitieve berekening.
Ik heb in 2013 al contact opgenomen omdat ik toen ook een redelijk bedrag moest terug betalen (niet zoveel als nu, maar toch een flinke slok)
Omdat ik nog steeds een redelijk bedrag aan KGB kreeg heb ik dit ook aangegeven, maar ik kreeg toen te horen dat ik het bedrag niet kon aanpassen of het KGB achteraf kon laten uitbetalen en dat dit voorschot was berekend op de gegevens die ze hadden gekregen. (ik had misschien verder moeten vragen, omdat ik vorige maand pas zag dat ze blijkbaar geen gegevens van mijn inkomen hadden)
Eind 2013 kreeg ik een brief binnen met de voorschotsbeschikking van 2014, in deze brief stond duidelijk dat ze ze mijn geschatte inkomen van 2013 hadden gebruikt. Aangezien ik 2 maanden eerder een brief had gekregen waarin stond dat ze mijn inkomen (van 2012) hadden doorgekregen van het BRI ging ik er vanuit dat dat ze met het bedrag van 2012 een berekening hadden gemaakt voor 2013 (zoals je o de website zelf ook je berekening moet maken)
Er waren verder geen wijzigingen in mijn situatie, ik kreeg nog steeds dezelfde Wajong.
Ik kon dit niet nakijken op DigiD omdat die aanvraag niet wilde lukken.
Eind 2014 kreeg ik weer een voorschotsbeschikking binnen over 2015 met zo ongeveer hetzelfde bedrag wat ik in 2014 had gekregen.
Aangezien ik in 2014 geen brief had gekregen dat ik over 2013 terug moest betalen, ging ik er vanuit dat het goed zat.
Volgens de achterkant van de brief hadden ze het vastgesteld inkomen gebruikt dat ze van het BRI hadden binnen gekregen.
Het CAK gebruikt deze zelfde gegevens om mijn eigen bijdrage WMO vast te stellen en in die brieven van de betreffende jaren stond mijn inkomen netjes vermeld, en ook het UWV maakt gebruik van BRI en aangezien ik daar mijn Wajong van krijg zijn mijn gegevens bekend bij het BRI.
Het lijkt dan misschien "dom" van mij dat ik geen gegevens had doorgegeven aan de belastinddienst, maar als in de brief staat dat ze de gegevens van BRI gebruiken en je dezelfde maand een brief van het CAK krijgt waarin de eigen bijdrages zijn berekend en je ziet daar keurig netjes de gegevens staan zoals bekend bij het BRI kan je er toch eigenlijk wel van uit gaan, dat het klopt.
Wel heb ik het KGB iedere maand op mijn spaarrekening gezet (gewoon voor de zekerheid)
En inderdaad is mijn inkomen van 2013 en 2015 niet veel anders dan dat van 2012 (zelfs iets lager)
U schrijft eerder dat uw inkomen op 0 stond, en dat u een schatting hebt gemaakt van uw inkomen op basis van uw jaaropgave. Maar waar stond het dan op 0 en bij wat hebt u dat dan ingevuld? Bij toeslagen voor dit jaar?
Ik heb deze schatting ingevuld bij geschat inkomen voor 2015, de geschatte inkomen van voorgaande jaren bleken pas in juli en augustus 2015 te zijn doorgeven door het BRI
Na mijn wijziging in mijn geschatte inkomen van 2015 zie ik dat ik per maand zo'n €80,- teveel heb gekregen (ik stort het nog steeds iedere maand op mijn spaarrekening)
Maart bij uitbetalingen is er nog steeds een veels te hoog bedrag uitbetaald voor September, hopelijk dat het bedrag van October, November, December en heel 2016 straks wel kloppen.
Ik hou het in de gaten.
Hebt u al bij toeslagen gekeken of de inkomens overeenstemmen met de aangiftes? Dat is het belangrijkste.
Ja, die kloppen nu, maar aan de datums bij de status laatste wijzigingen te zien is dit allemaal afgelopen zomervakantie pas verwerkt
Ik heb het eerste bedrag over 2014 inmiddels overgemaakt, (hoera dat ik verstandig genoeg was om gewoon voor de zekerheid de volledige KGB apart te zetten) maar leuk is het niet.
Zeker omdat ik binnenkort weer een acceptgiro met bijna hetzelfde bedrag zal binnenkrijgen.
Ik weet dat ik het bedrag moet terugbetalen, en ik kan het ook terugbetalen.
Maar de manier waarop dit gelopen is vindt ik een beetje vreemd, 3 brieven achter elkaar, BRI heeft volgens deze status mijn inkomen over de afgelopen 3 jaar pas afgelopen zomer doorgegeven, terwijl het CAK dezelfde gegevens al jarenlang gebruikt om mijn eigen bijdrages vast te stellen. -
Sep 1, 2015 om 22:08Veel terug moeten betalen kindgebonden budget en vreselijke 'service' belastingtelefoon.We hebben de aangiftes altijd op papier gedaan, nooit geen problemen mee gehad.
Al een paar keer eerder DigiD geprobeerd aan te vragen maar dat ging verschillende keren fout met brieven die niet binnen kwamen en codes die niet werkten.
Ik heb wel vaker met de belastingdienst gebeld en nooit problemen gehad, altijd netjes en vriendelijk te woord gestaan. Er werd geluisterd naar mijn vraag en ik kreeg ook netjes antwoord terug, deze medewerkers zijn altijd netjes en beleefd gebleven, heel prettig.
Maar dat was deze keer wel anders.
De reden dat ik boos werd was dan ook niet de brieven en de bedragen, dat is de medewerkster natuurlijk niet te verwijten en dat heb ik ook zeker niet gedaan.
Maar de houding van de medewerkster en zinnen zoals "dat is nu eenmaal zo" en "dat is allemaal uw schuld" kunnen natuurlijk niet als antwoord op een netjes geformuleerde vraag.
Het is niet dat ik naar de belastingtelefoon belde en haar meteen de huid volschold.
Integendeel! Ik heb netjes en beleefd uitgelegd wat mijn probleem was en heb toen gevraagd hoe het kwam dat ik 3 brieven zo dicht op elkaar binnen kreeg en hoe het kwam dat mijn inkomen niet was meeberekend terwijl ik wel jaarlijks belastingaangifte toe en al jarenlang een Wajong heb (ik heb dit toen ook netjes doorgegeven met een formulier, maar dat is dus blijkbaar nooit verwerkt)
Ik werd pas boos toen deze mevrouw mij verschillende keren ontwijkende en kleinerende antwoorden gaf op en maar bleef volhouden dat het "allemaal mijn schuld was"
En wat mijn gezondheid er mee te maken heeft?
Ik werd door deze medewerkster zeer kleinerend behandeld, iets wat mij redelijk vaak gebeurd omdat ik in een rolstoel zit en spastisch ben, mensen gaan er regelmatig vanuit dat ik het verstand van een peuter heb.
Deze medewerkster behandelde mij alsof ik een lastig klein kind was.
Het zal andere mensen misschien ontgaan wat mijn gezondheid hier mee van doen heeft.
Maar voor mij was het wel iets wat meespeeld. Het is ontzettend vervelend niet serieus genomen te worden vanwege een lichamelijke beperking, zelfs als iemand aan de andere kant van de lijn geen idee dat ik een beperking heb. Maar voor mij telt het wel degelijk mee. -
Jun 30, 2011 om 12:37Etos zwangerschaps test! Het streepje verdwijn weer??Ik heb een tijd geleden ook een goedkope zwangerschapstest gedaan (Kruitvat, was negatief)
Maar in de bijsluiter stond dat de uitslag die binnen zoveel minuten verscheen juist was, maar dat na die zoveel minuten de test een ander resultaat kon geven.
Misschien de bijsluiter nog eens doorlezen?